Sweeney Todd
Vägrar Bogan.
Från igår kväll har hojen börjat smattra. Ungefär som min gamla GSX400E. Det går ryckigt och det är dåligt bottendrag.
Vad kan vara fel?
Vad kan vara fel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Något annat som hände strax innan: kört i regn, tvättat hojen, mekat etc?Cyclops skrev:2473697Från igår kväll har hojen börjat smattra. Ungefär som min gamla GSX400E. Det går ryckigt och det är dåligt bottendrag.
Vad kan vara fel?
Jörgen Karlsson skrev:2473703Något annat som hände strax innan: kört i regn, tvättat hojen, mekat etc?
Mvh
J
Cyclops skrev:2473697Från igår kväll har hojen börjat smattra. Ungefär som min gamla GSX400E. Det går ryckigt och det är dåligt bottendrag.
Vad kan vara fel?
Cyclops skrev:2473904Ingenting. Inget regn, tvätt, mek... Nytankad.
Kan det ha att göra med kölden på kvällarna/nätterna?
Jörgen Karlsson skrev:2473936Om du inte företagit något speciellt med hojen strax innan felyttringen så kan det vara vad som helst, dvs i praktiken tänd- eller bränslessystemet.
Jag skulle börja med tändsystemet att lyfta tanken och kolla tändkablar mm. Dra isär kontaktstycken, rucka och kolla säkringar och spraya wd40 eller 556 på dessa och konstakterna, sätta ihop igen, osv. Det är mer fukt nu på hösten, i synnerhet markfukten gör sig påmind om hojen står ute med kapell.

Cyclops skrev:2476293Provade alla goda råd och förvisso går smattrandet ner om man gasar på tomgång men det är fortfarande inget drag med växel i.
Lämna in på service á 10.00 spänn?
Cyclops skrev:2483893Hej alla glada!
Har stått i garaget mest hela helgen och skruvat. Tagit bort tanken och kollat alla slangar. Blåst rent filter etc.
MEN, när jag tog en titt på stiften tog det typ en halv sekund att komma fram till att det behövdes två nya. Kolsvarta och helt enkelt slut. Får fixa nya imorrn.
Har abstinens nu. Har inte kört på tre dagar och det har varit strålande väder...![]()
Jörgen Karlsson skrev:2483923Svarta stift är ofta mer ett symptom än en orsak till dålig gång tyvärr.
Men visst, prova att byta du.
För felsökningen är det bra om du noterade vilka cylindrar de svarta stiften satt i.
Tycker jag
Mvh
J

kan vara allt från för fet blandning , otäta packboxar i framgaffeln , gammal luft i däcken o risiga tändspolar. Du kommer att få 1000 olika svar....Tror du behöver nån som har lite mekvana....En "pluddrande" hoj
kan vara allt från för fet blandning , otäta packboxar i framgaffeln , gammal luft i däcken o risiga tändspolar. Du kommer att få 1000 olika svar....
O är kedjan slak , så är det bara att spänna den...alltså flytta bakhjulet o se till att kedjan är rak även efter justeringen !
Men den lär aldrig vobbla av slak kedja... Börja med att kolla däckstrycket o om hjulen sitter fast...efter det styrlager , dämpare o fjädringsinställningar....
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |