Byta TL1000R mot ktm 660

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Hej funderar på att byta min TL1000R mot ktm 660 gillar ju att busa tror ni att jag kommer att ångra mig?:va

Vad jag har läst så är väl Tillern ganska stor och tung så nog fasen borde 660'n vara smidigare att lattja med! Sen att den inte är lika snabb om man vill åka rakt fram är ju en annan femma...

Nja, Tillern SER nog tung och stor ut, men det är inte så farligt! Men klart, en KTM 660 är ju klart smidigare, lättare osv, men oxå mer obekväm om man ska åka längre sträckor, lite tungt att köra med polarna som har sporthoj i högre farter mm.

Men... Ombyte förnöjer! :tummenupp

Nja, Tillern SER nog tung och stor ut, men det är inte så farligt! Men klart, en KTM 660 är ju klart smidigare, lättare osv, men oxå mer obekväm om man ska åka längre sträckor, lite tungt att köra med polarna som har sporthoj i högre farter mm.

Ja det är fan svårt Donnan blir väl ledsen om hon inte kan åka också men det är ju så roligt att busa hade en fighter innan

Du kommer nog tycka att det är roligt ett tag men sen kommer du längta ef tln har haft duke +superduke +525smr med sporthoj mellan alla å nää du kommer tröttna.men det är ditt val:tummenupp

Ja komforten kanske inte är kanon, efter ~20 mil känner man lite när man kommer hem... Men va tusan! Har dock benröv så det kanske gör sitt till.
Men va tusan, byt och testa. Går ju alltid att byta tillbaka!

Last edited:
Hej funderar på att byta min TL1000R mot ktm 660 gillar ju att busa tror ni att jag kommer att ångra mig?

Ja. :hihi

PS. Titta på KTMs 650 eller Ducati Hypermotard eller en Highland V2 om du seriöst funderar på att byta bara för att kunna busa mer. DS.

Last edited:
Har precis skaffat mig en duke. Hade cbr1000rr innan som jag smällde. som blomqvist skriver så är motarden vild på sitt sätt. grymt mycket roligare än vilken sportis som helst att lattja med i stan o runt omkring, men jag tror ändå att raketen är den hoj som håller i längden.

Det man ska tänka på är också..

*försäkringen är löjligt låg för en ktm.
*livhanken och körkortet sitter ALLTID löst med en plastraket.
*du behöver inte vara lika rädd om ktm:en, den håller för lite ruffruff.

Vore jag du skulle jag testa ett litet byte. Vad har du att förlora?? Inge kul - byt tillbaka. Personligen kommer jag säkert köpa pvc-raket igen, dock ej denna säsong. Idealet är nog en raket och en motard..

EDIT: Hela motard-konceptet förutsätter att du tycker det är roligt att uiila och busa osv. Gör du inte det så har du inget att hämta där. Sjukt lite effekt osv.

Last edited:
*du behöver inte vara lika rädd om ktm:en, den håller för lite ruffruff.
Idealet är nog en raket och en motard..

EDIT: Hela motard-konceptet förutsätter att du tycker det är roligt att uiila och busa osv

Ja jag valde att göra entré på macken i våras horisontellt (vilket var jävligt snyggt ska tilläggas) och tack vare kraschpuckar så var det bara att resa upp hojen, fylla i lite soppa och brassa vidare! :D
Kör man mycket i stan och gillar att busa och ha sig så är motarden perfekt :tummenupp
Speciellt nu när dom börjar gagga om idiothöjningar av premier och grejer så känns det skönt att jag ändå har en förhållande dyr försäkring för att vara en motard och ändå bara betalar 800:- Hel/månad

Men som sagt, idealet är en av varje!

Donnan kan väl åka med kortare turer om du köper dig en nyare modell? Har för mig att det är lagligt och möjligt att Skjutsa på 05:orna och framåt. (om det sitter fotpinnar bak..)

Donnan kan väl åka med kortare turer om du köper dig en nyare modell? Har för mig att det är lagligt och möjligt att Skjutsa på 05:orna och framåt. (om det sitter fotpinnar bak..)

Skulle du sätta dig bak på din 660? :D
Svårt att tro att det är värst bekvämt...

Edit: Såg nu...

Last edited:
Är själv i dom tankarna.

Är ruskigt sugen på att sälja drömhojen sp1 för att kunna köpa en Husqvarna sm istället men som folket säger man skulle ha 2 för man tröttnar på att bara ha motard iaf i en mindre stad där de blir mycket landsväg för att komma till dom goa vägarna.

jag hade en ktm 660 förut och nu äger jag en r1.

ktm är så jävla mycket roligare att busköra med i stan än r1'an. går att ha mycket roligare med motarden i låg fart än med r1.

på landsväg suger motarden och r1'an regerar.

posörfaktorn i stan hamnar lätt på r1'an för alla tror att 660 är en moppe.

det går inte att åka 660 tillsammans med folk som åker sporthoj. även om man åker toppart med 660 så hänger man inte med.

kostnadsmässigt som är 660 helt överlägsen r1 på alla sätt.

:tummenupp

Tycker bmwjohan summerade det rätt bra.

Jag har en av varje och har testat runt i ett par år och Johan beskriver precis hur det känns.

:hej

Jag bytte TL1000R mot Husa FS650 med samma argument. Och min hlgst subjektiva åsikt: Kan du bara ha en av dessa, KTM eller Tiller, inget snack, behåll TL1000R!!!

Jag ångrar så grymt, trots att Husan gick på bakhjulet, körde ifrån sporthojar på lagom snurriga vägar, lätt och smidig...men man ledsnar för så fortdet är mer än 100 meter raka...totalt frånkörd, och jag ledsnade på att ligga och hålla fulla varv efter att slutat med 125:or...

Jag säger. Nej, byt inte, men har du råd, ha en av vardera.

Jag bytte TL1000R mot Husa FS650 med samma argument. Och min hlgst subjektiva åsikt: Kan du bara ha en av dessa, KTM eller Tiller, inget snack, behåll TL1000R!!!

Jag ångrar så grymt, trots att Husan gick på bakhjulet, körde ifrån sporthojar på lagom snurriga vägar, lätt och smidig...men man ledsnar för så fortdet är mer än 100 meter raka...totalt frånkörd, och jag ledsnade på att ligga och hålla fulla varv efter att slutat med 125:or...

Jag säger. Nej, byt inte, men har du råd, ha en av vardera.
Jo det hade varit det ultimata men tyvär så har man ju inte råd till två hojar:huvet Jag gör nog som ni säger jag ska ha kvar tillern

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard