MotoGP - Laguna Seca 22/7

Jag läste en intervju med honom i vintras genomförd under vintertesterna på Philp Island där han avfärdade alla rykten om att han skulle börja köra i WSBK eller MotoGP. Han sade att WSKB var samma samma som AMA och att det inte spelade någon roll, han hade redan bevisat för sig själv och alla andra sin kompetens som förare under sina år i AMA och såg ingen orsak till varför han skulle börja köra i WSBK. Han ville inte heller riskera att göra det magplask som så många ndra gjort före honom, att som medelålders förare med standardhojsbakgrund göra ett byte till GP och slåss mot yngre förare skolade på racers.
Han är flygrädd, helt klart :)
 
Jag läste en intervju med honom i vintras genomförd under vintertesterna på Philp Island där han avfärdade alla rykten om att han skulle börja köra i WSBK eller MotoGP. Han sade att WSKB var samma samma som AMA och att det inte spelade någon roll, han hade redan bevisat för sig själv och alla andra sin kompetens som förare under sina år i AMA och såg ingen orsak till varför han skulle börja köra i WSBK. Han ville inte heller riskera att göra det magplask som så många andra gjort före honom, att som medelålders förare med standardhojsbakgrund göra ett byte till GP och slåss mot yngre förare skolade på racers.
Det var ett betänkligt inskränkt uttalande för att komma från en kille som just har fyllt 23 år. Om man tar två raka nationella Superbiketitlar vid 23 års ålder och inte siktar på en internationell fortsättning/utmaning, då måste man vara tämligen unik. Han kanske är en sann patriot och redneck ut i fingertopparna? Synd hur som helst.
 

Bifogat

  • 59193073_uIVvENEc_rk06_0422_04510b_1024.jpg
    59193073_uIVvENEc_rk06_0422_04510b_1024.jpg
    131.8 KB · Visningar: 158
Last edited:
3062768 Nu är väl RL mer en 600-förare än 1000, han ligger tvåa i det mästerskapet. Att Kawa låter honom köra är väl lika naturligt som att Suzuki skulle låta Ben Spies köra om någon av deras ordinarie var skadade.

AMA-serien är nog lite för välbetald för de patriotiska amerikanerna då crossen har samma problem. Världsmästarna hoppar t o m till AMA för att tjäna mer där, statusen är nog större också då de bästa alltid kör där. Så är det knappast inom RR men visst skulle man vilja se Mladin och Spies i GP.
Jag tycker att Roger Lee har stagnerat de senaste två säsongerna, han var mer på G för två säsonger sedan om jag minns rätt och då hade det varit naturligare med ett wild card tycker jag.
Nu kör han ju utöver deras ordinarie förare. Det rä inte så konstigt att han kör för Kawasaki men mycket underligare att inte Spies kör för Suzuki.

3063344 Jodå, jag känner till Spies men vet inget om honom som person. Gör du?

Låter ynkligt att avstå MotoGP pga flygrädsla. Finns hjälp att få. Hoppas verkligen att vi får se honom i MotoGP 2008 eller senast 2009. Allt annat vore en ynkedom.
Jag har läst lite intervjuer med honom och han verkar väl vara en helt vanligt 23 åring. Han antydde att han inte vill gå till MotoGp i annat än ett toppteam, vilket ju inte Suzuki varit, eftersom han inte såg anledningen. Hellre tjänar större pengar och vinna i den lilla dammen än var 10:a i den stora kanske?
 
Last edited:
1h 13 min tills nästa fria träningspass!

Edwards kommer förbättra sin placering! :tummenupp
 
AMA Superbike körs ju vid sidan om.... resultatet från deras practice är:

http://www.superbikeplanet.com/2007/Jul/e/n070720h.htm

1 Ben Spies American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:24.700
2 Mathew Mladin American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:24.973
3 Jason Disalvo Yamaha Yamaha YZF-R1 1:25.703
4 Jamie Hacking Kawasaki Kawasaki ZX-10R 1:26.037
5 Miguel Duhamel American Honda Honda CBR1000RR 1:26.056
6 Aaron Yates Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:26.451
7 Tommy Hayden American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:26.495
8 Jake Holden Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:26.712
9 Geoff May M4 EMGO Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:26.748
10 Neil Hodgson Corona Honda Honda CBR1000RR 1:27.106
11 Ben Bostrom Graves Yamaha Yamaha YZF-R1 1:27.145
12 Eric Bostrom Yamaha Yamaha YZF-R1 1:27.162
13 Doug Chandler Honda CBR1000RR 1:27.414
14 Jake Zemke American Honda Honda CBR1000RR 1:27.765

Endast 14 förare och duktigt utspritt... hela 4 sek till 14:e plats. yikes.
 
AMA Superbike körs ju vid sidan om.... resultatet från deras practice är:

http://www.superbikeplanet.com/2007/Jul/e/n070720h.htm

1 Ben Spies American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:24.700
2 Mathew Mladin American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:24.973
3 Jason Disalvo Yamaha Yamaha YZF-R1 1:25.703
4 Jamie Hacking Kawasaki Kawasaki ZX-10R 1:26.037
5 Miguel Duhamel American Honda Honda CBR1000RR 1:26.056
6 Aaron Yates Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:26.451
7 Tommy Hayden American Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:26.495
8 Jake Holden Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:26.712
9 Geoff May M4 EMGO Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:26.748
10 Neil Hodgson Corona Honda Honda CBR1000RR 1:27.106
11 Ben Bostrom Graves Yamaha Yamaha YZF-R1 1:27.145
12 Eric Bostrom Yamaha Yamaha YZF-R1 1:27.162
13 Doug Chandler Honda CBR1000RR 1:27.414
14 Jake Zemke American Honda Honda CBR1000RR 1:27.765

Endast 14 förare och duktigt utspritt... hela 4 sek till 14:e plats. yikes.

Ben Spies hade haft 12e tid i MotoGP med den tiden..
 
Edwards kör med "Texas Tornado" speciallack i helgen:

ThursLaguna013.JPG


Läste också detta:

The first 800cc MotoGP practice session has taken place and reportedly there are several different votes of confidence in the new Laguna Seca surface.

The majority of the Italian riders are telling the Italian press that they don't like the surface, that it's in roughly the same shape as it was last year--as improbable and ludicrous as that may sound. Marco Melandri--fastest Honda mind you--said a scooter ride yesterday indicated to him that the surface was pool-table smooth, but on his RC212 it's the opposite.

One Italian rider who doesn't have any perceived problems with Laguna's new surface? Valentino Rossi.

p07.jpg
 
Jag hade velat se lite video från AMA körningarna... för att se hur de presterar 24-tider. jämföra chassi och körstilar.
 
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top