Ktm 625

Har faktiskt lite extra plast som är orange och skulle kunna lacka om den.
Har du något tips på en bra färg man kan använda? Är det bara köpa en sprayburk med lackfärg elller behöver man använda riktiga grejer?

Sorry jag har aldrig lackat plastkåpor men jag köpte ett par sidokåpor av Rasorblade. Han kanske vet hur han lackade sin, fina är de!
 
Har nu rengjort förgasaren & hittade precis massa munsycken i en låda. Nu sitter det bland annat ett med storlek 170 på. Ska jag sätta på ett större eller mindre? (Har bara ett 162, resten e större). Vill slippa avgasknallarna...

Edit: ÄNTLIGEN fick jag loss det andra, har jävlats med det i en oändlighet, halleluja!! Den hade storlek 45, har ett 47, ska jag byta?
 
Last edited:
Har nu rengjort förgasaren & hittade precis massa munsycken i en låda. Nu sitter det bland annat ett med storlek 170 på. Ska jag sätta på ett större eller mindre? (Har bara ett 162, resten e större). Vill slippa avgasknallarna...

Edit: ÄNTLIGEN fick jag loss det andra, har jävlats med det i en oändlighet, halleluja!! Den hade storlek 45, har ett 47, ska jag byta?

Ja byt! Trodde 48 var nästa steg men har du 47 så släng i det.
 
hej!:) jag är en nybliven ägare av en 625 -05a och har lite frågor....

1.när jag gör stoppies så ser jag hur det praktiskt taget forsar ut bensin genom luftningslangen på tanklocket... vad ska/kan jag göra för att få det att sluta?
funkar det med ngn sån där ventil som iaf kawas crossar har på luftslangen?

2.vad är det som skiljer sig i vikt mellan 625an och 660? för vad jag förstått så e det typ 20kg skillnad och startmotor och batteri lär ju knappast väga det...:va

3. det börjar luta åt nytt drivpaket(eller rättare sagt så har jag aldigt sett ngt så slut:tungan ) vad rekomenderar ni för drevning? hojjen används bara till gatbus...

tack så mkt
//micke
 
Är det 4 st avluftningsslangar som går från förgasaren? Tappade bort märkningen men när jag följer dom verkar det vara så...
 
var ute igår och körde hela natten, helt underbart. en sak som jag märkte för första gången eftersom det var min första tur i mörker var att ljuset pekar sjukt mycket uppåt. körde in på en väg som inte var belyst och drog på helljuset, vägen lystes inte upp det minsta, dock så kunde jag se hur många fåglar som bodde i trädtopparna runt vägarna. hur är detta möjligt, är det jag som är tjock och sitter på motorcykeln på ett konstigt sätt så hojen pekar uppåt eller vad är frågan om :va

PS.jag är nybörjare på allt som heter mecka.DS
 
Last edited:
3040370 var ute igår och körde hela natten, helt underbart. en sak som jag märkte för första gången eftersom det var min första tur i mörker var att ljuset pekar sjukt mycket uppåt. körde in på en väg som inte var belyst och drog på helljuset, vägen lystes inte upp det minsta, dock så kunde jag se hur många fåglar som bodde i trädtopparna runt vägarna. hur är detta möjligt, är det jag som är tjock och sitter på motorcykeln på ett konstigt sätt så hojen pekar uppåt eller vad är frågan om :va

PS.jag är nybörjare på allt som heter mecka.DS
Tryck på glasets nederkant, mitt vibrerar upp lite då och då, åker även upp av sig själv om man slår ner lite hårt efter en wheelie.

3040042 hej!:) jag är en nybliven ägare av en 625 -05a och har lite frågor....

1.när jag gör stoppies så ser jag hur det praktiskt taget forsar ut bensin genom luftningslangen på tanklocket... vad ska/kan jag göra för att få det att sluta?
funkar det med ngn sån där ventil som iaf kawas crossar har på luftslangen?

2.vad är det som skiljer sig i vikt mellan 625an och 660? för vad jag förstått så e det typ 20kg skillnad och startmotor och batteri lär ju knappast väga det...:va

3. det börjar luta åt nytt drivpaket(eller rättare sagt så har jag aldigt sett ngt så slut:tungan ) vad rekomenderar ni för drevning? hojjen används bara till gatbus...

tack så mkt
//micke
Det är snarare 8kg det skiljer, ungefär.

Drevade om min hoj igår efter att ha köpt nytt drivpaket, kör 15/38 nu och det funkar rätt bra, fast den varvar ganska högt över 110 men det är ju inte skitofta jag kör så fort.

Isf om det blir landsväg, kurvig väg går inte över 120 för det mesta.

Hade 17/40 innan för de som är intresserade av vad den har original (-06.)

Tycker att du ska dreva om den, innan var det dieselkänsla tyckte jag, wheelade ju och så men det blev lättare med nya drevningen + den accar ju bättre.
 
Last edited:

Det är snarare 8kg det skiljer, ungefär.

Drevade om min hoj igår efter att ha köpt nytt drivpaket, kör 15/38 nu och det funkar rätt bra, fast den varvar ganska högt över 110 men det är ju inte skitofta jag kör så fort.

Isf om det blir landsväg, kurvig väg går inte över 120 för det mesta.

Hade 17/40 innan för de som är intresserade av vad den har original (-06.)

Tycker att du ska dreva om den, innan var det dieselkänsla tyckte jag, wheelade ju och så men det blev lättare med nya drevningen + den accar ju bättre.

okej:) tack så mkt:)

edit: FAAAAAAN! var ute och körde nu inatt och sladdade lite med polaren och när vi stannade hemma hos han och skulle säge hej då så såg vi att hela min motor var dänkt i olja:mad: har skutit packningen mellan cylindern och blocket:huvet

har i ren agression plockat av tank och rör och fotat alla slangar osv så jag vet vart dem skall dras sedan.... imorgon tömmer jag ut oljan och kylarvattnet. och antagligen plockat bort cylindern och skit....

ngt jag bör tänka på inför packningsbytet? nollställa motorn, tvätta ordentligt för att undvika skit i motorn... byta alla packningar...

e det ngt annat jag bör göra när motorn ändå är isärplockad? :)

vad har packningssatsen för artikelnummer?

tacksam för svar:)
 
Last edited:
Hej på 625ers !
Ska ge mig på 625an nu med när 640na är klara ...

Undrar vilken "schablonstorlek" på huvudmunstycke som rekommenderas till en 625a med effektsystem(Akra), och öppen burk. Vad har ni för erfarenheter 180? Lågfart är runt 48 misstänker jag... Får givitvis laborera lite men någon kanske har en idé vart det är bra att börja... :hihi

Tackar och :Bugar
(letade lite i tråden, sökfunktionen avstängd)
 
Är en kille som är intresserad av att köpa min Sxc utan motardkitet

Vad kan man få för svarta motardhjul med sågott som nya pirelli diablo däck + 4kolvs ok, och 320mm skiva.

Är 7500:- rimligt?

/Stefan
 
Undrar vilken "schablonstorlek" på huvudmunstycke som rekommenderas till en 625a med effektsystem(Akra), och öppen burk.

Main 165
Idle 48
OBEKR nålen i fjärde hacket uppifrån
Luftskruven 1½-2½ varv ut

Det brukar bli rätt hyggligt ;)

Vad kan man få för svarta motardhjul med sågott som nya pirelli diablo däck + 4kolvs ok, och 320mm skiva.

Är 7500:- rimligt?

/Stefan

Skulle nog lägga mig runt 7-7500:- vid hojköpet, löst skulle jag nog inte gå under 8-9000:- *mina tankar*
 
Last edited:
Drevning?

Ska dreva om min hoj lite. Blir nog att jag går ner 1 eller kanske 2 kugg fram.

