Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog inget direkt fel. Gissar att din suzuki är lika gammal som min eller äldre. (sent sjuttio- eller tidigt åttiotal. Runda sidolock till kamaxlarna?) Följ med motorns varvtal med gasen, så funkar det bättre. Tror du har förgasare där du lyfter trotteln med handtaget, så det som händer när du vrider fullt är att trottlarna åker upp och arean i förgasarna ökas snabbt utan att motorn hinner med att suga in, så gashastigheten minskar i insuget, vilket gör att det inte går fortare direkt.
Vet inte om det var en så tydlig förklaring, men motorn hinner inte med att suga i sig all luft du ger den, kan man säga.
Vad kan det vara för fel om man kör säg med lagom gas för att sen ge gasen i botten och då väntar mcn någon knapp sekund innan den ger fullt?
Det är ju inte något understatement när jag säger att jag inte är något vidare på motorer.![]()
Okej. Det sitter ju en "ratt" där under, är den till för nålarna? Annars hur gör man det? Kan ta en bild och lägga upp.
Nej, det där är justerskruven för tomgången.
Nålarna justeras genom att lyfta ur dom ur förgasaren och flytta clipset i toppen på varje nål neråt (har 5 eller 6 spår i toppen som man kan flytta mellan) för fetare blandning.
Clip flyttas ner: Fetare blandning, nålen öppnar fullt tidigare.
Clip flyttas upp: Magrare blandning, nålen öppnar fullt senare.
På CV-förgasare(som det bör sitta på din om de fortfarande är original) monterar man av locket på ovansidan av varje förgasare, lyfter ur gummimembranet, då följer trotteln med nål med. Sen plockar man ur nålen ur trotteln och justerar clipet.
Men börja inte lalla med nålarna först av allt.
Kolla så att alla andra enklare grejor är ok, som tändstift, luftfilter osv.
En förgasarsynkning kan även avhjälpa "problemet" i 9 fall av 10 om det inte gjorts sedan hojen var ny. Prata med närmaste hojverkstad om det.
Med risk för att dumförklara mig helt och hållet, var sitter luftfiltret?
Lyft på sadeln så sitter den med några skruvar längst fram precis under tanken

Måste man skruva bort tanken för att byta eller titta på luftfiltret??!!
Jag kanske är fel ute, men det går fan inte att få ut annars. Eller tar man bort kåpan på sidan?
Jag framstår fan här som en IQ badboll.![]()
Du får ta bort tanken, vet du vad, tycker du ska köpa en verkstadshandbok till hojen. Värt sin vikt i guld när man håller på att skruva![]()
Kan det vara denna du söker?Ok. Jag letade på nätet igår efter en verkstadshandbok att beställa, men hittade ingen. Men ska fortsätta leta.
Tack för hjälpen med mina IQ frågor.![]()
Kan det vara denna du söker?
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/...ctId=13593&langId=-1&parent_category_rn=15012
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |