GRC svårstartad när den är varm?

Blommah

Trialcyklist.
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Grc RC40
Jag har inga somhelst problem att starta min grc rc40 när den är kall, går på 1-2 drag eller så, men när jag kört en stund, stängt av den och ska starta den igen så är det omöjligt att få igång den om jag inte låter den svalna en stund.
Den är f.ö luftkyld.

Vad kan problemet vara? Blir den överhettad? Finns det något som man kan göra för att åtgärda det?
Den har inte vart så förr, det har kommit nu.
 
Okejokej :) vad gör man åt det? eller rättare sagt, hur felsöker man och vad kan vara fel?

Victor.
 
japp 6.5 hp, saken är att den har ju alltid funkat bra förr så att det är nog rätt delar på den, eller vad menade du med munstycket?
Var ska man börja felsöka efter tjuvluften nånstans? bensinslangen?
 
japp 6.5 hp, saken är att den har ju alltid funkat bra förr så att det är nog rätt delar på den, eller vad menade du med munstycket?
Var ska man börja felsöka efter tjuvluften nånstans? bensinslangen?

Mellan förgasare och vevhuset.
Testa med startgas för att se om den varvar upp, brukar gå att hitta läckage så om du har tur:tummenupp
 
japp 6.5 hp, saken är att den har ju alltid funkat bra förr så att det är nog rätt delar på den, eller vad menade du med munstycket?
Var ska man börja felsöka efter tjuvluften nånstans? bensinslangen?

Skruva ur munstycket ur förgasaren och kolla vad det står för siffra på det.
Skräp fastnar lätt i munstyckena.
 
Jag har inga somhelst problem att starta min grc rc40 när den är kall, går på 1-2 drag eller så, men när jag kört en stund, stängt av den och ska starta den igen så är det omöjligt att få igång den om jag inte låter den svalna en stund.
Den är f.ö luftkyld.

Vad kan problemet vara? Blir den överhettad? Finns det något som man kan göra för att åtgärda det?
Den har inte vart så förr, det har kommit nu.

Kan vara dålig tändkabel. kan bli överslag i kabel när den blir varm ev dålig tändhatt byt tändstift. dessa små hojar blir lätt griniga (surar ner sig) då dom e varma för dom har sånt högt effekt uttag. E hojen orginal så sitter det nog ett lite större munstycke i förgasaren bara för att den ska hålla bättre. kolla även så luftskruven står rätt brukar var 0,5-1,5 varv utskruvat. gör rent luftfiltret!!
 
Kan vara tändspolen som är felet också när den startar när den är kall men inte när den är varm...men börja med att kolla efter tjuvluft, kolla sedan hur du har tändspolen inställd i förhållande till svänghjulet bör vara ca 0,25-0,30 mm och att du har ett friskt stift...
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top