Jo för mig är det inga probs men för farsan/morsan lite jobbigt att hyra släpp osv dessutom har jag en RS125
Jaha, och det spelar stor roll att du har en RS125a eller?

Annars har jag själv som vana att använda båda bromsarna nästan jämt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo för mig är det inga probs men för farsan/morsan lite jobbigt att hyra släpp osv dessutom har jag en RS125
Våga åk utanför stan då?
Jaha, och det spelar stor roll att du har en RS125a eller?![]()
Annars har jag själv som vana att använda båda bromsarna nästan jämt..
Svängradie = 0, det är inte så att jag inte tror att jag inte kan utan vill inte riskera att vänta en månad extra...
Nja, inte frambroms, farten skall regleras med enbart koppling. Men inspektören sa till mig att om jag märker att det går föör fort fick ja "dutta" lite me bakbromsen. Det beror ju också på vilken hoj du kör upp med, jag körde upp me min rs så utan gas hade vart en omöjlighet eftersom den har så hög utväxlingfår man använda gas och frambroms på lågfartsbanan??:O
Hade varit svårt att ens komma iväg utan någon gas.2997826Nja, inte frambroms, farten skall regleras med enbart koppling. Men inspektören sa till mig att om jag märker att det går föör fort fick ja "dutta" lite me bakbromsen. Det beror ju också på vilken hoj du kör upp med, jag körde upp me min rs så utan gas hade vart en omöjlighet eftersom den har så hög utväxling![]()
det där med att man inte saka bromsa i lågfartsdelen är väll inget problem. man kan lägga ner hojen myyycket mer än vad man tror
det där med att man inte saka bromsa i lågfartsdelen är väll inget problem. man kan lägga ner hojen myyycket mer än vad man tror
Jag tänkte exakt samma sak när jag tränade in det där! Du måste lägga upp körningen rätt redan från typ 2:a konen och utnyttja vändningen ända fram till spärrlinjen! När det sedan går lätt är det bara att börja träna på kortare avstånd mellan konerna så gjorde jag!jag lovar dig att det är skitsvårt med miton att köra runt så¨med enbart koppling. har kört och tränat på det idag. klarade det med gas och frambroms
men det var väldigt lite luft i mitt framdäck också om det kan spela nån betydelse
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |