Vad ska jag...

carpediem

WHY IS RUM GONE?
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki rm 250 05 fmx mod
Jag har en 125a cross som jag ska sälja (honda cr 125 03), men får inte skiten såld:mad: ! och jag ska skaffa lätt mc efter den så nu sitter jag o börjar fundera ifall den går och bygga om till lätt mc, men då måste ju el-system och lampor på, plus så ere väl knappast skönt o vägköra med cross-sulor på så måste fixxas supermoto-fälgar, någon som har någon annan idé vad man skulle kunna göra med den förutom supermoto, något lite mer udda?:yoparty
Sedan så ere någon som vet hur man bygger ett elsystem själv eller kan köpa färdigt? och går det ens att göra en lätt mc utav en cross?:confused:

Jag har en 125a cross som jag ska sälja (honda cr 125 03), men får inte skiten såld:mad: ! och jag ska skaffa lätt mc efter den så nu sitter jag o börjar fundera ifall den går och bygga om till lätt mc, men då måste ju el-system och lampor på, plus så ere väl knappast skönt o vägköra med cross-sulor på så måste fixxas supermoto-fälgar, någon som har någon annan idé vad man skulle kunna göra med den förutom supermoto, något lite mer udda?:yoparty
Sedan så ere någon som vet hur man bygger ett elsystem själv eller kan köpa färdigt? och går det ens att göra en lätt mc utav en cross?:confused:

Ja säger bara kolla in denna tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=154627 :yoparty eller :rolleyes:

Jo men vill kunna köra den på vägen e bara 16=/ sen så tror jag inte en 600cc eller större frå plats i min 125 ram

du kan inte byta in den mot en lätt mc då?
eller bara bita ihop o sälja den sjukt billigt, då finns säkert någon som handlar.
så hade jag själv gjort, verkar va mer jobb o bygga om den kanske?

Jo det e nog mer jobb o bygga om den oså, men mycket skojigare=) och ska man byta in den så värderar dom den till typ 15tusen sen får man lägg 20tusen i mellan för att få något, och sjukt billigt tycker jag redan jag säljer den då jag har nyrenoverat hojen för ca 15tusen

aja ere någon här som bor i södermanland, som e bra på el och skulle kunna hjälpa mig bygga el-system? (lampor) självklart får den pengar för det=) sen vad tycks med svart ram, sving, och fälgbanor, sedan så rödeloxerade ekrar, muttrar o smådetaljer? Gäller en honda cr 125 03 som ska bli en Lätt-mc

skulle tro att du på sin höjd kan få in den i registret som enduroreggning.Då behöver du bara hel/halv lyse fram med indikatorlampa för helljuset, bakljus, numerplåtsbelysning, bromsljus på fotbromsen och en enkel tuta.
Dessutom måste du vara medlem i svemoansluten klubb och inneha licens för att få köra på allmän väg...och det bara i samband med av svemoansluten klubb anordnad tävling eller träning inför tävling....

Jag reggade in min crf 450 för ett tag sen och behövde bara detta på den, så alla som tror sig veta annat ...lägg ner!

Ska du ha in den som lv-reg behöver du blinkers, bromsljus för handbromsen. och belyst hastighetsmätare utöver det andra.
Dessutom behöver du avgasintyg, vilket i stort sett är omöjligt att få av honda.
Lycka till.
BB

Last edited:
skulle tro att du på sin höjd kan få in den i registret som enduroreggning.Då behöver du bara hel/halv lyse fram med indikatorlampa för helljuset, bakljus, numerplåtsbelysning, bromsljus på fotbromsen och en enkel tuta.
Dessutom måste du vara medlem i svemoansluten klubb och inneha licens för att få köra på allmän väg...och det bara i samband med av svemoansluten klubb anordnad tävling eller träning inför tävling....

Jag reggade in min crf 450 för ett tag sen och behövde bara detta på den, så alla som tror sig veta annat ...lägg ner!

Ska du ha in den som lv-reg behöver du blinkers, bromsljus för handbromsen. och belyst hastighetsmätare utöver det andra.
Dessutom behöver du avgasintyg, vilket i stort sett är omöjligt att få av honda.
Lycka till.
BB

Ja låter krångligt:huvet men jag ska försöka! även ifall det kanske inte kmr bli den utgången jag vill, annars så har man endå en grym lekmaskin:yoparty

Ja låter krångligt:huvet men jag ska försöka! även ifall det kanske inte kmr bli den utgången jag vill, annars så har man endå en grym lekmaskin:yoparty

Som sagt, enduroregga går men LV reg kan du bara glömma. Seriöst. Bara att glömma helt o hållet.

Som sagt, enduroregga går men LV reg kan du bara glömma. Seriöst. Bara att glömma helt o hållet.

Men hur kan folk få igenom sina ktm exc 125:or då :confused: vissligen e dom enduros från början men endå, dom e ju knappast renare i motorn, och elsystem ska jag ju bygga ditt så, ingen som har gjort det jag har gjort?:va

tänker göra*

Last edited:
Sälj hojen... Får du den inte såld så har du ju för högt pris... Man får sällan ut pengar för renoveringar och dylikt.

Sälj hojen... Får du den inte såld så har du ju för högt pris... Man får sällan ut pengar för renoveringar och dylikt.

Nej vet, men har den på ganska normalt pris tycker jag andra honda cr 125 03:or ligger på samma pris eller högre och då e det inte i närheten lika mycket gjort på dom

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025