ER6-tråden

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Vad fick ni som köpte nya hojar betala hos handlaren? Fick ni reducerat pris eller en klumpsumma i tillbehör? Jag har fått ett pris på 58k hos ett par handlare. Är det en schysst deal?
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Vad fick ni som köpte nya hojar betala hos handlaren? Fick ni reducerat pris eller en klumpsumma i tillbehör? Jag har fått ett pris på 58k hos ett par handlare. Är det en schysst deal?

Jag fick 15% rabatt på kläderna jag köpte och 2000 rabatt på hojjen. Jag köpte en 07- f med abs. Vad är det du har kollat på?
piz
 

cc_rider

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Svedala
Hoj
Kawasaki Er6n
ER6n -07
61900 + mc Jacka (Värde 1900) och ett skivbromslås (6-700) på BRH i Löddeköpinge.
Han vägrade och gå ner i pris eftersom er6:an säljer som smör.
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
ER6n -07
61900 + mc Jacka (Värde 1900) och ett skivbromslås (6-700) på BRH i Löddeköpinge.
Han vägrade och gå ner i pris eftersom er6:an säljer som smör.
Hehe, han måste ha märkt att du var jävligt sugen:tuttar Jag blev erbjuden 4000 i tillbehör. Detta gällde en svart eller silver utan ABS. Orange är slut hos BRH.
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Jag vill gärna ha Renthal-styre eftersom de har snygga fågelpinnar (tvärpinnen) och det vill jag ha (Rizoma har inte det). Men jag har kollat en massa Renthal-styren, inklusive styren gjorda för 80cc crossar och de är fortfarande för breda i mitten så jag är skeptisk till att vajrar och kablar ska räcka.

Vet att Rizoma-styret fungerar men jag vill inte ha det för att det saknar fågelpinne och tyvärr anger de inte alla mått. Hoppas att någon som använder Renthal här vet exakt vilket styre de har på. Renthal har alltså runt 25 olika styren med olika mått.


Innan jag köpte mitt Rizoma kollade jag en del på denna sida som har bla Renthal. http://www.nissesmc-butik.se/Shop/
Jag tycker att det borde finnas något som funkar då det finns ganska många olika. När jag satte på mitt Rizoma som är lite bredare än original men också lägre var det faktiskt så att kablarna blev längre (ja de blev ju inte fysikt längre men man fick putta till dem lite så att det funka :) ). Så att tänka på är att höjden på styret påverkar också. Om hade tänkt att ta mig till affären och på plats prova vilket styre som funkar.

/Jonas
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Vad fick ni som köpte nya hojar betala hos handlaren? Fick ni reducerat pris eller en klumpsumma i tillbehör? Jag har fått ett pris på 58k hos ett par handlare. Är det en schysst deal?

Jag köpte min för 58 men det var ett pris mars ut...sen var det bara ordinarie pris eftersom handlarna inte har problem att bli av med hojjarna. Så svar på din fråga är ja :tummenupp Sen har du nästa problem .....att hitta en orange :D
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hehe, han måste ha märkt att du var jävligt sugen:tuttar Jag blev erbjuden 4000 i tillbehör. Detta gällde en svart eller silver utan ABS. Orange är slut hos BRH.

KÖP EN MED ABS !!!!!! :tummenupp

Det är klart värt de x-tra slantarna... Jag var på Gelleråsen i helgen på Sporthojkurs och där körde vi (högfarts)inbromsning (140-150km/h) på blött väglag.. Det fanns inte en enda utan ABS som stannade fortare än mig och detta var under en planerad bromsning. Undrar hur det blir då det blir en panikbromsning i trafiken????

Visst kan en DUKTIG förare ha "ABSén i fingrarna", men hur många klassas in i den kategorin???:va :va

//cage
 
Last edited:

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Nu har jag äntligen tagit steget att beställa en hugger. Det blev lite halvfegt att beställa från Sverige, men även om det är lite dyrare så är det mycket enklare om något blir fel.

Det blev alltså en hugger(olackad) från Ermax och fäljtejp(följer Petrus snygga Er-6:a). Med en leveranstid på, tro det eller ej, 20 arbetsdagar.

Blir att kryssa av i kalendern för var dag som går. 19 dagar kvar nu.

Lägger upp bilder på hur det blir senare.
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Nu har jag äntligen tagit steget att beställa en hugger. Det blev lite halvfegt att beställa från Sverige, men även om det är lite dyrare så är det mycket enklare om något blir fel.

Det blev alltså en hugger(olackad) från Ermax och fäljtejp(följer Petrus snygga Er-6:a). Med en leveranstid på, tro det eller ej, 20 arbetsdagar.

Blir att kryssa av i kalendern för var dag som går. 19 dagar kvar nu.

Lägger upp bilder på hur det blir senare.

:tummenupp Kul med att se lite olika stuk på hojjarna. Kan tänka mig att det känns en del att vänta i 20 dagar :gnissla . Har beställt en del saker från England och har aldrig haft några problems utan snarare tvärtom. Man kan ju fråga sig vad svenska posten gör när det blir billigare att få hem delar från England än från södra Sverige för mig :( Själv så skall man få tid att byta mitt styre som ligger hemma och väntar...
 

Suqyy

Ny medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Sthlm
Hoj
ER6F
Har lagt handpenning på en svart -F -07 :D
Kawasaki har ju kampanj då man får med ett ställ tillverkat av Dainese.
Någon som känner till det stället, är det nåt att ha!?
Det är ju gratis så man tackar och tar emot men som sagt nåt att ha?
/Kenneth
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Fan vilken ågren jag har.

Har fått nytt jobb. I sthlm.

Vet inte hur jag ska göra med hojen. Framförallt om jag har råd att ha kvar den?

