Hört om oFFkeFF...

Det blir nog bra det där. Om inte du blir lycklig med din nya hoj så blir nog familjen glad över att du spenderar mindre tid i garaget med en underhållsfri fyrtaktare. Dock är det så att personer som du och jag bara blir rastlösa av att ligga och flyta medströms, vi behöver ett berg att bestiga för att känna att vi lever. Ibland tänker jag att det dummaste jag någonsin gjort var att sälja min felfria Aprilia RS250 och köpa min 250V (V som i vrak). Problemet var att bara tanka och köra Aprilian inte längre känndes som en tillräcklig utmaning. I get no kick from champagne. Jag vill bli släpad i håret baklänges nerför en trappa. Men vem vet? Kanske du lyckas ta dig i kragen, finner spänningen i det lilla och kan njuta av att bara tanka, trycka på startknappen och köra iväg. Jag önskar att jag kunde det.

Jag vet att det är en chansning och att man kanske inte alls kommer finna något nöje i det. Jag vet var min själ hör hemma, men hemmet är inte lika lätt övertalat att leva på nudlar och makaroner längre, samt diskussionen om var man spenderar sin tid är betydligt hårdare nu än den var förr.
Eller så kommer jag flina som fan med en drag-racing 1000cc, who knows ;)

Nerför? Det är ju rena semestern! Jag har haft upplevelser med tvåtaktare som står i paritet med att bli släpad uppför en trappa. Dragen i pungen.

oFFkeFF: Du kommer att brinna i helvetet för det här, det vet du va? Fyrtakt, pah!

Jag vet, det känns som det redan börjat brinna :D

Last edited:
Nerför? Det är ju rena semestern! Jag har haft upplevelser med tvåtaktare som står i paritet med att bli släpad uppför en trappa. Dragen i pungen.

Jo, du är i en klass för dig själv. Du är en ikon bland oss självplågare.

Det blir nog bra det där. Om inte du blir lycklig med din nya hoj så blir nog familjen glad över att du spenderar mindre tid i garaget med en underhållsfri fyrtaktare. Dock är det så att personer som du och jag bara blir rastlösa av att ligga och flyta medströms, vi behöver ett berg att bestiga för att känna att vi lever. Ibland tänker jag att det dummaste jag någonsin gjort var att sälja min felfria Aprilia RS250 och köpa min 250V (V som i vrak). Problemet var att bara tanka och köra Aprilian inte längre känndes som en tillräcklig utmaning. I get no kick from champagne. Jag vill bli släpad i håret baklänges nerför en trappa. Men vem vet? Kanske du lyckas ta dig i kragen, finner spänningen i det lilla och kan njuta av att bara tanka, trycka på startknappen och köra iväg. Jag önskar att jag kunde det.

Ja ens bizarra böjelser följer inga vanliga regler. Jag fick nog av meka bara av att behöva kränga däck själv under min första säsong. Jag finner glädje i att köra motorcykel, att cykeln går lika fort och beter sig likadant varje gång man ger sig ut, att den går i två säsonger utan att man ens byter kedja och att man kan hänge sina sinnen åt körningen.
Om jag är på riktigt bra mekhumör så kan jag komma mig för att byta bromsvätska och tvätta hojen.

Men jag förstår dig Teddy. För att dra en långsökt OT liknelse så... På bara en vecka har jag gått ifrån att lyssna på Johnny Cash till Cradle of Filth. Kan inte riktigt förklara vad som är så bra med en sångare som låter som en skrikande smurf, tonsatt av ett helvetiskt skramlande dödsband... Men jag blir lugn och avslappnad och kodar som aldrig förr. Inte helt olikt att bli dragen nerför en trappa i håret och njuta av det... Dark side eller bright side? oklart... Men alla kan nog uppskatta självplågeri i nån form.

Men varför tusenkubiksradfyra? Det hade väl varit möjligt att köra lite tisdagskvällar och b-race utan att hänge sig åt gathojar?

