Vad hände med räserkocken?

Ravetrancer skrev:
varför skuklle det vara galet, snarare är det så att vi mer och mer amerikaniseras,

Jag tyckte det var galet för jag anser att Sverige är betydligt bättre på den fronten och om vi ska eftersträva en låg brottslighet så kanske inte USA är den bästa förebilden i världen. Framgick inte det?

Sen att vi amerikaniseras mer och mer håller jag med om men jag tycker inte att det är speciellt bra.

Ravetrancer skrev:
bla bla.....såna som du och URRninja fick mig att lämna en liten signatur.

vad hade ni gjort om ni tatt en tjuv som försökt stjäla er mc, skall ni hålla honom i handen???? Om han gör grovt motstånd, skall ni fortfarande göra motstånd?

Och samtidigt Goodstuff så kallar jag inte en nergången jävla pundare för människa. snarare som en Orch som nån sa tidigare i tråden.

//R

Jag vet ju att du inte direkt bra relationer till drog-missbrukare... beklagar verkligen det som hände.

Men igentligen är det ju inte individen i sig det är fel på.
På nåt sätt måste man hindra det innan det går så långt, få bukt med det här problemet med droger
Men, hur fan gör man det? Jag vet inte...

"När grannarna sluter upp på tjuvens sida så är det inte fråga om ett par käftsmällar tills den andre och ligger ner och håller tyst utan antagligen något mycket värre. Vad tror ni? Eller så är han en skitstövel som grannarna är glada att slippa ett tag..."

Detta har jag också hakat upp mig på, jag får för mig att man står upp i det längsta för en god granne. Byter man sida är det nog fan befogat....

Chris Ash skrev:
"När grannarna sluter upp på tjuvens sida så är det inte fråga om ett par käftsmällar tills den andre och ligger ner och håller tyst utan antagligen något mycket värre. Vad tror ni? Eller så är han en skitstövel som grannarna är glada att slippa ett tag..."

Detta har jag också hakat upp mig på, jag får för mig att man står upp i det längsta för en god granne. Byter man sida är det nog fan befogat....

Om grannen är tex en gammal tant som aldrig har set vålds handlingar utföras i verkligheten så kan ju schoken (stavas det så) varit ganska påtaglig. Detta gör att hon tycker att dådet var fruktansvärt och vill göra en anmälan. Man vet ju själv hur det kändes första gången man såg en rejäl misshandel :(

grannar

Hur många "grannar" tror att vi kan kontrollera en mc i 150km/h på vanlig väg? Hur många "grannar" tror att vi kan kontrollerat köra på bakhjulet. Hur många "grannar" sa åt mina föräldrar att jag skulle köra ihjäl mig såsom jag körde. Hur många "grannar" sa åt mig att amerikansk fotboll (som jag då spelade) var jättefarligt och att jag garanterat skulle bryta benen o.s.v.

Det är lika löjligt att referera denna diskussion till grannen som till övrig faktabrist i denna fråga. Ordna domen och sluta spekulera så förbannat...

Ang. amerikaniseringen så är det ju faktiskt ett aktivt val ni gör, det är ju knappast så att någon tvingar oss. Men klagosången låter ungefär som när skinheads skall "bevara sverige svenskt" iförda amerikanska jeans, engelska kängor och jackor från tredje världen...

ething skrev:
....Hur många "grannar" sa åt mina föräldrar att jag skulle köra ihjäl mig såsom jag körde. .......

OT

Skrämmande många grannar som säger så får rätt. Att gå genom livet och aldrig ifrågasätta sina egna handlingar kan vara lömskt...

Chrille skrev:
OT

Skrämmande många grannar som säger så får rätt. Att gå genom livet och aldrig ifrågasätta sina egna handlingar kan vara lömskt...
denna skulle du ha istället tycker jag :)

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    19.8 KB · Visningar: 236
Chronic skrev:
Varför då? Tycker du så?

Att sno en hoj eller spöa ngn är ett brott i hela världen, men köra onykter är inget brott sett ur global synvinkel :fakta

Nej, kapa benen är kanske väl brutalt.

Men fängelse och livstids indraget körkort UTAN möjlighet att få tillbaka det låter bra tycker jag.

Jag förstår inte problemet...
Kan man inte skilja på mitt eller ditt ska man fan ha spö...end of story!!

Hur mycket spö?

Jag vet att det är en gammal tråd...

Hur mycket har han snott?
För mig är detta en retorisk fråga (hur mycket spö?)...det givna svaret är:MYCKET?
Jag tänker inte blanda in andra kulturer där dom hugger händerna av bovar eller liknande:huvet

Tror du knarkaren lärde sig av att få spö. eller lärde han sig av att systemet daltade honom till sömns?

Men detta är ju Sverige i ett nötskal....förövaren skyddas och offret straffas, det finns otaliga exempel på detta fenomen....och sen tar allmänheten bovens parti...för han fick minsann spö..:pannkyss

Klart som fan att kriminaliteten ökar när straffet är att käka gratis pizza och bli daltad med på anstalter av varierande frihetsgrad!

Man man naturligtvis tycka att den stackars knarkande tvuvstackaren istället skulle ha en rekrationsresa till Mallis, eller ett fyande finger....men jag tycker att han fick exakt vad han förtjänade!!
Det är MIN åsikt, var vänlig respektera det, så lovar jag att jag skall ge nästa tjuv en klapp i ryggen och säga: - Fy på dig lilla tjuven, när han tar just Din båge eller bil nästa gång.

Varför frågar du mig? Jag kommenterade en som tyckte att man ska kapa benen på rattfyllon, vilket jag tyckte var att ta i litetgranna..

Bara en stilla reflektion. Håller i övrigt med om att benkapningar är att ta i.

Om jag ser någon försöka ta min mc så försöker jag hindra honom. Blir det våld så får han ta cykeln. Så jävla viktig är den inte. Slipper hellre våld.

Du får kalla en missbrukare vad du vill han är likväl en människa.

:tummenupp

Jag förstår inte problemet...
Kan man inte skilja på mitt eller ditt ska man fan ha spö...end of story!!

Vi har ett rättssystem även om det inte alltid funkar. Jag skulle nog ävan Jag bjuda på en rallarsving eller två men aldrig freaka ur och gå till regelrätt misshandel, då kan man vända på det och säga att folk som misshandlar andra förtjänar att få sina saker stulna...

Last edited:
Om någon snor av mig så anser jag att idioten valt att bli grovt misshandlad själv. Om man kan undvika vittnen så är det en fördel, är det bara snuten så brukar det vara lugnt. De tycker att man gjort samhället en tjänst.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard