Provkört KTM 640 LC4 VS YAMAHA XT660X

Tack för tipsen legionRider+Gnutten Nu klarnade allt upp :) E väl en 625 man skall ha då :) Men ussh om den har mindre komfort än en 640 då blir det inga längre turer :) Komforten e väl det ända som talar för Yamahan jag körde men känns lite som att den skulle man kanske ledsna fortare på en en rolig men obekväm KTM

något mer som talar för yaman e väl serviceintervallerna också som e på 1000 mil, är på 500 mil på 640 (och på NyarE 660 o 625 med tror jag) om man inte minns fel...

Jag har haft en 640 tidigare, bytte till förmån av en 660, är mkt nöjd. Stor skillnad. Jag hade aldrig kickat nåt förutom min moppe och min 80cc cross som jag hade för 10 år sen, men jag lärde mig på ca 5 minuter, startar på 1-2 kickar, så det är INGET problem.

Den som säger nåt annat är dålig :rolleyes:
men ska väl erkänna att jag har fått motorstopp i nån korsning ett par gånger, exakt just då hade det väl varit skönt med elstart :tungan

Men 625an är ju fin

Last edited:
Du borde väga in garanti och Hållbarhet i bilden...640 har väl 2års garanti ?
Dom andra 2 mer racehojjarna har några mån garanti eller är jag ute o cyklar ..

Du borde väga in garanti och Hållbarhet i bilden...640 har väl 2års garanti ?
Dom andra 2 mer racehojjarna har några mån garanti eller är jag ute o cyklar ..

Jag ger inte mkt för garantin!

Ang service så skriver jag ner allt i en körjournal vilket känns bättre än att ha en stämpel i boken som man inte vet om de verkligen har gjort nåt eller inte!

625 & 640 är ju stort sett samma hoj även om det skiljer sig på garantin så är det snarare skit bakom styret som avgör hur länge hojen håller. Att 625 skulle hålla sämre än 640 tror jag inte på då det skiljer väldigt få Hk mellan dem ostrypt!

Folk är ju fortfarande alldeles insnöade på milantalet på en ev hoj. Frågan är hur folk tänker om det hellre tar en välvårdad hoj som gått 800mil eller en misskött hoj som gått 350mil?

Blev jävligt trött på att hålla på och kicka Husabergen... Inte så himla kul om hojen dör vid rödljus osv ... men man är väl bara tjock och lat förstås :rolleyes:

Är det mycket strul med kick (man måste kicka mycket och länge) om man jämför med elstarten?

Att 625 skulle hålla sämre än 640 tror jag inte på då det skiljer väldigt få Hk mellan dem ostrypt!

Det där stämmer inte riktigt. Vacuumförgasaren i 640 ger en mjukare effektökning som är skonsammare mot motorn än i 625/660 där det blir större påfrestningar vid gaspådrag, trots samma effekt.

Kan bara säga att jag är nöjd med min 640 prestige! Men visst finns det saker jag stör min på som, helvetes vibrationer och enligt dumma mig ganska smål effektregister och 5-6kg lättare skulle den ha varit! Jag bänkade min och fick 57hk i motorn och 52hk på hjulet allt detta efter att ha bytt till tm-40 görgasare och lite andra små justeringar. Gjorde jobbet själv trotts att jag är en djävla amatör på område! Så mera hk finns där om man kan sin gjej!
Men i stora hela en helt fantastisk hoj!

Sedan har du ju utseende! ktm är klart tuffare!

lycka till

Jag ger inte mkt för garantin!

Ang service så skriver jag ner allt i en körjournal vilket känns bättre än att ha en stämpel i boken som man inte vet om de verkligen har gjort nåt eller inte!

Likförbannat så är inte 625/660 100% problemfria ..så en stämplad service bok och Garanti som gäller i 2år skulle ialf jag värdera rätt mkt :tummenupp

Det där stämmer inte riktigt. Vacuumförgasaren i 640 ger en mjukare effektökning som är skonsammare mot motorn än i 625/660 där det blir större påfrestningar vid gaspådrag, trots samma effekt.

He he he vem är det som sitter bakom styret?

Likförbannat så är inte 625/660 100% problemfria ..så en stämplad service bok och Garanti som gäller i 2år skulle ialf jag värdera rätt mkt :tummenupp

Nää 100% är de inte inte en 950 & 990 heller. En ev köpare får själv avgöra men i mitt fall så vet jag vad som är gjort på min hoj. Bike,s verkstadstester sitter i bakhuvudet på mig men alla gör sin egen bedömning!

Last edited:
Tar en chansning å lägger ut en länk på en KTM som jag tycker verkar intressant.Kan inte riktigt förstå att den inte blivit såld Tycker att priset är helt okej då den nästa e ny samt inte många mil på mätarn. (Nu får ingen annan köpa den)

Om alla papper är i ordning så är det väl bara att slå till.

han kanske har tröttnat,eller skilt sig ,ring och fråga varför han säljer den.

Last edited:
Ringde han nyss å det verkade vara i sin ordning Fan fegade ur å vågade inte ha länken kvar nu när man blev intresserad :) Nått speciellt man ska tänka på kanske?Han skulle sälja den för att han inte hade tid å åka han hade köpt hus

Ringde han nyss å det verkade vara i sin ordning Fan fegade ur å vågade inte ha länken kvar nu när man blev intresserad :) Nått speciellt man ska tänka på kanske?Han skulle sälja den för att han inte hade tid å åka han hade köpt hus

På en hoj som gått 60 mil så kan det ju inte vara allt för många fel tycker man.

Dock kan det ju vara på sin plats att kolla så den verkligen bara har gått 60 mil.

MM helt sant ska väl inte vara nått.Bara å kolla trippmätaren då Eller kan man kolla det på nått annat sätt?Den lär ju knappast blivit besiktad nån gång efter köpet för då antecknar dom väl miltalet?Å hur e det med garantier på den dom borde väll fortafarnde gälla Samt att dom gör det trots att mc:n byter ägare?

Last edited:
MM helt sant ska väl inte vara nått.Bara å kolla trippmätaren då Eller kan man kolla det på nått annat sätt?Den lär ju knappast blivit besiktad nån gång efter köpet för då antecknar dom väl miltalet?

Trippmätaren är väl en fingerivisning dock skall man väl inte alltid lita på den.
Skicket är viktigare den bör ju se ut som ny överallt,bromsar,däck,avgasystem,ren under motorn,svingen osv.

Precis man får väl gå på helhetsintrycket Å magkänslan som dom äldre säger :) Å hoppas man inte gör ett dumt val nu när man köper en 640 istället för yamaha xt660x Skulle fått en helt ny yamaha för 58000 Men känns som man har roligare med KTM 640

Precis man får väl gå på helhetsintrycket Å magkänslan som dom äldre säger :) Å hoppas man inte gör ett dumt val nu när man köper en 640 istället för yamaha xt660x Skulle fått en helt ny yamaha för 58000 Men känns som man har roligare med KTM 640

Du HAR roligare på en ktm....... Om du inte ska köra 70% motorväg... i stan tänker man inte på några vibrationer då man ändå oftast bara använder ett hjul. :tungan och vill man wheela en massa funkar de på en 640 såväl som 660 o 625. (och utan problem på yamahan också för den delen).... jag e helnöjd med 640 och många andra med..

MM fan blir nog en sån :) Ska fan åka runt på 1 hjul hela tiden Å ragga brudar ;) Men nån som kan tipsa mig om nått hyfsat billigt Avgassystem Till 640LC4 06 ? Slip-on eller Helsystem?Gärna som låter Gött å som man kan få flames ur :)

MM fan blir nog en sån :) Ska fan åka runt på 1 hjul hela tiden Å ragga brudar ;) Men nån som kan tipsa mig om nått hyfsat billigt Avgassystem Till 640LC4 06 ? Slip-on eller Helsystem?Gärna som låter Gött å som man kan få flames ur :)

Wings.. så klart. www.wings.si ser ut ungefär som akrapovic med carbon slut, låter som akra, titan som akra men du slipper betala 3000 för namnet.... 8700 för akra 5300 för wings..... skicka mejl till Marovic gorazd....han e kanonbra att ha o göra med, dock har dom ganska mycket att göra nu efter att sidan e på engelska..

priset på wings är skeppat o klart... sen finns ju även x-racing. www.xracing.it 4600kr även de skeppat. vet inte hur dom låter men finns även dom i titan.

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...