Tjeckiens Grand Prix Brno

Melandri körde inte andra träningen pga att han hade problem med ena armen.

Nån på Gresini:
“It seems to be a nerve problem because he can’t even move his head and this morning he couldn’t take off his helmet because it was so bad.

“It could be something that happened in the big crash in Laguna Seca, or could be the result of repeated trauma in the neck area from crashes like in Barcelona last year.”

Den andre i Gresini är inte heller helt kry. Ellias säger han är iaf 60% ok. Han kör med ett skydd i kolfiber med en elastisk binda som håller den på plats på ena skadade benet. Gresini har ett nytt chassie för denna helgen och nya motordelar att testa ut.

Bifogat

• brno11873699.jpg
    brno11873699.jpg
    141.1 KB · Visningar: 94

Hittar inga. Men kåpan är mer Aprilialik, med bubbligt kåpglas och bredare "skuldror" som styr luften förbi/över förarens axlar. Jag fattar inte den nya trenden med minimalt med kåpor riktigt. Droppform inklusive förare måste ju vara skit'n.

1.58 är 29 sekunder snabbare än min bästa tid på Brno :gnissla Men det var iof på min ratbajk 2006 med strulande PC3:a och fuldäck.

Bra, då vet jag att 2:10-tider inte är någon omöjlighet nästa vår :tungan
2.22 klarar jag nog med friska däck och fungerande hoj och färre hjärnceller, men det är ändå sjukt långsamt, Brno är en effektkrävande bana.

Jag har en tankfilm från 2006, you like :tungan

2.22 klarar jag nog med friska däck och fungerande hoj och färre hjärnceller, men det är ändå sjukt långsamt, Brno är en effektkrävande bana. Jag har en tankfilm från 2006, you like :tungan
Vore kanonkul om man kunde åka dit till våren och träna :)

2.22 klarar jag nog med friska däck och fungerande hoj och färre hjärnceller, men det är ändå sjukt långsamt, Brno är en effektkrävande bana.
Frågan är väl vad du gjort med en XRG0:a och värsta Bridgestonedäcken :) Det är ju ändå en materialsport.

Hittar inga. Men kåpan är mer Aprilialik, med bubbligt kåpglas och bredare "skuldror" som styr luften förbi/över förarens axlar. Jag fattar inte den nya trenden med minimalt med kåpor riktigt. Droppform inklusive förare måste ju vara skit'n.

fan jag vill ju se.. buhuu

droppen är ju bäst har vi ju lärt oss, men det har hänt en del nya spännande saker inom mc aerodynamik de senaste åren, typ R6 kåpan och sättet den leder ut luften från kylet på sidan, honda följde efter på 600 och och likaså nya R1..
inte för att jag blitt riktigt klok på hur dom tänker men jag sitter ofta och tittar på R6 kåpan och funderar, med ett leende :-)
sen tycks det iaf mig att "säljande design" har fått lite spelrum på motogp hojarna, vilket i stort sett inte syns alls i 125 och 250.

blabla OT men men..

Ellias säger han är iaf 60% ok.

Visst måste man imponeras, han blev ju i alla fall 5:a (från slutet) med 60% kapacitet.

Det som dock får mig att fundera mest är: Hur effektivt är egentligen Traction control? Stoner och Silva (tror jag det var) har fortfarande hela hojar, vilket jag antar beror på TC???

Deras bakhjulssläpp var det mest upphetsande på hela FP2 sändningen. Silvas släpp såg ut att vara på tok för kraftigt för att reda ut, men det gjorde han.

Om det nu är så att TC räddade dem, borde inte TC ha fixat detta innan grabbarna såg ut som om de skulle flyga långt upp i luften?

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026