Lantisar bryr sig inte om sitt utseende

sundsvall lantisställe :D
jag ska snart flytta ut på "landet" (3 mil från stan..:tungan )
där ska jag gå med mina gula stövlar o hål i kallingarna med en oljig skitig t-shirt hela dagarna... de e lantis

Nyteknik kommer från Pålsboda lika mycket som jag kommer från Blåkulla.

:mad:
Då garvade jag läppen av mig i onödan då när jag av en slump åkte igenom Pålsboda i våras. Tyckte det var hysteriskt underhållande att Mr Nyteknik bodde där, det passade som inte min bild av hans kattityd, att bo i "sveriges demografiska mittpunkt" eller vad det nu stod på skylten bredvid ortsnamnet! :D

I övrigt, dvs tråden ämne, håller jag med NT...Det hela är dock lite underhållande kan jag tycka.

/M

Ps. Inget ont om Pålsboda i övrigt, säkert jättefint ställe att bo på. :rolleyes:

Nyteknik kommer från Pålsboda lika mycket som jag kommer från Blåkulla.
Åfan.
Var på blåkulla bor du?

Har alltid varit road av att uppfylla fördommar.
På semestern kör jag fortfarande med hawaiiskjorta, bermudashorts, solhatt, sandaler eller träskor och kamera på magen.
Seriöst!
Lägga ner tid på att hålla koll på vad som är modernt är så djävla skitnödigt.
Skaffa ett liv.

sundsvall lantisställe :D
jag ska snart flytta ut på "landet" (3 mil från stan..:tungan )
där ska jag gå med mina gula stövlar o hål i kallingarna med en oljig skitig t-shirt hela dagarna... de e lantis

Sådär ser jag ut i Sthlm. Och då håller jag i mig MED BARA HÄNDERNA! Idag, 2007.

:D

Har alltid varit road av att uppfylla fördommar.På semestern kör jag fortfarande med hawaiiskjorta, bermudashorts, solhatt, sandaler eller träskor och kamera på magen.
Seriöst!
Lägga ner tid på att hålla koll på vad som är modernt är så djävla skitnödigt.
Skaffa ett liv.
Bara den som är mycket estetiskt medveten ser ut på ett så utstuderat vis.

Annars tycker jag nog att Nyteknik har en poäng i att lantisar är mindre modemedvetna är oss metrosexuella killar.
Man kan ju vara klädd modevidrigt utan att se ut som en lodis. Men ljusblå foppatofflor, 3/4-byxor, t-shirt med avklipta armar är verkligen både och. Och man skullle aldrig se någon i Stockholm klädd på det viset. Vad beror det på förutom att alla stockholmare är "löjliga bögar"?

Bifogat

• crocs%20in%20store%201.jpg
    crocs%20in%20store%201.jpg
    78.6 KB · Visningar: 125
Last edited:
Man kan ju vara klädd modevidrigt utan att se ut som en lodis.
Man kan också skita i hur andra klär sig. Och om man känner att man ändå måste ha någon åsikt om saken så kan man betänka att tänderna är ett staket som hindrar dumhet från att smita ut.

Håll grinden stängd! :)

Eder
L. Odis

...den som är mycket estetiskt medveten...
Vad betyder det? Vilken smak har man då? Är det en grundförutsättning att man delar smakpreferenser med Paris och Milanos bögar för att kunna anses vara estetiskt medveten i frågor som rör klädsel?

Last edited:
jaha vad ska man ha på sig för att gardera sig mot alla klädrasister då :D

Skulle vilja ha en lista över klädrasistresistenta kläder.
Märke, färg mm
1. Skor?
2. Byxor?
3. Kallingar?
4. Strumpor?
5. t-shirt?
6. Annat....?
Gärna storlekar så man vet om man är för fet eller inte:D
Ja föresten, skriv gärna inköpställe så man inte köper rätt plagg i "fel" butik.
Satan det verkar ju var hur krångligt som helst att klä sig rätt.

Last edited:
jaha vad ska man ha på sig för att gardera sig mot alla klädrasister då :D

Skulle vilja ha en lista över klädrasistresistenta kläder.
Märke, färg mm
1. Skor?
2. Byxor?
3. Kallingar?
4. Strumpor?
5. t-shirt?
6. Annat....?
Gärna storlekar så man vet om man är för fet eller inte:D
Ja föresten, skriv gärna inköpställe så man inte köper rätt plagg i "fel" butik.
Satan det verkar ju var hur krångligt som helst att klä sig rätt.
Tjöp bara märkeskläder, såsom Helly Hansen tröjor, Algots byxor, Tretorn gummistövlar, osv.
Om du handlar i lanthandeln, på lantmannaföreningen, Claes Ohlsson eller Ellos behöver du inte avslöja för andra än dina närmaste.
Övrig publik på plöjningstävlingen får beundra dig i ovisshet.

Tjöp bara märkeskläder, såsom Helly Hansen tröjor, Algots byxor, Tretorn gummistövlar, osv.
Om du handlar i lanthandeln, på lantmannaföreningen, Claes Ohlsson eller Ellos behöver du inte avslöja för andra än dina närmaste.

Jag kan ju rapportera att mina tretorn gummistövlar är ännu bättre beträffande hygien och komfort än mina foppatofflor. Snacka inte skit om tretorn!

Sist jag blev attackerad av 25 tjurar och en kopparödla uppförde dom sig klanderfritt och det hade inte foppatofflorna klarat av. Bild från händelsen finns i garaget, utifall att någon tvivlar på sanningshalten i det jag säger.

Men värst av allt är alla jävla killar som springer omkring som små fikusar med senaste "café - mode" under armen och tror att de är så jävla heta. Gärna stuprörsbyxor ihop med totalt opassande skjorta och gärna en väst på det.
Ok, det var ett tag sedan men det får mig fortfarande att må illa!
Helt enkelt, följer man modet så ser man ut som skit för jämnan och det är snäppet värre än att gå omkring i foppatofflor, något jag aldrig skulle ta på mig.
Tack för de gamla hederliga jeansen ihop med en sliten t-shirt eller en enkel skjorta. Man får ju knulla ändå så varför klä dig som att du vill ta analt och inte ge?

:tummenupp :D :yoparty

Ja foppatofflor är väl okej och ha inomhus så länge dom är svarta eller vita. Övriga färger kan avskaffas, samt att användande utomhus bör bötfällas å det grövsta.

Men värst av allt är alla jävla killar som springer omkring som små fikusar med senaste "café - mode" under armen och tror att de är så jävla heta. Gärna stuprörsbyxor ihop med totalt opassande skjorta och gärna en väst på det.
Ok, det var ett tag sedan men det får mig fortfarande att må illa!
Helt enkelt, följer man modet så ser man ut som skit för jämnan och det är snäppet värre än att gå omkring i foppatofflor, något jag aldrig skulle ta på mig.
Tack för de gamla hederliga jeansen ihop med en sliten t-shirt eller en enkel skjorta. Man får ju knulla ändå så varför klä dig som att du vill ta analt och inte ge?

Jag menar det! Själv känner jag mig rejält snygg i mina nya sneakers piket/skjorta/t-shirt och hela jeans som sitter som dom gjorde 1999 :yoparty
fy fan för stuprörsbrallor!

Min poäng är att man måste ju inte handla det som är så jävla inne just nu men man måste ju inte gå o handla på klädavdelningen på statoil bara för det..

haha, och så bor du i Pålsboda, då MÅSTE du ju veta vem Gillis är, för alla känner väl alla i Pålsboda?

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back