Bra och prisvärd quickshifter?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Söker en quickshifter av bra kvalité till ett bra pris.
Behöver inte vara det senaste och häftigaste utan bara något som gör det den ska.
Enkel att installera är en fördel och gärna modellanpassad så det bara är att skruva dit.

Några tips?

Behöver inte vara det senaste och häftigaste utan bara något som gör det den ska.
Enkel att installera är en fördel och gärna modellanpassad så det bara är att skruva dit.

Några tips?

Jag har en till salu, till just K5an!
Kontakta mig på mina privata meddelanden, här på SH! :tummenupp

Några tips?

Tipset är en tränad vänsterfot som koordineras med högerhanden ... funkar skitbra!

Jag har en till salu, till just K5an!
Kontakta mig på mina privata meddelanden, här på SH! :tummenupp
PM kommer strax!
Vad är bra pris för dig?
Kolla in www.pingelonline.com
Bra fråga! Priset står lite i relation till kvalitén för min del så jag kan inte ge något exakt pris.
Kollar din länk :tummenupp
Tipset är en tränad vänsterfot som koordineras med högerhanden ... funkar skitbra!
Tack för tipset men ingen högerhand i världen kan slå av och på gas så att inte motoreffekten påverkas.
Kör redan i dag utan koppling och det fungerar bra till 95% men de sista 5% missade eller ryckiga växlingar vill jag helst undvika :)

En sån här kanske?:)

Bifogat

• speed-e shift.jpg
    speed-e shift.jpg
    20.1 KB · Visningar: 175
Om den är bättre en andras vet jag inte men bättre service har jag aldrig
varit med om och sen kör jag,pappunen och jimmy lindström med den så
vilken skit som helst är det inte:D
www.dwe.se

Har kollat med Greven och Cordona ska ha en ny och förbättrad version av sin QS just till K5/K6 som ska komma om någon vecka. Väntar på info om vad som förbättrats.

Enda anledningen till att jag skulle vilja ha en quickshifter är om man avsevärt skulle förbättra livslängden på växellådan. Är det så?

Enda anledningen till att jag skulle vilja ha en quickshifter är om man avsevärt skulle förbättra livslängden på växellådan. Är det så?
Jag tror inte att en QS minskar slitaget jämfört med att slå av gasen helt, växla och sedan på med gas igen. Slitaget borde bli likvärdigt och inte mycket värre än att använda kopplingen.

Jag tror inte att en QS minskar slitaget jämfört med att slå av gasen helt, växla och sedan på med gas igen. Slitaget borde bli likvärdigt och inte mycket värre än att använda kopplingen.

QS sliter mer på lådan än att göra en korrekt avslag eller kopplingsväxling som man gör på gata men jämför man det med en stressad banväxling där man bara precis tippar av så mycket att växeln går att vålda i så är det snällare. Sen kan man undra hur ofta man sliter ut lådan innan resten av cykeln är skrot.:confused:
Den största fördelen är dock att man alltid får en hyggligt snäll växling som går snabbt och är svår att misslyckas med.

Andreas växlingstips: Raceväxling och ställ dig på pedalen, när varvstoppet går i och momentet dalar glider växeln i.
//V.Äxelådsrasaren

Last edited:
QS sliter mer på lådan än att göra en korrekt avslag eller kopplingsväxling som man gör på gata men jämför man det med en stressad banväxling där man bara precis tippar av så mycket att växeln går att vålda i så är det snällare. Sen kan man undra hur ofta man sliter ut lådan innan resten av cykeln är skrot.:confused:

Jaså jag trodde växellådorna var det som gick först på racehojar, eller rättare sagt gathojar som körs på bana.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...