Honda RC51 / RVT 1000R

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hur vanlig är denna motorcykeln? Hittar en begagnad i Europa typ. Är den så svår att få tag på?

En RC51 från 2002. känns inte som den borde vara så grymt svår.. Nån som vet?
Då denna hojen i fråga står i England lär det väl bli lite meck att få tag på den.,

Jasså, RVT är amerikanska namnet på den? Okey. Slutade man tillverka SP1 2001, och 02 kom SP2an? Nu lärde jag mig något nytt iaf. danke

Finns en del i tyskland av både SP1 o SP2. Tycker dom känns lite väl dyra, kollade på samma hoj men har fastnat mer för Millen som känns lite modernare.

Kollade på ett par SP1or i Tyskland nu. Ligger på mellan €5000-€6000. Jag som bor i Norge har en kurs på runt 8kr till Euron. så runt 48-50 000 nere i Düskland. Frågan är om man vågar? Jag vet inte varför man känner sig nojjig egentligen.

Jao millen är en fin hoj den också. Jag har fastnat rejält för SP1 sedan jag såg den första gången då en polare ägde en förr.

Kollade på ett par SP1or i Tyskland nu. Ligger på mellan €5000-€6000. Jag som bor i Norge har en kurs på runt 8kr till Euron. så runt 48-50 000 nere i Düskland. Frågan är om man vågar? Jag vet inte varför man känner sig nojjig egentligen.

Jao millen är en fin hoj den också. Jag har fastnat rejält för SP1 sedan jag såg den första gången då en polare ägde en förr.

Bara att köpa....de värkar hålla bra m.m, men du kommer bli ifrån körd m.m av nya Apriliorna :), köp en 04,06 Mille istället du kommer inte ångra dig än hur du gör...men nya aprilian är grym :yoparty

SP-1:an är en fin hoj. Dessutom är det ingen kamkedja eller kamrem på den utan det är drev så motorn viner härligt! Det blir även grymt skönt ljud i den med ett par öppna pipor.

Och bara en sådan sak som att det sitter HRC-klibbor på den från fabrik ingjuter ju ett rejält ha-begär!

Lär bli en SP1 och det snart hoppas jag

Klart du ska ha en SP1. En sån borde alla ha.
Det pratas mycket om chassi hit o dit, eller bästa axxet. Och inte för att SP1 gör bort sig i dessa jämförelser, men man köper ju inte denna hoj för att vara snabbast.
Nä, alltså SP1 är redan på väg att bli kultförklarad, designen är tidlös (ok fronten kunde vara snyggare), och det är en Honda med allt vad det innebär när det gäller kvalité. Börjar man skruva på hojen så märker man att så gott som alla delar är skottsäkra. Ett gediget bygge.
Sen har vi den sköna sången!! Och den går som ett skott trots allt.

Precis!
En SP1:a köper man inte för att köra bana med, den är ett njutningsmedel.
Då det tävlades med den, krävdes ett omfattande kit från HRC för att göra den konkurrenskraftig. Det var inte billigt heller.

Var det du som körde SP1 i gatgruppen på Falken idag?

Klart du ska ha en SP1. En sån borde alla ha.
Det pratas mycket om chassi hit o dit, eller bästa axxet. Och inte för att SP1 gör bort sig i dessa jämförelser, men man köper ju inte denna hoj för att vara snabbast.
Nä, alltså SP1 är redan på väg att bli kultförklarad, designen är tidlös (ok fronten kunde vara snyggare), och det är en Honda med allt vad det innebär när det gäller kvalité. Börjar man skruva på hojen så märker man att så gott som alla delar är skottsäkra. Ett gediget bygge.
Sen har vi den sköna sången!! Och den går som ett skott trots allt.

Klart du ska ha en Spetta, det är en helt underbar hoj. Den har sina begränsningar som touringhoj (om du ska köra upp den från Tyskland tex) men så ska den heller inte användas. Den ska köras aktivt, inte minst på bana, med öppna pipor....då känner man att man lever...:yoparty :yoparty

Hittar du ett fint ex till den pengen i Tyskland, varför inte? Här ligger de ju minst 10k upp.

Ang Millen så den väldigt lik Spettan i uppförande och känsla. Jag tycker dock Rotaxtwinnen går hårdare och råare, växellådan är kärvare....SP1 känns mer förfinad. Tycker jag.

Lycka till med köpet :tummenupp

Bara att köpa....de värkar hålla bra m.m, men du kommer bli ifrån körd m.m av nya Apriliorna :), köp en 04,06 Mille istället du kommer inte ångra dig än hur du gör...men nya aprilian är grym :yoparty

Man blir sällan ifrånkörd av någon pga att denne har en nyare/bättre hoj. Snarare för att personen kör bättre. SP1 & 2 är balla som fan. Vit/grön SP2a :drool
SP%202%20Side.jpg

Han vann två gånger t.o.m. med VTR1000SP-1/2.
2000 och 2002.

Tack för rättningen! :)

Det var ju precis det som SP-1:an var byggd för, precis som RC45 innan den, att byta ut i stort sett allt utom ram och motorblock mot kitgrejer från HRC och köra race med den.

Detta är dock ingen nackdel för mig utan jag tycker bara det är coolt med hojar som har ett tydligt syfte! :)

En av de som är engagerade i bankörning.nu, eller vad det nu heter, har en j*vligt fet SP-1:a med massor av godis på! Den låter dessutom som en Spitfire...

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!