Bluddrar vid avslag (nytt slipon)

Ingen som vet? :va

Märkte idag att vid full acceleration och höga varv tappar hojen kraft i nån halvsekund innan den kommer igång igen. Nästan som om bensinen tar slut eller nåt. Vet att jag har rätt taskigt luftfilter. Kan det vara boven eller går den snålt pga. den öppna dämparen? Hade passagerare på så det var inte läge att undersöka fenomenet närmare.

edit: Vet någon vad det kostar att lämna in hojen för ombestyckning, eller om det är något man kan fixa själv hemma i garaget?

Last edited:

Hej
Du har fått många kunniga svar i den här tråden redan.
Men visst, om hojen tvekar när mans smackar på fullt så kan den vara magert bestyckad. I synnerhet om det ibland kommer en förgasarsmäll i anslutning till tvekandet.

Många av dina frågor i den här tråden skulle vara lättare att svar på om du redogjorde för vad du hade för hoj, förgasare eller sprut. Samt vilka ändringar som är gjorda på hojen.

Mvh
Jörgen

Hej
Du har fått många kunniga svar i den här tråden redan.
Men visst, om hojen tvekar när mans smackar på fullt så kan den vara magert bestyckad. I synnerhet om det ibland kommer en förgasarsmäll i anslutning till tvekandet.

Många av dina frågor i den här tråden skulle vara lättare att svar på om du redogjorde för vad du hade för hoj, förgasare eller sprut. Samt vilka ändringar som är gjorda på hojen.

Mvh
Jörgen

Det är inte så lätt att sålla bland svaren. En del säger att jag måste bestycka om, andra säger att det är fullt normalt och inget att göra åt. Men så är det på sporthoj. :)

Jag ställde sedan en ny fråga ang. just att hojen tvekade vid full acceleration och det var den jag väntade på svar på nu. Det verkar på ditt svar som att även det har med bestyckningen att göra. Tack för det svaret. :)

Frågan vad det kostar att lämna in den för ombestyckning är snarare retorisk då jag förutsätter att det är för dyrt, och jag kan ju faktiskt ringa en mc-firma själv och fråga. Huruvida detta är något man kan göra själv med mediokra mekarkunskaper är dock fortfarande aktuell.

Hojen i fråga är som jag skriver i första inlägget en zx6r -00 som numera har ett öppet slipon, i övrigt original så vitt jag vet. Den här modellen har förgasare, något jag naturligtvis borde nämt. :)

Mvh Linus

Bor du i Stockholmsområdet så vet jag en man som kan bestycka och bromsa den billigare och bättre än de flesta. Men det står inte heller var du bor. :va

/J
Det är inte så lätt att sålla bland svaren. En del säger att jag måste bestycka om, andra säger att det är fullt normalt och inget att göra åt. Men så är det på sporthoj. :)

Jag ställde sedan en ny fråga ang. just att hojen tvekade vid full acceleration och det var den jag väntade på svar på nu. Det verkar på ditt svar som att även det har med bestyckningen att göra. Tack för det svaret. :)

Frågan vad det kostar att lämna in den för ombestyckning är snarare retorisk då jag förutsätter att det är för dyrt, och jag kan ju faktiskt ringa en mc-firma själv och fråga. Huruvida detta är något man kan göra själv med mediokra mekarkunskaper är dock fortfarande aktuell.

Hojen i fråga är som jag skriver i första inlägget en zx6r -00 som numera har ett öppet slipon, i övrigt original så vitt jag vet. Den här modellen har förgasare, något jag naturligtvis borde nämt. :)

Mvh Linus

Har bestyckat om crossen å det är del av kaka.
Ta loss förgasarbryggan skruva bort locken på undersidan byt till lämpliga munstycken.

Vilket munstycke som du ska byta (har för mig att det finns fler?) får du ta reda på här i någon tråd. Sen är det bara att skruva bort dom å sätta in de nya. Klart.....

// Walter

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...