Bmw f 800st

Nu kör ju jag en f800s...
Briljant hoj!
Snygg, remdriven = inge kedjerligt meck! :tummenupp , bränsle snål.
Sjukt kul på kurviga vägar, härligt vrid.

Köp!

Jag provkörde en ST på BMW är i stan, rolig hoj, han inte köra den jättemycket... bra kraft... kändes konstigt att inte behöva varva den för att få kraft.

Remdriften verkar vara bra enlig säljaren... skulle hålla i typ 3000 mil tyckte jag han sa, och sen tyckte jag den gick tystare än en hoj med kedja.

Bmw

Har också börjat titta lite åt en F800ST. Är det någon som provat sin s eller st på stor bana och gocartbana. Har provat en s när dom kom ut och tyckte det var en trevlig hoj förutom transmisionsglappet som var det värsta som jag varit med om. Läste att bmw verkar ha åtgärdat det nu eller?

Har också börjat titta lite åt en F800ST. Är det någon som provat sin s eller st på stor bana och gocartbana. Har provat en s när dom kom ut och tyckte det var en trevlig hoj förutom transmisionsglappet som var det värsta som jag varit med om. Läste att bmw verkar ha åtgärdat det nu eller?

Tycker också att det verkar vara en vettig och kul hoj. Om man stunt modifierar den lite som Christan Pfeifer så blir den ju fin fin. Orginal med halvkåpa känns inte så hett.

Jag har sett flera bilder på detta forumet på folk som kört sin f800s/st på tillex Rörken... Hojen svänger.
Jag ska till gelleråsen om några veckor, tror den kommer må fint där :tummenupp
Glappet du nämner är åtgärdat, har inget på min hoj.

Mitt val blev S då jag tycker man sitter lite väl upprätt på ST...smaksak.

Jag ska till gelleråsen om några veckor, tror den kommer må fint där :tummenupp

Väntar med spänning på hur den beter sig där, räcker effekten och toppfarten till eller varvar den ur?:tummenupp

Började åka gocartbana med 1150gsen och bytte till drzan med motardhjul. Nu börjar suget komma att prova en stor bana. En ren sporthoj är jag inte intresserad av vill gärna kunna dra på en semestertrip till Norge och pendla till jobbet. Tror 800 skulle kunna passa till mina krav

Den passar nog som i handsken på gelleråsen, kort raka och massa kurvor.
Du har samma mål som jag hadde när jag leta hoj... pendla, toura, busa, bana. :tummenupp

Den passar nog som i handsken på gelleråsen, kort raka och massa kurvor.
Du har samma mål som jag hadde när jag leta hoj... pendla, toura, busa, bana. :tummenupp

Du glömde posera....:D :D :tummenupp

När åker du Gelleråsen? Denna vecka?

Funderar på en bmw f 800st ! Tacksam för info.

Var själv sugen på en F800S. Bmwhandlaren hade bara en ST inne som jag provkörde.

Den lät som en moppe, var jätteplastig och nervös i "höga" farter.
insprutningen kändes lite väl digital. Blev väldigt ryckigt inne i stan om man inte använde kopplingen precis hela tiden.

Men det är ju käckt med remdrift ;)

Testa själv, o jämför sen med ER6-f... Gör det! :tummenupp

Provade st:n på mc-dagen.
Den var väldigt trevlig. Känndes riktigt lätt o svängde bra.
Men har tyvärr inte provat en s än. Lite sugen på den.

Ändrat lite på datumen för Gelleråsen... blir den 7/8 :)
Jo men posera såg jag som en självklarhet :yoparty

Du glömde posera....:D :D :tummenupp

När åker du Gelleråsen? Denna vecka?

Demo hojen jag körde va ST med, Ryckig och taskig låda.
Det där är åtgärdat på alla nya maskiner och har man eller köper ett gamalt ex så byter BMW delarna gratis.
Insprutningen är nog också uppdaterad med programvaran, samma som ovan ang den... bmw uppdaterar den.

Nervös i höga farter är inget jag känner av eller ser tendens av, och jag gillar att köra hårt och fort.
Ljudet är nog mer som en traktor skulle jag vilja påstå.
För mig gick er-6 och hornet fetbort... :gnissla

Var själv sugen på en F800S. Bmwhandlaren hade bara en ST inne som jag provkörde.

Den lät som en moppe, var jätteplastig och nervös i "höga" farter.
insprutningen kändes lite väl digital. Blev väldigt ryckigt inne i stan om man inte använde kopplingen precis hela tiden.

Men det är ju käckt med remdrift ;)

Testa själv, o jämför sen med ER6-f... Gör det! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard