plasma?

japp,kollat på rätt många bekantas lcd och alla har varit som att titta på en lampa efter en timme vart man trött i ögonen.sedan är bilden rätt tråkig när det är svart på bilden.
sedan laggar hittils alla lcd jag tittat på roadracing i,man ser liksom skuggor efter hojen.
lg utan frontglas är väldigt tyst om man jämfört med samsungens fläkthistoria.
nån som har lite mer koll?
lg 42 pc1rr har jag hört både bull och bra om,smidigt med hårddisk men många gnäller på den,shysst bild annars,nån som vet?

japp,kollat på rätt många bekantas lcd och alla har varit som att titta på en lampa efter en timme vart man trött i ögonen.sedan är bilden rätt tråkig när det är svart på bilden.
sedan laggar hittils alla lcd jag tittat på roadracing i,man ser liksom skuggor efter hojen.
lg utan frontglas är väldigt tyst om man jämfört med samsungens fläkthistoria.
nån som har lite mer koll?
lg 42 pc1rr har jag hört både bull och bra om,smidigt med hårddisk men många gnäller på den,shysst bild annars,nån som vet?

LGs PC1 r /rr är ju över 2 år gamla. välj en modern tv. :tummenupp

jag vet,billig som satan nu oxå.man får ju nämna nån så folk vaknar i namnfloran.nått tips?

tv:n är sönder hemma så det är ett jävla gnäll..:tummenupp

Last edited:

Det såg jag också i våras när jag jagade tv. Velade fram och tillbaka och for runt i butikerna i tre månader och tittade på tv innan jag slutligen bestämde mig för att LCD suger p.g.a. det du skriver ovan. Jag har nog sett dom flesta som finns på marknaden och i alla prisklaser, känns det som. Det spelar ingen roll hur dyr LCD man tittar på , den tekniken är helt enkelt inte mogen när det gäller tv. Såg en artikel på IDG i veckan, där det stod att nån tillverkare äntligen lyckats få fram nån teknik att elliminera eftersläpningarna, så kom inte och säg att "MIN tv har minsann inga eftersläpningar" för det har dom allihop....utom plasma. Men har man betalat 30000:- för senaste Sonyn eller så, så vill man ju att det ska vara perfekt. Men kolla på en hockeymatch så fattar ni....

Panasonic PV60 eller den senare PV70. Grym valuta för pengarna!

Det såg jag också i våras när jag jagade tv. Velade fram och tillbaka och for runt i butikerna i tre månader och tittade på tv innan jag slutligen bestämde mig för att LCD suger p.g.a. det du skriver ovan. Jag har nog sett dom flesta som finns på marknaden och i alla prisklaser, känns det som. Det spelar ingen roll hur dyr LCD man tittar på , den tekniken är helt enkelt inte mogen när det gäller tv. Såg en artikel på IDG i veckan, där det stod att nån tillverkare äntligen lyckats få fram nån teknik att elliminera eftersläpningarna, så kom inte och säg att "MIN tv har minsann inga eftersläpningar" för det har dom allihop....utom plasma. Men har man betalat 30000:- för senaste Sonyn eller så, så vill man ju att det ska vara perfekt. Men kolla på en hockeymatch så fattar ni....

Beror ju på hur känslig man är också... Har aldrig sett eftersläpningar på min lcd, men visst finns dom säkert där som du säger, ska kolla efter det när jag tänker på, och se om jag ser det då.

Visst, plasma har bättre bildkvalité men är också betydligt kännsligare.. Jag som barnförälder skulle aldrig våga köpa en plasma. Inte kul t ex när ungarna glömt favorit filmen på meny i några timmar..

Visst, plasma har bättre bildkvalité men är också betydligt kännsligare.. Jag som barnförälder skulle aldrig våga köpa en plasma. Inte kul t ex när ungarna glömt favorit filmen på meny i några timmar..

Det där problemet var eliminerat, enligt nån här på sporthoj. Fastbränd bild förekom bara på tidiga modeller. Sen om det stämmer, det vet jag inte.

Dock undrar jag följande:

Hur står sig en plasma med 1024x769-upplösning mot en full HD-LCD i samma prisklass? :va
Det är ju en jävla skillnad i antal bildpunkter.

Det där problemet var eliminerat, enligt nån här på sporthoj. Fastbränd bild förekom bara på tidiga modeller. Sen om det stämmer, det vet jag inte.

Hur står sig en plasma med 1024x769-upplösning mot en full HD-LCD i samma prisklass? :va

Möjligt att det är ordnat nu.. men hur är det med värmeutveckling mm som va struligt tidigare?

Ang upplösnings frågan så beror det väl på vilken upplösning materialet har.. en fullhd signal blir ju såklart bättre på lcdn men vanlig tv eller dvd utnyttjar ju inte alla bildpunkterna så då borde det inte bli någon skillnad..

Efter att ha doktorerat även i detta ämne... :gnissla (man måste ju alltid veta allt om allt!) SÅ valde jag en LCD.

Motivering vore väldigt fint :)

Många faktorer.
Alltifrån rena tekniska fakta, samt vad jag ska ha skärmen till, och så givetvis mitt eget intryck av de olika teknikerna live.
Inget slår en bra LCD i knivskarp bild.
De har dessutom utvecklats såpass att de nackdelar de drogs med numera är om inte borta så iaf inte sämre än en plasma.
Man kan diskutera fnuttigheter, men det är inget som påverkar mig och dig som vanliga dödliga.

Upplösning är inte allt, utan en av dom sista faktorerna du ska titta på. Denna ska du köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=160374 inget som slår den i din budget, garanterat

kollat på den rätt mycket faktiskt,den faller som en sten i pris så den är klart intressant.

vad fint du hade hemma uffe,hittade dig allt och du är killen med den största soffan jag sett:tummenupp

Bifogat

• soffa.JPG
    soffa.JPG
    48.6 KB · Visningar: 102
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back