Roadracing på P4 Värmland

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
De intervjuar en Hampus "Johansson" på P4 värmland? Kör R6 cup i Tyskland och det går visst bra.

Kommer kanske hem till Sverige nästa år eftersom han inte är gammal nog för att tävla i Sverige. Någon vi känner till här som jag missat för att jag är lite off pace?

Har kört 1,07,4 på Åsen på träning. Siktar på pall på EM på Åsen.

De intervjuar en Hampus "Johansson" på P4 värmland? Kör R6 cup i Tyskland och det går visst bra.

Kommer kanske hem till Sverige nästa år eftersom han inte är gammal nog för att tävla i Sverige. Någon vi känner till här som jag missat för att jag är lite off pace?

Han verkar vara riktigt duktig ialla fall
Kom 3:a igår på ringen.

http://www.yamaha-cup.de/index.cgi?x=X&y=X&z=20070625-9185485-2925172945&a=fahrer&b=detail&c=2007091

Ojdå! Hampus... den där hörde vi lite om här för några månader sedan eller var det förra året? Han verkar ju köra på hårt iaf. Vad är det för något knas om att han inte får köra i Sverige? När han får köra utomlands på banor som har mycket högre hastigheter o "farliga" moment.

...Vad är det för något knas om att han inte får köra i Sverige? När han får köra utomlands på banor som har mycket högre hastigheter o "farliga" moment.

Det är SR, de kör väl bara på att han går nian och enligt reglementet inte får köra i Sverige. Dåligt med tid att diskutera dispenser o dyl.

För den som vill höra är det med på nyheterna varje hel och halv timme tror jag. Har hört det ett par gånger idag iaf.

Det är SR, de kör väl bara på att han går nian och enligt reglementet inte får köra i Sverige. Dåligt med tid att diskutera dispenser o dyl.

För den som vill höra är det med på nyheterna varje hel och halv timme tror jag. Har hört det ett par gånger idag iaf.
valmers får översätta värmländskan till text så att alla förstår.

Hampus är son till Kenneth Johansson som driver Yamaha Center i Karlstad. Kenneth är en gammal crossåkare med ett förflutet i VM.

Hampus körde ERF med Lasse Carlbark på Mantorp ifjol, och var i ledning in på sista varvet men fick nöja sig med andraplatsen. På en 600.
I sin debut i STCC ifjol blev han 9-10 någonting.

Sjuor på Åsen vid 16 års ålder är sannerligen imponerande. Ungjävel. :mad:

..

Gissar att det menas att det bara finns PLO-SBK att köra i Schweden och då är han för ung för att få köra. Så det är därför han kör i en supportklass utomlands.. :rolleyes:

kollade in Hampus körning på Nürburgring nu i helgen, mycket imponerande.

hampus1.jpg

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck