Kuggade på uppkörningen

Jag tänkte exakt samma sak när jag tränade in det där! Du måste lägga upp körningen rätt redan från typ 2:a konen och utnyttja vändningen ända fram till spärrlinjen! När det sedan går lätt är det bara att börja träna på kortare avstånd mellan konerna så gjorde jag! :tummenupp

Vad menar du med skitsnack? testa att lägga ner i gångfart så får du se!


jag lägger upp det precis sin du säger efter 2 konen... men ska åka dit och träna mer:D vi har en bana som är uppsatt för körskolorna;) det e utsatt med punkter:D
men när jag lägger mig ner och slickar spärrlinjen hinner den inte upp för att komma imellan konerna om jag använder enbart koppling men den gör det med gas för då kan jag lägga mig ner ännu mer...
 
jag lägger upp det precis sin du säger efter 2 konen... men ska åka dit och träna mer:D vi har en bana som är uppsatt för körskolorna;) det e utsatt med punkter:D
men när jag lägger mig ner och slickar spärrlinjen hinner den inte upp för att komma imellan konerna om jag använder enbart koppling men den gör det med gas för då kan jag lägga mig ner ännu mer...
Precis, tillbaka till detta! Om du åker såpass fort så du kan lägga ner hojen kommer säkerligen inspektören klaga på att du kör för fort, det gjorde han iaf på mig! Tänk dig själv, rätt så långsam gångfart, obetydligt nerlägg. Försök att lära dig att styra med själva styret och inte så mycket me kroppen och hojen(nerlägg).
 
styret är på fullt utslag hela vägen runt näst sista konan sedan slås den över till fullt utslag åt andra hållet runt konan och slickar spärrlinjen sedan när jag är imellan konorna är jag tvungen att ha fullt åt andra hållet igen..:D

så för att ta det snabbt^^ så har jag alltid fullt utslag när jag svänger... så jävla dåligt styrutslag är det på miton
 
Jag tänkte exakt samma sak när jag tränade in det där! Du måste lägga upp körningen rätt redan från typ 2:a konen och utnyttja vändningen ända fram till spärrlinjen! När det sedan går lätt är det bara att börja träna på kortare avstånd mellan konerna så gjorde jag! :tummenupp

Vad menar du med skitsnack? testa att lägga ner i gångfart så får du se!


Har jag gjort, lutade så att foten tog i mark när jag skulle svänga in på en soppa mack, då gick det inte mer en gång fart. (inte mycket iaf)

och värför skulle de inte funka? samma sak som att svänga me fart på ju! :va
 
Har jag gjort, lutade så att foten tog i mark när jag skulle svänga in på en soppa mack, då gick det inte mer en gång fart. (inte mycket iaf)

och värför skulle de inte funka? samma sak som att svänga me fart på ju! :va
Nu ver ja inte riktigt om vi snackar om samma sak eller om du är nån ny Valentino Rossi! Menar du verkligen att du gjorde ett knäskrap me andra ord i gångfart :va
 
Nu ver ja inte riktigt om vi snackar om samma sak eller om du är nån ny Valentino Rossi! Menar du verkligen att du gjorde ett knäskrap me andra ord i gångfart :va

ne, jag hade jeans, så jag satte inte ner knäet, men fotskrap, gick väl ca10km/h, syntes ej på mätaren iaf, tror väl inte de ska va så svårt?
 
Hmm.. Låter i mina öron som ett orimligt lågt nerlägg då centrifugalkraften i de hastigheterna inte borde vara tillräckligt hög för att tillåta detta.
Om centrifugalkraften är tillräckligt stor förskjuter den tyngdpunkten och tillåter motorcykeln att luta i kurvorna på ett sätt som inte varit möjligt annars. Eller?

Känns logiskt om det är så, dock får någon mer än gärna rätta mig om det är fel. :)

http://www.tonyfoale.com/Articles/Balance/Img00004.gif
 
Finns nån film på youtube då en kill knäskrapar med en hayabusa i 20 km/h

Finns nån film på youtube då en kill knäskrapar med en hayabusa i 20 km/h

Under 10 km tror jag inte det går att luta sig så mycket.
 
Last edited:
Finns nån film på youtube då en kill knäskrapar med en hayabusa i 20 km/h

Finns nån film på youtube då en kill knäskrapar med en hayabusa i 20 km/h

Under 10 km tror jag inte det går att luta sig så mycket.

Låt han va, han klarar att knäskrapa i gångfart (5-6km/h) :fakta
Han förtjänar cred :rolleyes:

Edit: Förresten skrev fel, Tåskrap ska de va, ännu värre..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top