Skillnad på Racetec och Rennsport???

Knixen

www.knixracing.se
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
rr -07 (superstock 600)
Är det någon som vet om det är någon större skillnad mellan Rennsport och Racetec mer än att Racetec är ett nyare däck (dot märkta)..

Greppar Racetec bättre? för priset är ju en hel del bättre på Rennsport...

/ Micke

Nej, det är liten skillnad på dessa däck och rennsport är jäkligt bra. Får du bra pris på dom så är det bara att handla!

Är det någon som vet om det är någon större skillnad mellan Rennsport och Racetec mer än att Racetec är ett nyare däck (dot märkta)..

Greppar Racetec bättre? för priset är ju en hel del bättre på Rennsport...

/ Micke

Rennsport e la åxå DOT-märkta?!!!!

Hur var det nu då? (Lånar tråden lite)
Är det någon skillnad och varför tillverkas inte rennsport längre?
Har nämligen ett rennsport bak. Har supercorsa fram som jag är sjukt nöjd med, tänkte köpa ett rennsport fram också men om det inte finns så blir det lite jobbigt.

Michelin pilot power 2ct, pirelli supercorsa eller rennsport vad välja?

Rennsport tillverkas inte längre för att det ersatts av Racetek :)

Du kan blanda hej villt mellan Racetek, Rennsport och SuperCorsa utan att känna nån skillnad!

Rennsport tillverkas inte längre för att det ersatts av Racetek :)

Du kan blanda hej villt mellan Racetek, Rennsport och SuperCorsa utan att känna nån skillnad!

Det var ju bra det iaf, tack för svar. Men såg någonstans att supercorsa också slutat att tillverkas, stämmer det?

Men att blanda med michelin är ingen höjdare alltså?

Japp. :tummenupp

Supercorsa PRO tillverkas fortfarande och är gatlagliga. Tyvärr kostar de väl en slant mer än Rennsport men de är lika bra. Det enda problemet - tycker jag - är att de håller lite för kort tid för att vara en bra gatdäck.

EDIT: En snabb priskoll visade att det inte skiljde så mycket i pris, bara jag som fått schyssta priser på mina Rennsport... :hihi

Det går säkert aldeles utmärkt att blanda med ett michelin också, särskilt på gata. Jag har blandat alla möjliga däckmärken, samt kört regndäck fram, slicks bak o andra konstigheter. Hur fel kan det bli? :)

Nån månad sen. Gissar på att de säljer ut dem nu när de har slutat tillverkas.

Vad gäller att blanda däcken så tror jag att man som gatåkare inte känner nån större skillnad så länge det är samma typ av däck.

Det låtare det mer givet med skurna slicks då och inte michelin 2 ct och rennsport kanske. :va

Det går säkert aldeles utmärkt att blanda med ett michelin också, särskilt på gata. Jag har blandat alla möjliga däckmärken, samt kört regndäck fram, slicks bak o andra konstigheter. Hur fel kan det bli? :)

Hehe klockrent ju :D
Kommer att köra bana också men än så länge är man neewbie :tummenupp

Last edited:
Hehe klockrent ju :D
Kommer att köra bana också men än så länge är man neewbie :tummenupp

Ska du åka bana så kör på någon kombination av Rennsport/Racetek/SuperCorsa (PRO). Dom däcken är väldigt lika varandra, fungerar på alla hojar och har riktigt bra grepp!

Ska du åka bana så kör på någon kombination av Rennsport/Racetek/SuperCorsa (PRO). Dom däcken är väldigt lika varandra, fungerar på alla hojar och har riktigt bra grepp!

Bästa tänkbara ställe att göra detta på då? var köper du dina däck?

Jag skulle rekommendera att köpa en uppsättning lättare begagnade. Besöker du nån tävling kommer det garanterat finnas mycket bra till salu.
Annars säljer Greven (http://www.grevensmcdelar.com/) Pirelli och Metzeler. Köp medium eller hard. :tummenupp

Okey låter kalas, när jag köpte hojen satt så kallade 20min däck på å bakdäcket höll ca 500 mil. Varav en bandag.

Jag skulle rekommendera att köpa en uppsättning lättare begagnade. Besöker du nån tävling kommer det garanterat finnas mycket bra till salu.
Annars säljer Greven (http://www.grevensmcdelar.com/) Pirelli och Metzeler. Köp medium eller hard. :tummenupp

Har du själv kört på michelin slicks bak och metzeler/pirelli slicks fram?

Jag har nämligen en jefla massa bakdäck michelin men inga framdäck. Metzeler framdäck blir det istället, de har bättre pris.

Nån annan som har erfarenhet at blanda michelin/metzeler?

Jag har nämligen en jefla massa bakdäck michelin men inga framdäck. Metzeler framdäck blir det istället, de har bättre pris.

slicks då

Jag har kört på det omvända, ett gammalt skabbigt Michelin Pilot Race fram och ett Pirelli-slicks bak. Och det gick fint det också...

Kan inte riktigt se vad som skulle kunna bli så fel. Alla däck är runda :)

Kan inte riktigt se vad som skulle kunna bli så fel. Alla däck är runda :)
På "bandags-nivå" kan det knappast spela någon roll om man blandar bra däck från olika tillverkare fram och bak så jag håller med :tummenupp

Heter man däremot Lindström eller Papunen och slåss i Sverige-eliten är det nog en annan femma.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...