R1 och R6-tråden!

Hallå alla R1/R6 tokiga :D
Har nu haft min kära R1:a -02 i en månad ca.
Och nu är det dags att rensa bakdelen och göra ngt snyggt av det.
Funderar på inbyggda diodblinkers i baklampan, men då är det juh inte "lagligt" :P
Någon som kan ge mig lite tips och råd på vad som kan tänkas vara snyggt.
För så som det ser ut orginal e' juh inte tillräckligt vackert :)
PM:a mig gärna och kom med förslag, eller skriv här :D

Kör lugnt och glöm inte och rasta ;)

Stefan
 
Last edited:
Kuggade:huvet
Klant är vad man är, satte ner foten i lågfartsdelen. Blev alldeles för nervös! :huvet :mad: Klant!!

Ja, då var vi här igen, allt gick kalas bra tills jag kommer in till centrum och kommer till en korsning, börjar leta som en galning efter "stopp-skylten" men finner ingen, naturligtvis missar jag sträcket på vägen och kör förbi och upptäcker att en lastbil har kört in i skylten och vridigt den och känner mig bra klantig och dålig.

PINSAMT, hur lyckas man?? Annars hade jag hatt kortet nu, var det enda det hängde på.

Ja ja, nästa gång :tummenupp.
 

PINSAMT, hur lyckas man?? Annars hade jag hatt kortet nu, var det enda det hängde på.

Ja ja, nästa gång :tummenupp.

Surt, lycka till nästa gång.

Du kan trösta dig med att jag var mer pinsam i söndags när jag åkte av banan i typ 80km/h och lyckades bromsa ner (på bark) och hålla mig på hjulen, för att sedan när jag skulle upp igen åkte jämns med banan och i sanden där hjulet skar ner och jag gick omkull.

Har ett brutet ben med titanspik i så det blev lite svårt att hålla emot:D

Här var jag nöjd iaf. Inte långa avåkningszoner på Monzta :gnissla
 

Bifogat

  • IMG_1655-012.jpg
    IMG_1655-012.jpg
    88.3 KB · Visningar: 160
Ja, då var vi här igen, allt gick kalas bra tills jag kommer in till centrum och kommer till en korsning, börjar leta som en galning efter "stopp-skylten" men finner ingen, naturligtvis missar jag sträcket på vägen och kör förbi och upptäcker att en lastbil har kört in i skylten och vridigt den och känner mig bra klantig och dålig.

PINSAMT, hur lyckas man?? Annars hade jag hatt kortet nu, var det enda det hängde på.

Ja ja, nästa gång :tummenupp.

Bättre lycka nästa gång!

Btw, kör du upp på din r6a? måste ju vara lagom jobbigt i lågfartsdelen...sen en fråga till, vad kostar en uppkörning?
 
Bättre lycka nästa gång!

Btw, kör du upp på din r6a? måste ju vara lagom jobbigt i lågfartsdelen...sen en fråga till, vad kostar en uppkörning?

Tack, Jo kör upp på min r6:a. Det är rätt lugnt bara man har övat lite.
840 kostar en uppkörning.
 
...Är det någon som har en orginal ljuddämpare R1-01 till salu? Börjar bli dax för besiktning :(
 
jag har en retta-00 och har fått tag i en komplett fälg till en -98.passar den på min -00?blev skeptisk när inte drev och drevhållare passar på -00 fälg.ända som saknas på den nya fälgen är ett drev..trodde det va samma mellan 98-00 men så va det ju givetvis inte.tänkte det va bra att alltid ha ett nytt däck färdigt att bara rulla på.
 
Tjena!

Jag gör ett litet inhopp i eran tråd, men säg inget till grabbarna i zx6r-tråden är ni snälla! :gnissla

Provkörde polarens R1 -98 för några veckor sedan och faktum är att det var rätt så skoj. Sedan dess har det gnagt i bakhuvudet om det inte vore dax att byta hoj ändå. Vågar man köpa en -98 (tänker på den förmånliga försäkringen på den årsmodellen, men även på att den gått hårt i nästan 10 säsonger) eller ska man slå på stort och köpa en -04 och köra halvförsäkrat? (Så jävla snygg juhe!)

