Nokia N95 ägare......

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Kan ni vara schysta att sätta + respektive - minus på den luren...

Kameran
Gps/Färddator funktionen
Musiken
Wlanet

Ös på med info....

http://nokia.se/phones/n95/

Tack på förhand!

Bäst vore om jag bara fick åsikter från dem som har luren och inte vad folk tror..

Mvh
Dominator-rocks

Jag har också funderat på den, så jag följer tråden nyfiket.

(EDIT) Jag följde länkarna och fick svar på det mesta, men en sak, hur bra är gratiskartorna till GPS'en?

Last edited:
Jag har också funderat på den, så jag följer tråden nyfiket.

(EDIT) Jag följde länkarna och fick svar på det mesta, men en sak, hur bra är gratiskartorna till GPS'en?

Köpte min för ungefär en vecka sedan, helnöjd än så länge men har inte hunnit testa allt, hoppas att gps'en är något att ha så att man slipper köpa en sådan också.

Köpte min för ungefär en vecka sedan, helnöjd än så länge men har inte hunnit testa allt, hoppas att gps'en är något att ha så att man slipper köpa en sådan också.

Ut och testa då för böfvelen!

Telefonen är jäkligt dyr, men får man en bra fungerande GPS på köpet är den ju intressant.

Egentligen skulle jag vilja provköra telefoner i en vecka innan man köper dom.
Fast jag var ju skitnöjd med min K750 i ungefär en vecka också...

Precis ut och TESTA NU!!!!

Jag vill beställa ikväll!

Funkar den schyst som färddator så är det bara å slå till :tummenupp

Polaren har en sådan. Jag tycker den är lite sladdrig i luckan. Sen tar den en jäkla tid innan gps:en får kontakt + att det måste vara öppet område.

Men nokia har kommit ut med en ny modell som är ungefär som N95. På denna ska tydligen Gps:en vara snabbare.

Har haft min någon månad nu och jag är rätt nöjd. Själva luren känns dock rätt billig o plastig. Kameran är väldigt bra! Har inte använt gps så mycket men stör mig på att det tar sån tid att hitta sateliterna. Batteritiden är väll inte den bästa heller tyvärr.

Tycker att det är en bra telefon,bra och snygga menyer,funkar utmärkt att surfa på osv.Jag jämförde min Gps i bilen och N95an,knappra in samma destination och körde.Tycker att N95ans röst va sen hela tiden jämfört,plus att displayen slocknar efter ett tag på N95an(inställningsfråga?) men den funkar i bil ialf.Och sen följer inte minneskort med heller,ett 2gb ca 3-400kr så det är inte farligt.Kameran är suverän tycker jag,tar riktigt bra bilder!

Är också ägare av den luren.

Haft min i typ 2 månader nu och jag är nöjd. Har inte riktigt provat allt , men ändå.
Det som imponerar mest är kameran, den är riktigt bra. Har tagit en bild på hojen och låtit en fotobutik skriva ut en bild 18x24.. Äckligt bra!

Gps:en är också helt ok, när den väl har kommit igång. Det varierar mellan 2-10 minuter. Kartor tankar den gratis via Wlan, så du måste va ansluten till ett wlan om du kommer till en plats som du inte har en karta över. Eller så kan man tanka hem kartor till datorn och lägga över. Så har jag gjort och jag har nu hela sverige. Kartorna är gratis.

Wlanet funkar bra, webläsaren är också smidig. Msn funkar via wlan och även skype, har dock inte kommit igång med det. Funkar givetvis också via 3G-nätet eller gsm.

Det går fint att använda telefonen som Mp3 spelare. Den har ju en vanlig 3.5mm utgång, så det går att koppla in vilka hörlurar eller högtalare som helst. Mycket bra! Ytterliggare ett plus är att man kan konvertera låtarna med ett program man får med. Dom blir typ 1-1.5 MB.

Lite negativa saker då:

Batteriet.. Använder du telefonen mycket, typ lyssnar musik, surfar, använder gps, fotar så måste du nog ladda varje dag.
Vanlig användning typ varannan eller var tredje dag.

Sladdrig lur, slajden känns lite ostabil, men snygg är den ju.

Tack!! Exup och Paco :Bugar

Precis vad jag ville höra! :tummenupp

Tack.

jag köpte min i måndags

riktigt fin telefon fullspäckad med finesser, säkert fler än vad jag kommer att använda

Som alla säger så är batteriet ganska klent, men går att fixa.
bara sätta den på GSM nätet i stället för 3G, så drar den betydligt mindre batteri

Jag kör Vodafone abb, så 3G kan lika gärna vara avstängt ändå

ett annat minus som jag anser, är pc suite som följer med, ett riktigt skitprogram att flytta filer med.
Har inte fått alla funktioner där att fungera heller :(

ett + tycker jag filmvisningen är, gjorde om orminge.avi (200mb) till mp4 på 71 mb & vilken bild det är... shit pommfritt :yoparty

kanske fyller på i tråden eftersom jag hittar + / -

Återigen tack!

Verkar som Nokia har lyckats med en riktig :yoparty mobil

Men vid första "handtaget" så kändes den ömtålig?!?!?

Skall man vara tvungen å köpa ett såntdäringa bögigt (Förlåt Jörgen :D ) läderfodral som man fäster i bältet för att hålla den i god vigör i 24 månader?

Mvh Dominator-rocks

Om man uppdaterar Firmwaren till den nyaste så låser den på satelliterna mycket fortare, kan gå på 15 sek i stället för 15 min som det var förut.
Kommer en ny version av kartprogrammet snart också.
Man behöver inte ha Nokia pcsuite för att föra över mp3 mm till luren, bara att välja vilket läge du vill köra med när du ansluter nallen till datorn så kommer den upp som vilket usb minne som helst.
Att skärmen slocknar vid navigering är en inställningssak!
Tycker den funkar hyffsat att navigera med, körde efter den en vecka i danmark.
Ett stort plus är ju att det är vanligt hörlursuttag på den!

GPSen är lite seg men det funkar. Kartor läser man in via USB från datorn så slipper man tanka via GPRS eller WLAN. Glappet i luckan kan man enkelt fixa själv. Finns guider på Internet.

GPSen är lite seg men det funkar. Kartor läser man in via USB från datorn så slipper man tanka via GPRS eller WLAN. Glappet i luckan kan man enkelt fixa själv. Finns guider på Internet.

Har du någon länk så får du gärna posta den!

3083339 Polaren har en sådan. Jag tycker den är lite sladdrig i luckan. Sen tar den en jäkla tid innan gps:en får kontakt + att det måste vara öppet område.

Men nokia har kommit ut med en ny modell som är ungefär som N95. På denna ska tydligen Gps:en vara snabbare.
Det tyder på att det sitter ett gammal gps-chip i den. Det suger och gör dom mer eller mindre värdelösa när man använder dom inne i städer.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back