Rossi med ny och helt okänd huvudsponsor!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Amerikaner har grym koll på världen bortom det egna landets gränser. Saxat från superbikeplanet.com:

No lie ... one of our pals asked us, "What kind of sponsor is 'flat'? I've never heard of them before."

Bifogat

• 0835_R06_Edwards_grid.jpg
    0835_R06_Edwards_grid.jpg
    126.8 KB · Visningar: 146
Säkert inte. Liksom vi inte har Frihetsgudinnan i Jönköping, Niagarafallen utanför Uppsala eller ser så många Chevrolet på väg till jobbet. Ändå vet vi vad det är.
Jag träffade två finskor på en pub i Glasgow för några år sen. Dom kunde samtliga svenska kungar från Harald Blåtand å framåt, sånt lär man sig i skolan där. Jag vet ungefär vad våran nuvarande heter, å att Finland, hmmm, har president? :huvet Det kändes ganska pinsamt :huvet

tycker inte det är så konstigt att dom inte kjänner till en liten biltillvärkare från italien som inte säljs i usa... trött på europeer som tror dom är så mycket smartare änn amerikanerna.. hitta mig en skandinav som kan namnen på alla 50 stater i usa..

tycker inte det är så konstigt att dom inte kjänner till en liten biltillvärkare från italien som inte säljs i usa... trött på europeer som tror dom är så mycket smartare änn amerikanerna.. hitta mig en skandinav som kan namnen på alla 50 stater i usa..

Alabama
Alaska
Arizona
Arkansas
Colorado
Connecticut
Delaware
Florida
Georgia
Hawaii
Idaho
Illinois
Indiana
Iowa
Kalifornien
Kansas
Kentucky
Louisiana
Maine
Maryland
Massachusetts
Michigan
Minnesota
Mississippi
Missouri
Montana
Nebraska
Nevada
New Hampshire
New Jersey
New Mexico
New York
North Carolina
North Dakota
Ohio
Oklahoma
Oregon
Pennsylvania
Rhode Island
South Carolina
South Dakota
Tennessee
Texas
Utah
Vermont
Virginia
Washington
West Virginia
Wisconsin
Wyoming

Vassego

Säkert inte. Liksom vi inte har Frihetsgudinnan i Jönköping, Niagarafallen utanför Uppsala eller ser så många Chevrolet på väg till jobbet. Ändå vet vi vad det är.
Ja men nu pratar vi om Simpson-land där man har koll till sin egna stadsgräns...

Du har kanske sett på Jay Leno och hans Jaywalking där han intervjuar medelamerikanen. Dom vet inte ens vem deras egna president är så man kan inte förvänta sig allt för mycket av dom.:tungan

2989590 tycker inte det är så konstigt att dom inte kjänner till en liten biltillvärkare från italien som inte säljs i usa... trött på europeer som tror dom är så mycket smartare änn amerikanerna.. hitta mig en skandinav som kan namnen på alla 50 stater i usa..
Fiat är ingen liten tillverkare., om än ganska okänd i USA.
Dessutom borde man kunna läsa versaler äevn om man inte känner till Fiat?

Försök att hitta en amerikan som kan namnen på alla delstaterna. :rolleyes:
Precis!
När jag var i USA var det kul att kolla deras nyhetssändningar. De handlade enbart om USA eller om amerikaner som råkade vara utomlands. Deras koll på rest av världen är minst sagt usel.

Fiat är ingen liten tillverkare., om än ganska okänd i USA.
Dessutom borde man kunna läsa versaler äevn om man inte känner till Fiat?
Precis Fiat är väl en av Europas största tillverkare av bilar även om de är små här i Sverige. Mest pga av dåligt rykte från -70 och -80 talet pga rost.

Fiat är en väldigt stor koncern som inte bara tillverkar bilar utan även en hel hög med industriprodukter. En färja jag var och gjorde jobb på i Italien hade gasturbiner tillverkade av Fiat.

De har varit/är ägare till både Ferrari och Alfa Romeo.

Sen har jag inte mer koll på Fiat som bolag...

Oj oj oj :D

Last edited:
Känner en som gjort FN tjänst ihop med amerikaner. De frågade om Vi hade samma problem med Vikingarna som de har med de svarta..:va

Och de va helt allvarliga sa han, han trodde de skämtade men de fattade inte vad han garvade åt. De är rätt så enkelriktade i sitt land over there.

VI ÄR BÄST, STÖRTS, HAR MEST PENGAR, BYGGER BÄST BILAR, HAR STÖRTS HUS, OSV....

///Micke

Nu undrade han vad flat var, han hajar inte att det står FIAT:tungan

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck