Munstycke RS

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Ok, här kommer ännu en munstyckefråga.

Jag har försökt att få hojen att gå bra på mellanregistret, där den bara hostat tidigare. Nålen har flyttats i alla möjliga och omöjliga lägen, och huvudmunstycken har jag provat flera. Utan att få nåt resultat...

Så idag testa jag orginal huvudmunstycket (115), och den gick perfekt!

Nu är jag lite skrajsen att den kommer skära, eftersom den är helt avstryp + ett Gianelli rör.

Kollade stiftet på en fullgasrepa, och det såg skapligt fint ut.

Så... Kan det vara risk för att den skär? Ser gärna att DP svarar. :tungan


Har sökt men hitta inget.
 

Bifogat

  • PICT02190.JPG
    PICT02190.JPG
    133.9 KB · Visningar: 65
  • PICT02160.JPG
    PICT02160.JPG
    140.4 KB · Visningar: 72
Last edited:
Tycker det var fin färg mitt är ju nästan svart... har 132 och helt avstrypt.... om man flytar ner nålen går den fettare då?
 
Har inte testa med detta munstycke. Men med dom andra munstyckena spelade det i stort sett ingen roll, gick lika dåligt vart än nålen var...
 
mighty leif in da house:
Så... Kan det vara risk för att den skär? Ser gärna att DP svarar.


Ser ut som den går för "lean" och om den är helt avstrypt (du skriver inte årsmodell, svensksåld, avgasport, etc.) så ska den absolut inte ha under 125 så ditt 115 är för litet och det syns på stiftet, har du även en annan pipa bör du kolla men jag skulle tro att om det är en nyare hoj komplett med fungerande avgasport så borde du landa mellan 125-135 men som sagt man måste prova sig fram lite....

DP says: Bättre lite fett än en skuren motor.....
 
mighty leif in da house:
Så... Kan det vara risk för att den skär? Ser gärna att DP svarar.


Ser ut som den går för "lean" och om den är helt avstrypt (du skriver inte årsmodell, svensksåld, avgasport, etc.) så ska den absolut inte ha under 125 så ditt 115 är för litet och det syns på stiftet, har du även en annan pipa bör du kolla men jag skulle tro att om det är en nyare hoj komplett med fungerande avgasport så borde du landa mellan 125-135 men som sagt man måste prova sig fram lite....

DP says: Bättre lite fett än en skuren motor.....


jag har för mig att nålen styr mellan registret och sen huvudmunstycket när man ger full gas? eller har jag fel? :va
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top