Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Jag tror jag har det! Kolla på http://youtube.com/bromsklossen det borde funka. Gör det inte det får ni skrika till.
Har du några funderingar på hur du löser att det inte går att läga på tanken riktigt? Eller är det där du menar att du måste skära i den för att det ska funka?
Riktigt frånt bygge det här, kul med uppdateringen!
Gjorde ett överslag och kom fram till att den mängd som blir kvar i sugslangen mellan evakuerignspumpen och turboreturen är ca 4,5 cl. Det stod betydligt mycket mer olja i turbon, alltså kommer den från nått annat. Började kika på bygget och eftersom turbon sitter så superduperlågt så verkar det bli så att den drar i sig olja via matningen efter man stängt av motorn. Detta plus några centiliter från returen som kommer upp bakvägen blev ingen vinnande design precis. Vill ju inte behöva elda bort över 1dl olja varje start. Lösningen blev en kulkran på matarledningen. Eftersom det sitter en förgrening från oljefiltrer kan man stänga den utan att riskera för höga oljetryck i motorn. Så efter varje körning stängs den och motorn får gå i några sekunder och dra rent det värsta. Nackdelen vlir ju att turbon då kommer slitas betydligt fortare, men det finns ju gott om aggregat
och äntligen få ta en provtur på besten.Ser att du åker med progresiv bränsleregulator
Den bör du modifiera så att den ger 1-3 i utväxling
Då kommer bränslevärdena stämma nästan perfekt
Antar att den nu är 1 -1.2 eller 1.4
detta ger aldeles för lite anrikning på tryck
Modifieringen görs genom att ändra mebran arean på dels luftsidan vilket är enkelt , bara svarva upp så mycke det går 47,5 mm tror jag va max
Bränslesidan e jobbigare där man får ta ner arean genom att fälla in brickor med ca 26 - 27 mm hål ( bägge sidor av membranet måste klämmas)
samt att käglan i mitten måste moddas för att passa dom nya diametrarna . så stor bricka i mitten på membranet som det går på luftsidan
och tvärtom på bränslesidan ( har gjort massor med sådana regulatorer
Funkar kanon varje gång![]()

Har suttit å läst hela tråden nu, riktigt kul att du går mot strömmen lite
Har hållt på en del med turbo och jag kan bara tänka mig hur ball detta kommer bli.
Imponerande jobb.
Åppdatera nu![]()
Läste hela tråden igår. jäklar vad duktig du e![]()
Körde själv en sp1 för 2 veckor sedan. vilket ljuddock hade den gått över 5000mil så de blir å titta på en annan. kanske sp1 nästa vår
![]()
Lycka till med bygget![]()
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |