Hoj med "attityd"?

INTE Triumph Speed Triple .... den ser lite löjlig ut.. minuspoäng på en sådan. Buell????

rikligt med attityd där!

Bifogat

• 5802134735.jpg
    5802134735.jpg
    57.4 KB · Visningar: 52
INTE Triumph Speed Triple .... den ser lite löjlig ut.. minuspoäng på en sådan. Buell????

rikligt med attityd där!

isf en äldre.. så jäkla mycket coolare :tummenupp
1987_0.jpg

2000%20Buell%20Lightning%20X1%20Millenium%20Gilliland%20=KD=.jpg

Men den är feeeett rolig att köra. Visst, tung och bänglig, men skjuter på så inihelvete och svänger med övertygelse.

Jag har precis bytt från 950SM till 990SD och kan säga att jag tror att 950n är roligare om man inte kör riktigt aktivt. SDn kräver mer för att leverera glädje och jag saknar ärligt talat lite av botten och buset i 950n.. Den var verkligen sjukt kul!

SD:n däremot förväntas leverera "död åt sveriges Rettor" :arsele !! Kanske, eventuellt, i princip lite grann, om det inte går så fort iaf!!

Gillar båda. Speed III provkörde jag också nyligen innan bytet och älskade motorn, chassiet däremot levde inte riktigt upp till SD:ns standard.

KTM_istheshit.net

I veckan som kommer skall jag försöka provköra följande:

KTM 950 Supermoto
KTM 990 Superduke
Buell Firebolt

Det sura med att provköra är ju att det är få handlare som tillåter mer än "Ta en sväng på tio minuter.." Hur fan ska jag kunna känna ordentligt på en hoj under tio minuter? :(

Köp inte Monster om du är 190cm, du kommer se ut som en cirkusbjörn.

Jag lånade en S 1200 R på BMW i Solna, största hoj jag suttit på faktiskt

Det sura med att provköra är ju att det är få handlare som tillåter mer än "Ta en sväng på tio minuter.." Hur fan ska jag kunna känna ordentligt på en hoj under tio minuter? :(

1. Skit i att bry dig.
2. Ladda stålet från start.
3. Kör där du hittar lite så att du kan koncentrera dig på hojen och inte den "nya" vägen.
4. Testa allt systematiskt; ge stålet 0-100, hur känns vridet på olika växlar, hur busig är den i vilka farter etc.. Bromsa stenhårt 100-0. Hitta lämplig kurva, åk flera ggr och känn efter. Hur förtroendeingivande är det? Hur stadigt är allt osv.. Få kan sätta sig på en ny hoj och verkligen testa den utan inkörning.. men man kan få en hum..
5. Den ho som fick dig att garva dig igenom provkörningen är den rätta. Jag körde en Daytona innan Speed III och ville bara tillbaka för att gränsla Speed III, det är INTE ett bra betyg.

I veckan som kommer skall jag försöka provköra följande:

KTM 950 Supermoto
KTM 990 Superduke
Buell Firebolt

låter som bra val men boka upp en provkörning på mt-01an oxå många har åsikter om den men ja tror inte så många har prov kört den. viss är den tung men. Ja har kompisar som kör sport hojar som provkört min o dom ha alla varit positivt överaskade.... men men smaken är ju som baken....:arsele Min känns inte som en custom i motorn iaf. går väldigt bra även på slangen.:tummenupp

Men som sagt det är ju du som ska köra hojen ingen annan :tungan köp o kör va du vill bara du kör hoj.....:yoparty

Ingen oro. 12 hojar senare så kör jag fortfarande. Gäller bara att lyckas hitta rätt, och det har gått "sådär" hittills. :crash

Låter bra Ja prov körde alla ktm:s stora twinnar förra sommaren o dom va väldigt roliga att köra .. :yoparty superduke,en va helt klart en favorit väldigt rapp i motor & smidig att köra. men försäkringen är ju så dyr:mad:

ja sitter fast på jobbet hela helgen hur kul är det då:gnissla

själv tycker jag att Z1000 är så cool! men som du sa med framlycktan, vill man ha en ögonfallare måste man skaffa sig egna patent på hojen som gör att den blir något utöver det vanliga!!! FZS 1000 den nya är också kaxig om man fixar lite själv...

Det självklara valet måste vara en Aprilia Tuono:yoparty en hoj med massor av attityd.

Firestormen klockren V2,a med grymt ljud o karaktär:yoparty

Bifogat

• MVTR12002ALE_w800.jpg
    MVTR12002ALE_w800.jpg
    50.8 KB · Visningar: 39
Om den nu är så bra, varför sälja? ;) Var faktiskt inne på BMW i Solna och dreglade lite i förrgår.

Jag kom på att jag måste tävla och att det inte är försvarbart att ha en dyr BMW till att åka nästan enbart bana med.

Lyckligtvis kom jag på bättre tankar och insåg att jag inte vill vara utan Bumsen så den ska behållas och tom få rejsa lite i höst.:banana
Sälja min BMW? Vad fan tänkte jag på...

Här är en hoj bra försäkring 160hp på hjulet 106 org

Bifogat

• normal_DSCN0785_%28Medium%29[1].jpg
    normal_DSCN0785_%28Medium%29[1].jpg
    58.8 KB · Visningar: 83
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back