Fler som fått besked om lumpen idag?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Fick precis reda på att jag ska göra värnplikten på F17 i Ronneby som bevakningssoldat, och är upp över öronen glad just nu. Trodde knappt att jag skulle få göra det, så nu känns allt kanon. Fattas bara att jag ska klara uppkörningen imorgon med hojen också för att lyckan ska bli total.

Jag rycker in i januri 2009.

Någon mer som har fått besked idag? Vad fick ni för placeringar?
Ni som gjorde lumpen som bevakningssoldat, vad tyckte ni om det?

Var tvungen att skriva av mig, det här är ju en av de bästa dagarna det här året!

Ja grattis då! :tummenupp
Men 2009..? Varför ska du behöva vänta så länge?

Tack! :D
Måste gå ut skolan också... Rycker in ca 8 månader efter att jag gått ut gymnasiet.
Har vi skolkat lite för mycket? :tummenupp :arsele

Har en hop vänner som gör sin militärtjänst lite varstans, men endast en bevakningssoldat. Hans erfarenheter av det året som snart är förgånget är att han har kastat bort ett år på ren skit. Det som skulle vara så underbart blev bara pannkaka och det berodde enligt honom på tjänsten i fråga. Huruvida det stämmer eller om han helt enkelt inte var den han trodde att han var kan jag inte svara på..

Jämför med en annan (stridskåt) person som fn är befäl över en bunt kustjägare; den bästa tiden i hans liv.

Det är en kombination av befattning och person. Om du inte vill vara bevakningssoldat tror jag inte du kommer att uppskatta din tjänstgöring. Det är som vilket kneg som helst, är arbetsuppgifterna totalkassa spelar det ingen roll om kollegorna är tiopoängare.

Mvh

Har vi skolkat lite för mycket? :tummenupp :arsele

Har en hop vänner som gör sin militärtjänst lite varstans, men endast en bevakningssoldat. Hans erfarenheter av det året som snart är förgånget är att han har kastat bort ett år på ren skit. Det som skulle vara så underbart blev bara pannkaka och det berodde enligt honom på tjänsten i fråga. Huruvida det stämmer eller om han helt enkelt inte var den han trodde att han var kan jag inte svara på..

Jämför med en annan (stridskåt) person som fn är befäl över en bunt kustjägare; den bästa tiden i hans liv.

Det är en kombination av befattning och person. Om du inte vill vara bevakningssoldat tror jag inte du kommer att uppskatta din tjänstgöring. Det är som vilket kneg som helst, är arbetsuppgifterna totalkassa spelar det ingen roll om kollegorna är tiopoängare.

Mvh

Nej, jag är 18, man mönstrar alltid då och får reda på om man är uttagen eller ej, inget konstigt med det. :)

Jo, det är väl sant, jag ville helst få en placering inom pansarskyttet, men det fanns inga utbildningar för det -09. Tror dock att det här kommer bli jävligt kul ändå. :yoparty

Nej, jag är 18, man mönstrar alltid då och får reda på om man är uttagen eller ej, inget konstigt med det. :)

Jo, det är väl sant, jag ville helst få en placering inom pansarskyttet, men det fanns inga utbildningar för det -09. Tror dock att det här kommer bli jävligt kul ändå. :yoparty
Hm nu måste jag räkna lite..

Det kan väl inte stämma? Helt rätt att man mönstrar när man är arton år, och senaste tid för inkallelse är i januari året efter mönstring(bortsett fjs). I mitt fall mönstrade jag 2006 och fick besked om inkallelse i juli samma år samtidigt som en vän fick inkallelse i januari 2007.

Då borde väl du rimligtvis mönstra i januari 2008?

Saksamma, du har nog koll på läget. Saker och ting förändras..

Fick precis reda på att jag ska göra värnplikten på F17 i Ronneby som bevakningssoldat, och är upp över öronen glad just nu. Trodde knappt att jag skulle få göra det, så nu känns allt kanon. Fattas bara att jag ska klara uppkörningen imorgon med hojen också för att lyckan ska bli total.

Jag rycker in i januri 2009.

Någon mer som har fått besked idag? Vad fick ni för placeringar?
Ni som gjorde lumpen som bevakningssoldat, vad tyckte ni om det?

Var tvungen att skriva av mig, det här är ju en av de bästa dagarna det här året!
Ey len, det finns en tråd om det här. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=70340

jippie jag får typ inte göra lumpen pga en att ystad har så jävla inkompetent sjukvård! Skit kul.. 50% nedsatt rörlighet i min vänster fotled. Har typ aldrig ont i den om jag så springer en hel dag men den är stel.. Skit kul.

Mr G.rinig Ni som sa att man kastar bort ett år som man kunde jobbat, det gör man ändå 45 år..

Jaoo....ett besked fick jag. Men inte som bevakningssoldat utan som Repgruppchef. PBV och Hjulfordonsmek.

Vette fasen var jag har lagt beskedet...det dök upp i brevlådan nånstans runt -91. :D

Ni som sa att man kastar bort ett år som man kunde jobbat, det gör man ändå 45 år..

så sant som det är sagt!

(själv)klart man ska in i lumpen och lära sig ett och annat och få erfarenhet som man totalt missar annars!

arbeta röven av sig kan man göra resten av livet...

så sant som det är sagt!

(själv)klart man ska in i lumpen och lära sig ett och annat och få erfarenhet som man totalt missar annars!

arbeta röven av sig kan man göra resten av livet...
Tyvärr är inte dagens militärtjänst densamma som för fem år sedan. Nu är det ett dagis där man placerar unga män som inte riktigt har vuxit färdigt och är i behov av lite extra fostrande för att fungera i samhället. Behöver man det så är lumpen jättebra. Om inte kan man lika gärna ligga hemma och runka istället för att ligga i en barrack med tjugo pågar och utföra nämnda synd :tummenupp

Den enda utbildningen som fortfarande verkar någorlunda seriös är jägarbefattningar, mest av den anledningen att de flesta sedan siktar på en karriär som yrkesofficer.

Mvh

Tyvärr är inte dagens militärtjänst densamma som för fem år sedan. Nu är det ett dagis där man placerar unga män som inte riktigt har vuxit färdigt och är i behov av lite extra fostrande för att fungera i samhället. Behöver man det så är lumpen jättebra. Om inte kan man lika gärna ligga hemma och runka istället för att ligga i en barrack med tjugo pågar och utföra nämnda synd :tummenupp

Den enda utbildningen som fortfarande verkar någorlunda seriös är jägarbefattningar, mest av den anledningen att de flesta sedan siktar på en karriär som yrkesofficer.

Mvh

Gjort "lumpen" själv?

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back