Tjänar mer pengar men det blir ju dyrare boende, massa skit som måste handlas in. Resor hem då :tuttar ska bo kvar ett tag iallafall...

Kul att köra hoj nere i sthlm. Praktisk med nån slags färdmedel förutom SL oxå.. om man vill handla och så...

Ska jag sälja borde jag ju sälja nu när det är mycket säsong kvar och inte i Juli då jag flyttar..

Vet inte riktigt syftet med inlägget. Ventilerear lite tankar om min kära er6 bara antar jag!
 

Fruducati

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2007
Ort
norra delen av huvudstan
Hoj
Ducati, Multistrada 1100, -08
PHP:
Kul att köra hoj nere i sthlm. Praktisk med nån slags färdmedel förutom SL oxå.. om man vill handla och så...

Ska jag sälja borde jag ju sälja nu när det är mycket säsong kvar och inte i Juli då jag flyttar..

Vet inte riktigt syftet med inlägget. Ventilerear lite tankar om min kära er6 bara antar jag![/QUOTE]

Behåll hojjen :) det finns MASSOR med roliga vägar runt Stockholm, kurviga och trevliga fikaställen..... :tummenupp
Du kommer ångra dej om du säljer.
Koncentrera dej på att hitta garageplats istället för försäljning :gnissla :D
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Kackadoan;2957761[/QUOTE skrev:
[/PHP]

Behåll hojjen :) det finns MASSOR med roliga vägar runt Stockholm, kurviga och trevliga fikaställen..... :tummenupp
Du kommer ångra dej om du säljer.
Koncentrera dej på att hitta garageplats istället för försäljning :gnissla :D


Jo då var det ju det också. Tänkte du garageplats för vintern eller är det att rekomendera för att hojen skall stå kvar på morgonen? Vinterförvaring tror jag kan lösa sig, men om man måste låsa in skiten varje kväll kan det ju bli svårare.

Fan måste nog sova på saken.
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Nu har jag följt er tråd ett tag så nu till frågor:

Jag har precis sålt min Triumph och tänkte gå ner i storlek till en er6:a,
jag bor i Eskilstuna och undrar om någon vet en vettig Kawa handlare man kan snacka lite med om ett ev. inköp, prismässigt ,tillbehör osv.

Jag kan tänka mig att åka ganska långt om handlaren verkar shysst.

Tacksam för lite hjälp.
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Har hunnit med 92 mil nu, hämtade hojjen i lördags och körde faktiskt inte en meter igår.. Shit! dags för service...

Men kan ju efter dom här milen säga att den är en som alla redan vet rolig/lättkört hoj som älskar kurvor..:tummenupp

Enda minus är att ja fått förbannat ont i höger underarm, vet inte om ja sitter fel eller bara är ovan, åkte ju glidare med jättestyre förut :D

Några Er6or som ska på motorcykelns dag i Sundsvall i helgen då??
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Nu har jag följt er tråd ett tag så nu till frågor:

Jag har precis sålt min Triumph och tänkte gå ner i storlek till en er6:a,
jag bor i Eskilstuna och undrar om någon vet en vettig Kawa handlare man kan snacka lite med om ett ev. inköp, prismässigt ,tillbehör osv.

Jag kan tänka mig att åka ganska långt om handlaren verkar shysst.

Tacksam för lite hjälp.

Du har tex Funbike i Västerås. Men jag skulle nog i stället rekomendera Sulas i Strängnäs. Tycker de är bättre än Funbike.

/Jonas
 

Baxter

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki ER-6n -07 Abs Silver
Har åkt runt 100 mil med hojen nu & har lite funderingar med min Er6n.
Vad tycker ni om vindruta på hojen, förstör man utseendet & hjälper den
överhuvettaget ? Har åkt en del motorväg & tycker det blåser satan :mad: !
Kanske skulle köpt F-en.....
Jag har bytt ut speglarna till style så nu ser man ju bakåt också :)
Det är min första hoj & tycker den är rolig att köra så jag är helnöjd.
Men motorväg hmmm.
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Så nu har man äntligen fått tid att sätta på mitt mattsvarta rizoma styre.
Sååå glad att jag bytte. Körställningen blir klart sportigare med ett lägre bredare styre :yoparty För er som funderar på att byta så tänkte jag nämna en del saker om själva bytet. Jag gjorde det på runt 1,5 timme men då gick allt klockrent och jag är ingen mekaniker :D Två saker som jag tycker är viktiga. 1. Ha tillgång till tryckluft för det underlättare som tusan när man skall kränga av och på det vänstra gummihandtaget. 2. Mät och mät igen för att borra korrekt för att få omkopplarna att sitta där man vill ha dem. Bättre att mäta och måtta mot det gamla styret en gång för mycket en att få borra flera hål. Förutom det så var det lättare än att byta till slip-on tycker jag och klart värt pengarna :tummenupp
 

break out

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
ER-6n
Så nu har man äntligen fått tid att sätta på mitt mattsvarta rizoma styre.
Sååå glad att jag bytte. Körställningen blir klart sportigare med ett lägre bredare styre :yoparty För er som funderar på att byta så tänkte jag nämna en del saker om själva bytet. Jag gjorde det på runt 1,5 timme men då gick allt klockrent och jag är ingen mekaniker :D Två saker som jag tycker är viktiga. 1. Ha tillgång till tryckluft för det underlättare som tusan när man skall kränga av och på det vänstra gummihandtaget. 2. Mät och mät igen för att borra korrekt för att få omkopplarna att sitta där man vill ha dem. Bättre att mäta och måtta mot det gamla styret en gång för mycket en att få borra flera hål. Förutom det så var det lättare än att byta till slip-on tycker jag och klart värt pengarna :tummenupp

Din Er6:a lär ju se helt grym ut nu! :) :yoparty

/Jonas
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top