Suzuki Bandit 1200-tråden

Tack för alla svar o länkar, ska nog inte behöva fråga mycket mer efter att ha läste alla OooGeeDoos frågor...

LeoVince låter bra, hittade priset på deras hemsida 3083 sek (alla pris ex frakt), i Sverige hittade jag Hojgaraget 3600 sek, Mc-poolen 3995 sek (men har bara fram till -01). Någon som har tipps på andra återförsäljare / pris på frakt från tyskland. LeoVince.de krävde en viss kunskap i tyska :confused:

PM:a OooGeeDoo då och fråga var han köpte det.
Själv köpte jag mitt (Carbon) på MC-Kompaniet för 4500:- förra året
i samband med Service. Jag har själv noll koll på Tyskland men det finns
säkert någon som kan föreslå något om inte OooGeeDoo svarar.
 
Hej! Jag funderar på en B12 . Vad ska man kolla förutom kopplingen? Eller är det samma fel som Gixxer 1100 som man ska kolla efter.
 
Felmonterad koppling=kopplingsslir?

Nyinförskaffad Bandit 1200 -96 med slir på kopplingen.
Beställde extra fjäder av marklund för att fixa detta.
När jag rev kopplingen såg jag att de tjocka stålskivorna var monterade på plats 2 och 3 av kopplingen inifrån. Enligt sprängskissen ska de vara på plats 4 och 5. Kan detta i säg göra att kopplingen slirar?
Räcker det att montera kopplingen på rätt sätt eller ska jag slänga in extra fjädern också?

Bara 2" modden,slipon och munstycken dvs inte speciell mycket hk som kopplingen ska tåla.
6000 mil så korgen har en del hack. Har det nått med slir att göra?
Inga problem att få in friläge.
 
Jag plockade bort styrkronan från min hoj under helgen och kan bara säga att det var skitlätt. Iofs så har jag inga grejer på styret (renoverar) så det var bara att skruva bort dom fyra insexskruvarna och lyfta bort styret. Sen lossa på dom två insexskruvarna som spänner åt runt gaffelrören uppe vid styrkronan och bort med muttern till axeln i styrhuvudet. Det tog väl ca 5-7 min och ska nog inte vara något svårare med grejerna på styret kopplat. Det är nog bara att lyfta upp/ lägga det åt sidan så gott det går. Se bara till så du inte får in smuts i styrlagret när det är oskyddat.

Kör hårt :)

Okej, det lät ju inte så svårt.

Nu kommer nästa problem, att få bort kåpan. Jag har plockat bort insex-skruvarna på sidorna. Sedan sitter det ett par bultar som verkar hålla ihop kåpan med framsidan av ramen. Muttrarna är ganska svåråtkomliga, och verkar vara av storlekar som inte finns i min verktygslåda (det är två muttrar som inte är lika stora). De verkar även sitta rejält hårt fast.

Stämmer det att det är dessa som måste bort? Och vad är det för storlekar?

Sedan undrar jag om elkopplingen, på framlyktan jag köpte sitter det en brun plastkontakt, går det att koppla in den direkt på motorcykeln när man fått bort kåpan eller måste man klippa av den och koppla på något annat sätt?

Det ser obehagligt ut under kåpan, en massa plast och kablar...
 
Blinkers

HEJ PÅ ER.Nån som vet,finns det några backspeglar,invikbara likt orginal -04S,med inbyggda blinkers,som passar utan alltför stora ingrepp?Jag tycker att orginal sticker ut så mkt att man är rädd att knäcka dom när man tränger sig förbi i garaget! I övrigt,hojen går som en dröm sen jag gjort modden i vinter,lite orolig gång bara innan motortempen gått upp!
hälsn holm
 
ny bandit ägare

ytterligare en som har fallit i bandit träsket :tungan
har under en längre tid funderat på en bandit
testade en i fjol och har varit fast sen dess så i år blev det att handla en :yoparty
1200s ABS -97:a till årsmodell

har två frågor
1.var hittar man en nät butik som säljer mikuni orginal munstycken och som frakten inte är dyrare än munstycken

tänkte göra "2 moddningen

2. justeringen på luft skruvarna sitter bakom en plugg på e-18 modellen som måste borras bort och sedan ersättas med nya efter justering. Har -97:ans bandit denna modell eller sitter dom "fritt" (utan pluggen)

finns det någon betäckning någon stans som säger vilken modell man har på gasarna
 
