Mil på en Beg hoj?

lelleman

Be careful out there...
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
Hayabusa -08
Tjena alla hojjare!

JAg har en fundering.... :va
Tänkte köpa en beg hoj, helst sport... men jag tycker dom har gått så långt:)
Så nu till mina 2 frågor..

2-3000 mil på en hoj, är det mycket?
Vad skulle ni köpa för hoj om ni hade runt 50' ?

//Lelle

Tjena alla hojjare!

//Lelle

Mycket? Varför i självaste helvete skulle det vara mycket? :va Min har gått 5100 mil och är fin som fan och går strålande. Om du tycker 2000 mil är mycket är det nog bara till att köpa en fabriksny.

2-3000 mil på en välservad och omhändertagen hoj är ingenting :fakta
4-500 mil på en ordentligt misskött hoj och den är slut :fakta

Kolla skicket och historiken, det är allt som räknas, oavsett om det är en 07'a eller en 82'a! :mattias

Köp en 98-99 Gixxer 750, och lägg resten på däck och bandagar :tummenupp

Nu fick jag en massa skäll av regeringen :rolleyes: Efter en liten diskussion enades "vi" om att du ska provköra och känna efter vad som passar dig bäst.

Mycket? Varför i självaste helvete skulle det vara mycket? :va Min har gått 5100 mil och är fin som fan och går strålande. Om du tycker 2000 mil är mycket är det nog bara till att köpa en fabriksny.

Jag begriper mig inte heller på milhysterin, jag köper gärna en välskött hoj som har gått 5000 mil, då är jag mer tveksam till en "stuntad" hoj som har gått 500...

(det är fullt möjligt att köra slut på en växellåda på mindre än så)

Det var skönt att höra:) Det är en fix ide jag har.."Milallergiker" :tungan

tack....

2-3000 mil på en välservad och omhändertagen hoj är ingenting :fakta
4-500 mil på en ordentligt misskött hoj och den är slut :fakta

Kolla skicket och historiken, det är allt som räknas, oavsett om det är en 07'a eller en 82'a! :mattias

Köp en 98-99 Gixxer 750, och lägg resten på däck och bandagar :tummenupp

Nu fick jag en massa skäll av regeringen :rolleyes: Efter en liten diskussion enades "vi" om att du ska provköra och känna efter vad som passar dig bäst.

:) Jag funderar på en zx6/9 r just nu, och dom ligger på 2-2000Mil... men jag litar på er, givetvis servad och dokumenterad!
Regeringar är ett problem för sig, men hälsa å tacka :D

Last edited:
Det var skönt att höra:) Det är en fix ide jag har.."Milallergiker" :tungan

tack....

Som sagt.. En välskött hoj håller bra mycket mer än 2000 mil. Kolla på min. Ser den ut, i skicket, att vara 14 år gammal och ha 5100 mil på mätaren? :)

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    129.8 KB · Visningar: 141
Det är jobbigt att äga en hoj idag som passerar 4000 mil. Över en natt är de värda skrotpriset, på sin höjd. Underligt sa Bill, Knasbolligt sa Bull.

/perris

Det är jobbigt att äga en hoj idag som passerar 4000 mil. Över en natt är de värda skrotpriset, på sin höjd. Underligt sa Bill, Knasbolligt sa Bull.

/perris

Äh, det är bara att köra 8000mil till så står det 2000 på mätaren och den går lika bra ändå

Tjena alla hojjare!

//Lelle

En Er6n från 2006 med några hundra mil på mätaren får du väl lös för ganska prick 50K.

Svinrolig hoj som inte kostar skjortan att försäkra.

Ninja/thunderace/r1/mille.

Kan inte heller bestämma mig.

Oroa dig inte för så lite mil, kolla bara att maskinen är servad gärna med oljebyten mellan intervallerna, oljan är nog det viktigaste samt att ingen "varvstoppsgalning" har haft den innan.
Jag kan tillägga att en kompis till mig fick problem med kopplingskorgen på sin Blackbird vid 15800 mil ja du läste rätt 15800 mil, den mannen kör mellan 3000 och 4000 mil om året, jag hade en VFR750 innan och Hondameken sa att han just servat en sån med 24000 mil bakom sig med endast ventiljusteringar lite då och då förutom normal service, så om du vet att hojen gått normalt så är milen inte några större problem.

Jag begriper mig inte heller på milhysterin, jag köper gärna en välskött hoj som har gått 5000 mil, då är jag mer tveksam till en "stuntad" hoj som har gått 500...

(det är fullt möjligt att köra slut på en växellåda på mindre än så)

Offtopic, hur kör man slut en växellåda (antar då att man använder kopplingen både vid ner- och uppväxling), eller rättare sagt hur ska man köra för att inte skada växellådan?:confused:

Ser att du har en GSX-R 1000 -05

Så varför ännu en sporthoj
Är det inte bättre att komplettera med en offroad eller motard istället ?

2000 mil e inget!
min har gått ca 6200 mil och går som en klocka och inga missljud.
allt e frågan om den e pedantskött lr inte

Varför i självaste helvetet kan du inte bara svara på killens fråga utan att svära som självaste fan :7peta

Och varför i helvetet skulle hojens utsida nödvändigtvis ha med motorns skick att göra :va

/C

Varför i självaste helvetet kan du inte bara svara på killens fråga utan att svära som självaste fan :7peta

Och varför i helvetet skulle hojens utsida nödvändigtvis ha med motorns skick att göra :va

/C

Skicket på motorn styrs väl inte av hur långt den gått..
Med tanke på hur många firmor som sysslar med att backa mätare osv...
Och hur många som faktiskt anlitar dessa firmor, el kopplar väck hastighetsmätaren helt och hållet...

Skicket på motorn styrs väl inte av hur långt den gått..
Med tanke på hur många firmor som sysslar med att backa mätare osv...
Och hur många som faktiskt anlitar dessa firmor, el kopplar väck hastighetsmätaren helt och hållet...

Håller helt och hållet med. Men vad hade det med mitt inlägg att göra..?

Tyckte bara att det var lite att ta i och börja svära och f-n bara för att killen ställde en fråga..

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back