Den gamla skrönan som säger om man drevar ner 1 kugge fram motsvarar det 10 upp bak.
Stämmer detta? Någon som kan bekräfta?

Mvh Niklas
 

Den gamla skrönan som säger om man drevar ner 1 kugge fram motsvarar det 10 upp bak.
Stämmer detta? Någon som kan bekräfta?
1 kugg fram brukar motsvara 3 kugg bak ungefär.Men det är ju bara att räkna och jämföra drevningarna så ser du.
 
3040866 okej:) tack så mkt:)

edit: FAAAAAAN! var ute och körde nu inatt och sladdade lite med polaren och när vi stannade hemma hos han och skulle säge hej då så såg vi att hela min motor var dänkt i olja:mad: har skutit packningen mellan cylindern och blocket:huvet

har i ren agression plockat av tank och rör och fotat alla slangar osv så jag vet vart dem skall dras sedan.... imorgon tömmer jag ut oljan och kylarvattnet. och antagligen plockat bort cylindern och skit....

ngt jag bör tänka på inför packningsbytet? nollställa motorn, tvätta ordentligt för att undvika skit i motorn... byta alla packningar...

e det ngt annat jag bör göra när motorn ändå är isärplockad? :)

vad har packningssatsen för artikelnummer?

tacksam för svar:)
Köp inte en papperspackning bara för den lär du skjuta lika fort.

Du ska ha en sån packning som det sitter på -06.

Du kan ju kolla så det inte är en kolvring eller nåt som har havererat i den, det hände med imasters hoj och vi (läs jag) trodde bara det var packningen som var kass, den lät inte konstigt eller så heller.
 
Köp inte en papperspackning bara för den lär du skjuta lika fort.

Du ska ha en sån packning som det sitter på -06.

Du kan ju kolla så det inte är en kolvring eller nåt som har havererat i den, det hände med imasters hoj och vi (läs jag) trodde bara det var packningen som var kass, den lät inte konstigt eller så heller.

köpte packning ida:) ej papper...

det var packningen... har lite "fina" bilder men vet inte hur man laddar upp dem så ni får adda mikaelg89@hotmail.com om ni vill se:)

just nu är mitt enda problem att jag glömt hur kamdrevets utmärkning satt... ska pricken längst ut vid kuggarna sitta mot avgas sidan eller mot förgasarens håll?

//micke
 


just nu är mitt enda problem att jag glömt hur kamdrevets utmärkning satt... ska pricken längst ut vid kuggarna sitta mot avgas sidan eller mot förgasarens håll?

//micke
Spelar ingen roll,men enklast är att sätta kammen så att nockarna pekar neråt på en gång så får du dit ventilkåpan utan att behöva vrida motorn först.
 
köpte packning ida:) ej papper...

det var packningen... har lite "fina" bilder men vet inte hur man laddar upp dem så ni får adda mikaelg89@hotmail.com om ni vill se:)

just nu är mitt enda problem att jag glömt hur kamdrevets utmärkning satt... ska pricken längst ut vid kuggarna sitta mot avgas sidan eller mot förgasarens håll?

//micke

Tråkig start du fick med hojen, hur långt hann du köra innan den pajade egentligen? Har du ringt och skällt på säljaren?

Mvh
 
Tjenare!

Apropå skjuten cylinderfortpackning på 05:orna skrev jag ett inlägg tidigare i denna tråd
.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2988961#post2988961

Kontakta återförsäljaren och kolla om det går att få på garantin. Det funkade för min del.

hmm... jag har börjat plocka ihop motorn redan så det e nog lite sent för det där med garanti:tungan väntar på en momentnyckel som kompisen ska komma med så fort han ätit.

är det ngn som vet hur många nm topplocksbultarna ska dras med letar i boken men hittar inte:va

sen blir det ny olja och glykol imorrn om allt går som det ska:)

fubar: köpte hojjen beg så det e ingen ide att ringa och skälla på han:tungan tror jag har kommit ca35mil sen den köptes, har inte kollat

//micke
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top