Ta bort skruvar ur ben??

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Dark_Messenger

Guest
Har två skruvar/stag i min fot som tydligen ska tas bort om en tio dagar eller så. Hur funkar det, gör det ont? Lokalbedövas man?? Sliter doktor bara fram philipsmejseln och skruvar ur skiten or what:va

Hmm...

Fråga din läkare.
Kan tänkas att han sitter på svaret...

Fråga din läkare.
Kan tänkas att han sitter på svaret...

Jo visst,jag ringer min läkare kl 23.50 på torsdagsnatten bara för att fråga hur de gör. Jaaa.. Alltså ville jag fråga läkaren skulle jag väl inte ställa frågan här!?

Kom igen nu ni som vet. På SH måste ju folk vara fulla med metallskrott ffs!!

Mitt skrott ska sitta kvar i foten men det sattes ditt med black & dekar skruvdragare såg jag innan jag somna och sista orden jag sa va tydligen "åh coolt!" :hihi

Jag fick narkos när jag plockade bort några skruvar ur knät.

Mitt skrott ska sitta kvar i foten men det sattes ditt med black & dekar skruvdragare såg jag innan jag somna och sista orden jag sa va tydligen "åh coolt!" :hihi

Ja, och knivarna är från IKEA och skruvarna köps på lösvikt hos järnhandlarn.

Last edited:
3127085 Jag fick narkos när jag plockade bort några skruvar ur knät.

Ja, och knivarna är från IKEA och skruvarna köps på lösvikt hos järnhandlarn.
haha vet jag inte men en röd skruvfragare fanns i salen antog att den användes.

Ställskruven vid fotledsfrakturer tas ur i lokalbedövning.
Annars mera öppen kir: får ni sova.

Jag fick narkos när jag plockade bort några skruvar ur knät.

Ok. Låter grovt att de kommer söva mig igen för två stag in i fotbenet.. Tippar på lokalbedövning endast men som sagt, vad vet jag. Är dock nyfiken på förfarandet. Sitter "gängan" djupt in i benet eller är det bara något varv.. Låt säga att man är lokalbedövad, känns det när doktorn "skruvar" ur..? Spekulerar vilt.. :D

Ställskruven vid fotledsfrakturer tas ur i lokalbedövning.
Annars mera öppen kir: får ni sova.

Intressant. Hur går det till?

Last edited:
Ok. Låter grovt att de kommer söva mig igen för två stag in i fotbenet.. Tippar på lokalbedövning endast men som sagt, vad vet jag. Är dock nyfiken på förfarandet. Sitter "gängan" djupt in i benet eller är det bara något varv.. Låt säga att man är lokalbedövad, känns det när doktorn "skruvar" ur..? Spekulerar vilt.. :D

Intressant. Hur går det till?

Tydligen händer det att skruvarna går av och det visade sig även vara så i mitt fall vilket betydde hammare och nåt slags don för att få bort det som satt kvar.. "Amerikansk skruvmejsel" kallade doktorn det.

Tydligen händer det att skruvarna går av och det visade sig även vara så i mitt fall vilket betydde hammare och nåt slags don för att få bort det som satt kvar.. "Amerikansk skruvmejsel" kallade doktorn det.

:skrämd Sånt vill man inte höra.. Vill ha fett med narkos om de ska göra något som gör tokont!

:gnissla

:skrämd Sånt vill man inte höra.. Vill ha fett med narkos om de ska göra något som gör tokont!

:gnissla

När jag bröt lårbenet blev jag ryggmärgsbedövad under operationen, det var en hel del intressanta ljud då, sen är det en speciell känsla när man vet att man har en 40 cm lång borr inne i benet.

Då var jag riktigt nerdrogad, fick lyssna på Dire Straits och sjöng högt med, hörde i efterhand att jag sagt att min pung var en apelsin :crash

Då var jag riktigt nerdrogad, fick lyssna på Dire Straits och sjöng högt med, hörde i efterhand att jag sagt att min pung var en apelsin :crash
:rofl
De försökte köra den valsen med mig också.. Ta lite ryggmärgsbedövning, mkt bättre osv osv hej o hå.. :gnissla

Jag svarade att de kunde dra åt helvete, är det inte i princip säkert att jag DÖR om de söver mig kan de glömma det. Jag ska sova, punkt slut. Ok, nu blev det lite OT här..

EDIT: Förra gången jag kraschade när de skrubbade mina sår med tandborstar så "fortplantade" sig vibrationerna trots lokalbedövningen.. Kanske så det känns när de tar ut skruvarna om man är lokalbedövad.
:fattartil

Last edited:
Varför ska de ta bort dem? Frågade min läkare han sa att man inte tar bort dem om man inte får jätteproblem eller om de skruvar ut sig.

Varför ska de ta bort dem? Frågade min läkare han sa att man inte tar bort dem om man inte får jätteproblem eller om de skruvar ut sig.

Det är liksom två "pinnar" som sticker ut ur foten som är förbundna med ett "stag". De kan ju inte gärna låta dom vara kvar... :tungan

Ok då förstår jag, sådana hade jag i handen fast det var bara 3 små stift, kändes skit coolt att dra ur, sug suuug suuuuug plooop.

Men skruvar har jag ingen aning om.

Det är liksom två "pinnar" som sticker ut ur foten som är förbundna med ett "stag". De kan ju inte gärna låta dom vara kvar... :tungan
Du har en Hoffman? Om så är fallet så skruvas skruvarna ut utan någon bedövning... Så var det iaf för mig har provat på bägge handleder (med 5 års mellanrum)... Kändes lite som att dra loss en rostig skruv, man känner liksom hur det spänner sen smäller det bara till så är den loss :D Första armen togs med vad som närmast kan liknas med en borrsväng o den andra använde dom en vanlig mejsel med en hylsa på... :tummenupp

Du har en Hoffman? Om så är fallet så skruvas skruvarna ut utan någon bedövning... Så var det iaf för mig har provat på bägge handleder (med 5 års mellanrum)... Kändes lite som att dra loss en rostig skruv, man känner liksom hur det spänner sen smäller det bara till så är den loss :D Första armen togs med vad som närmast kan liknas med en borrsväng o den andra använde dom en vanlig mejsel med en hylsa på... :tummenupp

Ok. Gjorde det ont eller var det bara obehagligt? :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back