Bra och prisvärd quickshifter?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Skulle nog säga att en quickshifter ger mindre belastning på lådan än att tippa av på gasen. Dessutom är det raka drev, de ska palla helt enkelt.
För mycket press sliter på gafflar etc.

Växla upp med kopplingen sliter ju bara en massa på kopplingen..

Enda anledningen till att jag skulle vilja ha en quickshifter är om man avsevärt skulle förbättra livslängden på växellådan. Är det så?

Om vi hade fått ha QS i STK så hade jag skaffat en ögonaböj, och min enda anledning hade varit för att det är bekvämt.

Har kollat med Greven och Cordona ska ha en ny och förbättrad version av sin QS just till K5/K6 som ska komma om någon vecka. Väntar på info om vad som förbättrats.

får min imorrn, får se hur bra den funkar nästa vecka ;)
1299kr med frakt, inte så blodit

//håkan

Last edited:
Har fått svar från Cordona och den nya boxen för K5-K7 modellerna ska vara klar på fredag. Det är nya komponenter i boxen som ska göra den bättre för just dessa årsmodeller.

Har fått svar från Cordona och den nya boxen för K5-K7 modellerna ska vara klar på fredag. Det är nya komponenter i boxen som ska göra den bättre för just dessa årsmodeller.

Mattias på Cordona är grymt bra att ha att göra med. Skulle det mot all förmodan strula så är han aldrig omöjlig. :tummenupp
Cordona fungerar förövrigt jävligt bra!
Nått att tänka på till de "gamla" boxarna dock är att lägga dem skyddade för väta bara.

Mvh Calle

Varför vänta på en box som skall funka bättre till en viss modell, köp min så har ni en box som funkar bra på ALLA modeller.........

Bilden är på givaren, monterad på Jimmy Lindströms -06 på finalen i FBG förra året.

Bifogat

• Givare på finalhojen 06 liten.jpg
    Givare på finalhojen 06 liten.jpg
    74.8 KB · Visningar: 78
Den nya versionen skickades i går från Cordona och jag har beställt en från Greven :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...