wannagofast
Ny medlem
Om man vill nå nollvisionen så måste man ju förbjuda även bilar..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om dom förbjuder hojar så köper jag ett gevär.
En aspekt som gärna glöms bort är att skaderisker i samband med motorcykelhobby i praktiken nästan uteslutande berör utövaren själv. Det finns knappast någon motorcyklist som lever i tron att det är riskfritt att köra motorcykel, tvärtom innefattar och förutsätter motorcykelkörning ett större eller mindre mått av medveten risktagning hos utövaren. Det betyder naturligtvis inte att hojåkare är dödslängtande fatalister, men att vi i någon mån gillar konceptet att styra över vårt eget öde och att leva litet mer i nuet. En direkt jämförelse kan man göra med dykare, sportflygare, bergsklättrare, kampsportare m.fl - alla tar de medvetna risker utan att för den skull söka faran. I ett större perspektiv handlar diskussionen alltså, som jag ser det, om individens fria och grundläggande rätt att utsätta sig själv för risker. Jag ifrågasätter NTF, VV och andra myndigheters mandat att beskära den friheten, i den här frågan.
alla som krashar kanske borde fällas för grov vårdslöshet i trafiken per automatik. Det skulle säkert avskräcka en hel del från att vurpa![]()
![]()
Hmm...jag fattar inte...i övre halvan av artikeln kan man läsa:
"NTF:s studie av mc-olyckorna hittills i år visar att över hälften omkommit i singelolyckor, fem har dött i kollision med bil, en i kollision med vilt, troligen älg."
Och lite längre ner står det:
"Hittills i år har minst sju av femton dödade motorcyklister krockat med personbilar."
Är det jag som är trög, eller slänger NTF med siffrorna lite som dem vill?
Vaddå, ska du bli som Fredrika Hillerviks släkting?![]()

Gevären har de snart redan förbjudit... Liksom allt annat som är roligt.
Vi är snart alla gråa formlösa klumpar som står i raka snygga led.

VV tar fram en ny skylt för alla människor. På denna skall ens personnummer stå plus ett skattemärke som visar att man inte har någon restskatt. Till denna skylt som man givetvis måste ha 2 av , en fram och en bak, måste man investera i en speciell hållare (säljes endast via VV) som monteras på huvudet. Modell med mössa måste användas under dubbsäsongen.
Istället för personnummer kan dom trycka in kontonummer så dom vet var dom ska dra pengarna![]()
...
Ägaransvar är nästa intressanta förslag. Så, om någon snor din hoj och kör olagligt så ska du bötfällas ... ingår nog inte riktigt i det allmänna rättsmedvetandet ...
För just vapenhantering är det nog ändå av godo med ett ganska stort ägaransvar, i och med att risken vid olycka/skada/brott som begås av annan än ägaren till största del berör annan part (läs: rånoffer etc). Det måste alltså ligga i allas intresse att vapenägare tar så stort ansvar som möjligt för vapnens förvaring och hantering.Tyvärr är verkligheten sådan att detta redan existerar. Vapenlagen tex är utformad efter ägaransvar vilket gör att legala vapenägare som agerar fullt korrekt enl lagens mening blir straffade.
Tyvärr är verkligheten sådan att detta redan existerar. Vapenlagen tex är utformad efter ägaransvar vilket gör att legala vapenägare som agerar fullt korrekt enl lagens mening blir straffade.
Jag tycker det är bättre att de förbjuder bilar. Det är ju de som kör på oss iaf
Förbjud kärringar oxå.

Tyvärr är verkligheten sådan att detta redan existerar. Vapenlagen tex är utformad efter ägaransvar vilket gör att legala vapenägare som agerar fullt korrekt enl lagens mening blir straffade.
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|