R1 och R6-tråden!

Jo men jag slarvade med att fästa den runt styret med medföljande remmar. Så glömde jag dra igen en dragkedja och det kom in luft och turbulensen slet den från magneterna - tjoff!!
 
Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)


betalar 1360:- helförsäkrad i månaden hos salusansvar, är 25 år o den står på mig!

du har 2 saker som talar emot dig tyvärr .. R1 -04 o 22 år ..

hoppas du hittar nått billigare :tummenupp
 
det e inte någon som har en enkel cuts till en r1 01... (blå)
som ligger och skräpar eller nått....


Tja, har en Targa enkelcuts till R1 00-01 till salu, den är omlackad i BMW diamantsvart metallic, men är ju ingen stor del, så borde va enkelt att få omlackad till blå igen.. Aldrig monterad, bara omlackad sen såldes hojjen :tungan Ge ett bud via PM om det är intressant..

MVH Robban
 
Försäkring..

Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)


Har själv en R1-06, betalar 3100:- i månaden för halvförsäkring, är 28år, bor i Sthlm... Dyrt som fan, men var ändå det billigaste jag kunde få..
Har IF, så jag kan ställa av och på hur jag vill, så det behöver inte bli så jävla dyrt ändå i månaden....
Avställd kostar den 274:- i månaden. Helförsäkring skulle kosta 6700:- i månaden, vilket jävla skämt....


MVH Roothen
 
Hjälp, vad är detta?

Den här låg vid framdrevet idag efter jag tvättat hojen. Kan inte se var den har suttit någonstans. Det står 5JJ-00 på den.
Tacksam för svar.
 

Bifogat

  • sporthojbild.JPG
    sporthojbild.JPG
    97.7 KB · Visningar: 54
Finns det någon som har en haynes till en 00:a i PDF-format?
Skulle ge ett extra poäng till himlen!
 
Den här låg vid framdrevet idag efter jag tvättat hojen. Kan inte se var den har suttit någonstans. Det står 5JJ-00 på den.
Tacksam för svar.

rätt som någon sa, att den spänner fast batteriet. men du måste ha haft rätt bra ös på vattenslangen för att spola bort den, helt klart.
 
ok min (o)tur, Nån som har en aning om detta konstiga fel, började med att hojen blev trögstartad för att sedan hugga och bluddra för att sedan dö helt några km hemifrån??? Rent spontant trodde jag det skulle vara startrelät eller nån huvudsäkring, kan det vara laddningsregulatorn? (finns det nån sån?)
Batteriet känns helt urdraget men var i mycket gott skick innan, kan väl inte bara bli kasst sådär???!!! Generatorfel känns långsökt...

Input någon...
 
rätt som någon sa, att den spänner fast batteriet. men du måste ha haft rätt bra ös på vattenslangen för att spola bort den, helt klart.

Ok, vad bra då vet jag var den ska sitta. Dock så hade jag inte alls högt tryck när jag tvätta, snarare sköljde bara av den. Men det kan vara så att den klåpare (farsan) som laddade batteriet i vintras kanske inte satte fast det ordentligt.:)

Tack för svaren.
 
ok min (o)tur, Nån som har en aning om detta konstiga fel, började med att hojen blev trögstartad för att sedan hugga och bluddra för att sedan dö helt några km hemifrån??? Rent spontant trodde jag det skulle vara startrelät eller nån huvudsäkring, kan det vara laddningsregulatorn? (finns det nån sån?)
Batteriet känns helt urdraget men var i mycket gott skick innan, kan väl inte bara bli kasst sådär???!!! Generatorfel känns långsökt...

Input någon...

Tjao Peter,
Har råkat ut för liknande fel på två gamla parallell-twins-yammor (en TDM och en Super Tenere). Fulladdat batteri när man ger sig iväg för att sedan bli allt sämre plus efter hand hackig gång och sedan finito.
Bägge gångerna vill jag minnas att det var laddningsrelät som pajat. I TDM-fallet var dessutomn en stator kass.

//F
 
Tjao Peter,
Har råkat ut för liknande fel på två gamla parallell-twins-yammor (en TDM och en Super Tenere). Fulladdat batteri när man ger sig iväg för att sedan bli allt sämre plus efter hand hackig gång och sedan finito.
Bägge gångerna vill jag minnas att det var laddningsrelät som pajat. I TDM-fallet var dessutomn en stator kass.

//F

tjena Fredde, var ett tag sedan, åka lite snart när min laddar fullt igen: ):):)
det låter som om det skulle vara laddningsrelät då batteriet var i kanonslag innan men borde man inte få ett felmeddelande i displayen då??
 
Fick min nya betta idag. Håller med ovanstående om fantastisk precision och dåligt drag på riktigt låga varv. Det där med accelererationen vet jag inget om då jag kör in min nu.. Men kanske draget på låga varv blir hjälpt av att man drar på slipon. Har ett par Devil Master på väg till mig. Någon som har slipon på sin R1 07 som kan lägga upp bilder eller ljudklipp?

Slip-on avhjälper inte det dåliga draget, men du får bättre flås om du tar bort katten & monterar helsystem.

Har en r1 -04
Håller just nu på att leta försäkringar och är jätte intresserad av vad folk med likadan motorcyckel betalar för Halv respektive Hel -försäkringar per år. Är för övrigt 22år

fick en prisuppgift från IF på
2600kr Halv/Månad (tycker det är lite väl dyrt)

1354:- / månad. Helf. helår. 33 år. Landsbygd. Folksam vanlig helf.

Nya skinnstället matcha rätt bra till Rettan, trodde det skulle skära sig men blev:tummenupp
View attachment 194192
View attachment 194191

Skorna matchade inte så bra däremot! :hihi

Du behöver även byta bakdäcket! :tungan

ok min (o)tur, Nån som har en aning om detta konstiga fel, började med att hojen blev trögstartad för att sedan hugga och bluddra för att sedan dö helt några km hemifrån??? Rent spontant trodde jag det skulle vara startrelät eller nån huvudsäkring, kan det vara laddningsregulatorn? (finns det nån sån?)
Batteriet känns helt urdraget men var i mycket gott skick innan, kan väl inte bara bli kasst sådär???!!! Generatorfel känns långsökt...

Input någon...

Japp, låter som att laddningsregulatorn lämnat in. Kolla så att inte kontakten hoppat ur, det har jag själv råkat ut för.....:rolleyes: Det visas inga fel för detta i displayen.

Den här låg vid framdrevet idag efter jag tvättat hojen. Kan inte se var den har suttit någonstans. Det står 5JJ-00 på den.
Tacksam för svar.

Det ÄR hållaren för batteriet. Bara att kroka på i plastfästena igen.
 
Last edited:
ok är det denna på bilden??

Regulatorn brukar sitta på utsidan för bättre kylning. På min 01a sitter den "framför" batteriet och pekar mot motorn... Svårt att förklara, men du ser den utan att skruva bort något :) Den har flänsar och ser lite speciell ut.


EDIT: Relä.... glöm va jag skrev :gnissla
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top