Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
På Gelleråsen boffade motorn plötsligt till å gick som ett lass skit. Allt såg sjysst ut utanpå, å den gick bara illa, inget klonk eller så. Upp med den på släpet å hem. Körde den 500m till garaget i Stockholm å den gick inge vidare, ingen tomgång bla.
Idag kollade jag komp, å det var sjysst på dom tre högra, men den vänstra kom jag inte åt att kolla, måste ju trycka ner mätarn, gänganslutningarna är ju till nån traktor
Nåja, jag löft av ventilkåpan, å då blev det ganska snabbt rätt uppenbart vad som hade hänt
Avgaskamen har gått av!
Tvärt av mellan ventilerna på tvåans cylinder 
En ny kam står ju rätt uppenbart på inköpslistan
Men vad mer kan ha gått sönder? När den gick av så borde ju ettans cylinders båda ventiler ha vunnit över tvåans enda, och vridit den så att dom var stängda. Kan ena ventilen på tvåan ha tagit stryk då? Något metall-mot-metall-oljud hördes som sagt inte. Eller måste jag riva isär toppen å kolla? 
Å just ja, det är min gixxer 750 -99 det handlar om. Det small till vid runt 10k varv ungefär.
Idag kollade jag komp, å det var sjysst på dom tre högra, men den vänstra kom jag inte åt att kolla, måste ju trycka ner mätarn, gänganslutningarna är ju till nån traktor

Nåja, jag löft av ventilkåpan, å då blev det ganska snabbt rätt uppenbart vad som hade hänt
Tvärt av mellan ventilerna på tvåans cylinder 
En ny kam står ju rätt uppenbart på inköpslistan
Å just ja, det är min gixxer 750 -99 det handlar om. Det small till vid runt 10k varv ungefär.