Vill kunna köra en och annan bandag och ERF som inte tynger plånboken alltför mycket. Vill jättegärna köra 250r men inte på en "skithoj" och då drar det iväg lite mer pengar och tid än vad jag har att tillgå (i år vill säga iaf).
Jag vill gärna köra rätt mycket hoj också, eftersom jag kört så jäkla lite sen kga 05. Då drar det iväg på kolvar/vevar etc. Hade fundering på 125r, men då jag börjar närma mig tre-siffrig vikt utan kläder kändes det som att förutom att vara långsam i kurvorna, kommer jag bli stekt rakt fram också :gnissla
Så, skitig, fet, 30+ rookie med en cigg i mungipan med 1000cc är tydligen vad som gäller i år.
Kollade faktiskt som don q att kanske tjacka en twin och köra bott, men hittade ingen lämplig hoj för det för min plånbok.

Jag vet fortfarande vad som är häftigast att köra, men i år blir det annat.

Men jag förstår dig Teddy. För att dra en långsökt OT liknelse så... På bara en vecka har jag gått ifrån att lyssna på Johnny Cash till Cradle of Filth. Kan inte riktigt förklara vad som är så bra med en sångare som låter som en skrikande smurf, tonsatt av ett helvetiskt skramlande dödsband... Men jag blir lugn och avslappnad och kodar som aldrig förr. Inte helt olikt att bli dragen nerför en trappa i håret och njuta av det... Dark side eller bright side? oklart... Men alla kan nog uppskatta självplågeri i nån form.

Nåt skumt är det, för att alltid plågat mig med mangeltechno, är det rob zombie, rammstein, pain m.fl som dånar i hörlurarna.

Fast jag har aldrig gillat meckandet heller, bara ett nödvändigt ont för att få köra, och har heller inte tyckt att det tagit särskilt mycket tid av mig.
Men nu sitter man med knodd hemma, övertid till förbannelse på jobbet och knallar till gymmet för att hålla ner på fläsket, då blir det svårare att hitta den där halvtimmen/timmen att sticka till garaget och byta kolvar..

Last edited:
När fan blir gammal blir han religiös heter det ju.

Lycka till med din kantarellharv oFFkeFF!:)

Själv är jag långt ifrån gammal och har annat på gång, som inte involverar dieselmotorer.

Kan säga att jag lätt fortarande kan hjälpa juniorer med meckande i både 125r och 250r. Anser det är de bästa klasserna för junisar lära sig köra fort och tekniken bakom hojarna.

Edit: ska tillägga att jag vågar ge mig på en kantarellharv är att polaren har en motor liggande från en löst 05'a ;)

Last edited:

Bifogat

• 95550002752d4a10358d1ccf49670832.png
    95550002752d4a10358d1ccf49670832.png
    2.3 KB · Visningar: 29
Last edited:
En vältränad (muskulös) kille på 180 kan lätt hamna runt 95 kg liten andel fett%
Säkert. Men oFFkeFF är ingen kroppsbyggare.

Eller så räknar man BF% som är mer rättvisande än BMI.
Ligger runt 13% BF, och 27.5 i bmi, vilket inte är övervikt.
BMI numbers lie if you tränar... :tungan
BF? :va

Midja-höft-kvot är en annan norm som kan vara mer rättvis om man har "kraftig benstomme".

Midjans omkrets delas då med höftens omkrets. Har man som man mer än 1,0 är man in trouble.

Last edited:
Vadå, är det inte de klassiska måtten 90 - 110 - 90 som gäller för riktiga män längre :va

1000-kubik är onekligen en fördel när man har mycket vilande muskler :D

Ett ganska naturligt antagande är att extrakilon som tillkommit i samband med att man blivit pappa inte är muskelkilon från gymet utan glass-och-godis-kilon från soffan. Själv blev jag skengravid och gick upp från 78 till 89 utan att ha satt min fot i gymet. Det var ganska bra jobbat tycker jag. Tack för det Häagen-Dazs!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...