Vad tror ni man får betala för dessa modeller i höst/vinter? Bryr mig inte så mycket om det kosmetiska skicket, bara inga vitala delar är trasiga och den går som den ska.


Har ägnat vintern åt att fixa min ninja med nya lager, servad bakdämpare, ny olja i gaffeln, blästrad och pulverlackad ram etc, etc, osv... Jag vågar mig alltså påstå att den är i rätt så bra skick (om man bortser från kåporna som e småflis) och därmed tar det emot att sälja den. Särskillt som den inte lär generera särskillt höga bud med sina trasiga kåpor. Så övertala mig nu tack! :)

edit: Kom på en sak till. Vad var det som hände till -00 modellen egentligen? Skröt inte yamaha om att den var uppdaterade på 150 punkter eller hur det nu var? Tänker på om det plus det förmodligen lägre miltalet jämfört med en -98 motiverar den högre försäkringspremien?
 
Last edited:
Tjena!

Jag gör ett litet inhopp i eran tråd, men säg inget till grabbarna i zx6r-tråden är ni snälla! :gnissla

Provkörde polarens R1 -98 för några veckor sedan och faktum var att det var rätt så skoj. Sedan dess har det gnagt i bakhuvudet om det inte vore dax att byta hoj ändå. Vågar man köpa en -98 (tänker på den förmånliga försäkringen på den årsmodellen, men även på att den gått hårt i nästan 10 säsonger) eller ska man slå på stort och köpa en -04 och köra halvförsäkrat? (Så jävla snygg juhe!)

Vad tror ni man får betala för dessa modeller i höst/vinter? Bryr mig inte så mycket om det kosmetiska skicket, bara inga vitala delar är trasiga och den går som den ska.


Har ägnat vintern åt att fixa min ninja med nya lager, servad bakdämpare, ny olja i gaffeln, blästrad och pulverlackad ram etc, etc, osv... Jag vågar mig alltså påstå att den är i rätt så bra skick (om man bortser från kåporna som e småflis) och därmed tar det emot att sälja den. Särskillt som den inte lär generera särskillt höga bud med sina trasiga kåpor. Så övertala mig nu tack! :)

När jag i vintras kollade försäkring så skillde det c.a 1000:- / år halvförsäkrat mellan en R1 -05 och en -99. 6900 - 7900:-

Jag antar att du tänker på att många 98'or är reggade med 55 kw? Jag har kollat ett par olika och det har inte vart nån skillnad mot -99. Jag kanske haft otur bara.

Bolaget är Folksam.
 


Provkörde polarens R1 -98 för några veckor sedan och faktum är att det var rätt så skoj. Sedan dess har det gnagt i bakhuvudet om det inte vore dax att byta hoj ändå. Vågar man köpa en -98 (tänker på den förmånliga försäkringen på den årsmodellen, men även på att den gått hårt i nästan 10 säsonger) eller ska man slå på stort och köpa en -04 och köra halvförsäkrat? (Så jävla snygg juhe!)

Vad tror ni man får betala för dessa modeller i höst/vinter? Bryr mig inte så mycket om det kosmetiska skicket, bara inga vitala delar är trasiga och den går som den ska.

min vurpade 04:a e till salu

alla kåpor på vänster sida e skrapade/spruckna + framlampa & sving
beg. lampa + clipon & kraschkåpor & den e fit for fight.

68 som den står, annars fixar jag den själv med orginalprylar

annons finnes HÄR
 
När jag i vintras kollade försäkring så skillde det c.a 1000:- / år halvförsäkrat mellan en R1 -05 och en -99. 6900 - 7900:-

Jag antar att du tänker på att många 98'or är reggade med 55 kw? Jag har kollat ett par olika och det har inte vart nån skillnad mot -99. Jag kanske haft otur bara.

Bolaget är Folksam.

Jupp, det är precis det jag tänker på. Polarn (28 år) betalar ca 500:- i månaden hel/hel hos salu ansvar.
 
Fjädrings inställningar

Hej hopp!
Jag har en -06:a R6 som känns hasig i kurvan i lite fart.
Äre nån som har erfarenhet från justering på fjädringen?

// Ragnar
 
Hej.
Hur många r6 ligger på 25 kw (om det ens finns några?) :gnissla
och hur svärt är de att få tag på dom?
Mvh Linus
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top