Åh f*n! Det känns nog en del. Jag körde ca 100 mil på en dag i somras och det var en fysisk pina sista milen. Hojen gick fint men min kropp klagade högljutt...

Är det hojsemester på G?

Ingen semester... var bara ner till Östersund över dan och kollade på en hundvalp :tummenupp
 
Ingen semester... var bara ner till Östersund över dan och kollade på en hundvalp :tummenupp

Ja, så kan man ju också göra... Hoppas det var en fin hund... :tummenupp

Tjenare!

Är det nån som vet om det finns billiga sadelöverdrag att få tag till G1 Bandit 1200? Min hoj börjar visa ålderstecken i form av utnött överdrag längst fram mot tanken.

Kollade Touringbutiken och Roffes men de verkar inte ha till Banditen.
 
Last edited:
Nix nya sadelöverdrag finns inte i sverige

www.louis.de Vad jag vet skiljer inte sadeln mellan 98 -99 eller?
10008644 SITZBANKBEZUG, SCHWARZ GSF 1200/S BANDIT -'98 SUZUKI GSF 1200 / S (GV75A) [BIS BJ. -98] Euro 34,95 lägg till 15Euro för frakten.


http://www.sargentcycle.com/suzss.htm har en engelsk ÅF.

OK, tack för tipsen. ´98 och ´99 ska nog det vara likadana sadlar på. Jag hade ingen tur hos Suzukihandlaren heller så det blir väl att söka sig utomlands. Eller så fixar jag det själv, det är ju inte världens största reva...
 
En fråga angående unertails till B12.
Är det så att samtliga undertails kräver att man kapar i orginalet eller??
Har försökrt hitta svar på detta men ej fått ett 100%igt svar.
 
En fråga till.
Om man har funderingar på att sätta på en annan framgaffel. är det mycket modefieringar som behöver göras på den nya styrkronan(med lager och allt)?
Eller kan man använda de styrlager som sitter på orginal?(tror inte det va?)

Ja upplever min B12 som lite svampig när man kör lite aktivt.. sitter öhlin bak och i gaffeln sitter det öhlinfjädrar. kanske går att byta oljan i gaffeln? nå¨gon som har tips på det? Eller på vilken ny gaffel som passar bra?
 
OK, tack för tipsen. ´98 och ´99 ska nog det vara likadana sadlar på. Jag hade ingen tur hos Suzukihandlaren heller så det blir väl att söka sig utomlands. Eller så fixar jag det själv, det är ju inte världens största reva...

Jag lämnade in min sadel till en möbeltapetserare och fick en ny sadelklädsel samt montering för 400kr.
 
En fråga angående unertails till B12.
Är det så att samtliga undertails kräver att man kapar i orginalet eller??
Har försökrt hitta svar på detta men ej fått ett 100%igt svar.

Jag använder min undertail utan kapad orginal. Jag har dock en hemmabyggd batterilåda.
 
Okej, det lät ju inte så svårt.

Nu kommer nästa problem, att få bort kåpan. Jag har plockat bort insex-skruvarna på sidorna. Sedan sitter det ett par bultar som verkar hålla ihop kåpan med framsidan av ramen. Muttrarna är ganska svåråtkomliga, och verkar vara av storlekar som inte finns i min verktygslåda (det är två muttrar som inte är lika stora). De verkar även sitta rejält hårt fast.

Stämmer det att det är dessa som måste bort? Och vad är det för storlekar?

Sedan undrar jag om elkopplingen, på framlyktan jag köpte sitter det en brun plastkontakt, går det att koppla in den direkt på motorcykeln när man fått bort kåpan eller måste man klippa av den och koppla på något annat sätt?

Det ser obehagligt ut under kåpan, en massa plast och kablar...

Ingen som har någon aning om detta? Jag ringde till en auktoriserad verkstad, men de hade inte tid att kolla på det förrän i höst. Och han som jag pratade med verkade inte ha någon koll på det jag pratade om, vilka delar som behövs etc. så jag är hjälplös för tillfället...
 
Ingen som har någon aning om detta? Jag ringde till en auktoriserad verkstad, men de hade inte tid att kolla på det förrän i höst. Och han som jag pratade med verkade inte ha någon koll på det jag pratade om, vilka delar som behövs etc. så jag är hjälplös för tillfället...

OK, om det gäller en G1, alltså årsmodell 96-00, så gör man enligt följande:

1. Ta bort främre blinkers

2. Ta bort rutan genom att lossa de fyra skruvarna.
2_copy1.jpg


3. Lossa de två skruvarna (två på varje sida) som håller innerpanelen och ta bort den.
3a.jpg

3b.jpg


4. Ta bort de tre skruvarna som håller vardera sidokåpa (tre på varje sida) och ta bort dem.
4a.jpg

4b.jpg


5. Ta bort de två skruvarna som håller frontkåpan och lossa den från lyset.
5.jpg


Vad gäller det elektriska har jag inte en aning, tyvärr.

Lycka till.
 
OK, om det gäller en G1, alltså årsmodell 96-00, så gör man enligt följande:

1. Ta bort främre blinkers

2. Ta bort rutan genom att lossa de fyra skruvarna.

3. Lossa de två skruvarna (två på varje sida) som håller innerpanelen och ta bort den.

4. Ta bort de tre skruvarna som håller vardera sidokåpa (tre på varje sida) och ta bort dem.

5. Ta bort de två skruvarna som håller frontkåpan och lossa den från lyset.

Vad gäller det elektriska har jag inte en aning, tyvärr.

Lycka till.


Okej, jag har också verkstadsmanualen som PDF och har kollat i den, men jag tycker bilderna är så dåliga att det är svårt att se exakt vad de menar att man ska göra.

Jag är livrädd för att ge mig på det utan att veta exakt hur man ska göra, ser framför mig hur jag står med en hög skruvar och delar som jag inte vet hur de ska sitta, samt en hoj som inte går att köra... :(
 
Kåpan

Hejsan alla,

Är det lätt att byta till endast ett eller två runda lysen om man köper en Bandit med toppkåpa.
Vad jag kan se på bilder ser det ut som att varv- och hastighetsmätaren ej är integrerade med kåpan.

Är det något mer som skilljer nakna varianten och den med kåpa ?
 
Okej, jag har också verkstadsmanualen som PDF och har kollat i den, men jag tycker bilderna är så dåliga att det är svårt att se exakt vad de menar att man ska göra.

Jag är livrädd för att ge mig på det utan att veta exakt hur man ska göra, ser framför mig hur jag står med en hög skruvar och delar som jag inte vet hur de ska sitta, samt en hoj som inte går att köra... :(

Det är nog ingen fara. Jag har haft loss kåpan flera gånger och det går tom att få bort den i ett stycke. Förutom den delen runt själva lyset och kåpglaset, då.

Det jag undrar lite över är de "muttrar" du pratar om. Jag minns inga muttrar utan det var antingen skruvar som gick i gängade hål i ramen eller "plåtskruvar" som självdrog i plasten. Eventuellt kan det sitta små "clips" på baksidan som skruvarna gängar i men de är inga problem att sätta tillbaka om de ramlar bort.

Dessutom går hojen utmärkt att köra med bara den lilla kåpdelen runt lyset OM det skulle strula att få tillbaka kåpdelarna. Streetfighter!

Ett tips om du är orolig är ju att ta en digitalkamera och fota varje steg du tar så är det bara att följa bilderna "baklänges" när du ska sätta ihop grejorna igen.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top