GP Silly Season 2008.

Jag skulle lägga mina pengar på RdP, känns strået vassare än West.
 
Sergio Gadea har skrivit på ett nytt kontrakt med Aspar för nästa år. Han kommer fortsätta i 125GP. Gabor Talmacsi förväntas överta Alex de Angeles plats i Aspars-teamet i 250GP om Alex kommer gå till Gresini.
 
Sergio Gadea har skrivit på ett nytt kontrakt med Aspar för nästa år. Han kommer fortsätta i 125GP. Gabor Talmacsi förväntas överta Alex de Angeles plats i Aspars-teamet i 250GP om Alex kommer gå till Gresini.
Nämnde de inte något under 125-racet om att Gabor inte fick köra 125-klassen nästa år för att han är för gammal?
 
Nämnde de inte något under 125-racet om att Gabor inte fick köra 125-klassen nästa år för att han är för gammal?

Är 28-årsgräns i 125GP. Gabor är en 81:a enligt hans hemsida www.talma.hu. Kanske kommer vara för gammal då nästa år för att få köra alla race där.
 
Last edited:
Är det fram till 28:e födelsdagen man får köra eller till den 29:e?

Vet inte hur reglen räknas men gissar att den är likadan som vid den när man får börja köra. Den dagen man blir 15 får man köra. Har varit nån som inte fick köra fredagsträningen pga att den fylde år på lördan. Reglerna är hårda. :)

Max 28 står det i reglerna. Så man får nog köra som 28-åring då.
 
Vet inte hur reglen räknas men gissar att den är likadan som vid den när man får börja köra. Den dagen man blir 15 får man köra. Har varit nån som inte fick köra fredagsträningen pga att den fylde år på lördan. Reglerna är hårda. :)
Okej! :tummenupp
 
Senaste numret av Motociclisto handlar bl.a om Lorenzo och Rossi kör ihop nästa år. :)
 

Bifogat

  • 2108-lorenzo-rossi-02.jpg
    2108-lorenzo-rossi-02.jpg
    104.8 KB · Visningar: 53
"Teamkompisar"

JÖSSES!!!:skrämd

Vi kommer att få ett nytt Alonso & Hamilton case i Moto GP nästa år då...:gnissla
:corn
 
Senaste numret av Motociclisto handlar bl.a om Lorenzo och Rossi kör ihop nästa år. :)
Det är underbart! Två jätte-egon med brinnande vilja i samma team. :tummenupp

För övrigt sades det vid Walter´s länk ovan något mycket vettigt angående de nya begränsande reglerna för däck i MotoGP:

"This is not a world tire championship, it's a championship of motorcycles and riders."

:fakta
 
..
För övrigt sades det vid Walter´s länk ovan något mycket vettigt angående de nya begränsande reglerna för däck i MotoGP:

"This is not a world tire championship, it's a championship of motorcycles and riders."

:fakta


Det har blivit mera ett lotteri om vilka som kan lyckas välja rätt däck nu med den där begränsningen. Capirossi erkände ju igår att han hade gjort fel val av framdäck på torsdagen inför helgen. På måndagen när han kunde ta dom däck som passade så körde han snabbare. Tycker med man ska ta bort den regeln. Den har inte tillfört något alls.
 
Det har blivit mera ett lotteri om vilka som kan lyckas välja rätt däck nu med den där begränsningen. Capirossi erkände ju igår att han hade gjort fel val av framdäck på torsdagen inför helgen. På måndagen när han kunde ta dom däck som passade så körde han snabbare. Tycker med man ska ta bort den regeln. Den har inte tillfört något alls.

Jag tycker i och för sig att det är bra att Michelin inte får fördel av sin geografiska närhet till många GP:n och kan flyga in specialtillverkade däck under helgen, där tycker jag det ska vara någon form av begränsning så att en tillverkare inte kan göra så. I övrigt tycker jag det borde vara fritt.
 
Det har blivit mera ett lotteri om vilka som kan lyckas välja rätt däck nu med den där begränsningen. Capirossi erkände ju igår att han hade gjort fel val av framdäck på torsdagen inför helgen. På måndagen när han kunde ta dom däck som passade så körde han snabbare. Tycker med man ska ta bort den regeln. Den har inte tillfört något alls.
Vad har syftet med denna märkliga regel varit? :confused:

Att välja rätt däck ska förstås inte bli ett nytt problem för teamen. Jag förstår ingenting. Det låter lila klyftigt som att tvinga alla team att på fredagen bestämma vilken gaffelvinkel man ska köra med på söndagen.

:dummer
 
Vad har syftet med denna märkliga regel varit? :confused:

Att välja rätt däck ska förstås inte bli ett nytt problem för teamen. Jag förstår ingenting. Det låter lila klyftigt som att tvinga alla team att på fredagen bestämma vilken gaffelvinkel man ska köra med på söndagen.

:dummer

Syfter har väl varit just att hindra Michelin (inte minst på deras egen begäran) från att flyga in specialtillverkade däck under helgen eftersom det ger ett klart övertag för den ena tillverkarens team plus att deras kostnader skenat för detta.

En biverkan är väl även att den har gynnat Dunlop/Tech3 en aning i och med att de fortfarande har fri tillgång till däck under helgen.
 
Intressanta detaljer i intervjun med Brivio och Lin Jarvis om Lorenzo.

Brivio was clear: "Yamaha chooses who rides for the factory team, not Rossi."

Jorge Lorenzo recently took his first ride on the Yamaha M1 at a tire test at Almeria in Spain, a test at which Brivio was present. Both the Yamaha team and the Michelin representatives were impressed with the Spaniard's pace. So impressed, in fact, that Lin Jarvis, Managing Director of Yamaha Racing, stated his belief that Lorenzo will make an instant impact. "I think he will be very, very fast,"
 
Det är underbart! Två jätte-egon med brinnande vilja i samma team. :tummenupp

För övrigt sades det vid Walter´s länk ovan något mycket vettigt angående de nya begränsande reglerna för däck i MotoGP:

"This is not a world tire championship, it's a championship of motorcycles and riders."

:fakta
Klubbslickaren är en diva men Rossi är ju bara Rossi. Bägge gillar att utmärka sig men klubbslickaren gör det på sitt sätt.
 
Stefan Bradl ryktas gå till Keifer nästa år för att köra full säsong i 125GP.
 
Intressanta detaljer i intervjun med Brivio och Lin Jarvis om Lorenzo.

Brivio was clear: "Yamaha chooses who rides for the factory team, not Rossi."

Jorge Lorenzo recently took his first ride on the Yamaha M1 at a tire test at Almeria in Spain, a test at which Brivio was present. Both the Yamaha team and the Michelin representatives were impressed with the Spaniard's pace. So impressed, in fact, that Lin Jarvis, Managing Director of Yamaha Racing, stated his belief that Lorenzo will make an instant impact. "I think he will be very, very fast,"

Inte så oväntat uttalande om Lorenzo i och för sig, jag tror de säger sådär vare sig han verkligen var snabb eller hade blivit varvad av Kurtis. De lär väl inte ha publicerat några varvtider?

Och det första uttalandet har de säkert kollat med Rossi först innan de gjorde det :)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top