ingen vanlig däckfråga

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Skall köpa däck så småningom men vet inte om jag skall köpa beg bandäck eller köpa helt nya. Jag kör ca 600 mil gata och 10-15 bankörningar per år.

Hur gör ni/vad välja? Kostnaden är väl ca 1200 mot 2200 exkl mont.

men PG ... om du köper beg bandäck, så har du inte mycket att slita på när du kör på just bana.

Nä, köp nya... Pilot power, pilot road 2

bra grepp även för bana

Skall köpa däck så småningom men vet inte om jag skall köpa beg bandäck eller köpa helt nya. Jag kör ca 600 mil gata och 10-15 bankörningar per år.

Jag har ungefär samma miltal gata som du men inte fullt så många bandagar och förra säsongen så bestämde jag mig för att köpa nya mönstrade racedäck och hellre sälja dom beggade sen det bästa i däcket är ju borta om man köper beggade ,många har även tipsat om däckvärmare och sagt att det spar däcken enormt mycket på en banddag.Berätta hur det blir!

men PG ... om du köper beg bandäck, så har du inte mycket att slita på när du kör på just bana.

Nä, köp nya... Pilot power, pilot road 2

bra grepp även för bana

Ja jag vet, har ofta otur när jag tänker:gnissla Det blir nog ett set Dunlop Qualifier. Körde på deras sportmax 208 GP förra året, beg bankörda och fick ut 600 mil + 12 bankörningar.

Köp nytt!!! dom extra pengarna är det lätt värt...
När du köper skor till dig själv, då köper du väl inte begagnat!?... ELLER!?

Köp nytt!!! dom extra pengarna är det lätt värt...
När du köper skor till dig själv, då köper du väl inte begagnat!?... ELLER!?

Självklart gör jag det, köper även beggade kalsonger också. Mycket mönster i mitten:)

Om du får nya däck för 2200 är väll svaret ganska givet.

det brukar vara så att beg bankörda så kallade 20 minuters brukar gå att köra rätt så fort på bana så ligger du 10 % efter raceföraran så har dom en hel del kvar att ge.

Lycka till

Nu skojar du va ?

Så länge man kan kränga däcken själv eller väldigt billigt är det svårt att slå BRA beg "20minuters" däck i ekonomi.
//P

Denna gång blir det nya sulor.
Jag har otroligt bra erfarenheter av mina Michelin Pilot Power 2CT.
Kör ju 8 runt dig på SRW med en 79 hk Ducce och eftersom den hojen är så kass så måste det bero på däcken. ;)

Düschlandsimport av 2 bak och 1 fram bör löna sig.
Fick ut ungefär 700 mil totalt på mitt förra set och greppet i både torrt o vått kan man inte klaga på.

Nu skojar du va ?

Så länge man kan kränga däcken själv eller väldigt billigt är det svårt att slå BRA beg "20minuters" däck i ekonomi.
//P

visst, får man ett sådant för 100-200:- & kan montera själv, så håller jag med dig. dock krävs det 3-4 sådana däck på en säsong.

men att betala 800:- för ett beg. bandäck (som jag ser att vissa vill ha)
+ då kanske betala för monteringen, då är det ingen bra affär.

Jag har otroligt bra erfarenheter av mina Michelin Pilot Power 2CT.
Kör ju 8 runt dig på SRW med en 79 hk Ducce och eftersom den hojen är så kass så måste det bero på däcken. ;)

Düschlandsimport av 2 bak och 1 fram bör löna sig.
Fick ut ungefär 700 mil totalt på mitt förra set och greppet i både torrt o vått kan man inte klaga på.

Tur att jag då inte köpte PP 2CT, då hade det varit tvärtom. Köpte Qualifier. Måsta ha ngt att skylla på:gnissla

Defintivt gatdäck i min mening!

Bandäck når knappt bra arbetstemperatur vid bankörning i "gatgrupp" utan däckvärmare om det inte är riktigt varmt ute och absolut inte vid gatkörning.
Kalla bandäck har betydligt sämre fäste än dito gatdäck.

Defintivt gatdäck i min mening!

Bandäck når knappt bra arbetstemperatur vid bankörning i "gatgrupp" utan däckvärmare om det inte är riktigt varmt ute och absolut inte vid gatkörning.
Kalla bandäck har betydligt sämre fäste än dito gatdäck.

Låter som ett sant uttalande. Men pilot power road, vad är det optimala?
Jag var som sagt galet nöjd med mina pirelli supercorsa. Nu har jag rennsport bak som tyldigen är snarlikt.

Låter som ett sant uttalande. Men pilot power road, vad är det optimala?
Jag var som sagt galet nöjd med mina pirelli supercorsa. Nu har jag rennsport bak som tyldigen är snarlikt.

Kör Pilot Power, Dunlop Qualifier, Pirelli Diablo Corsa3 eller Metzler M3.
Samtliga presterar bra på bana med en god gatåkare.

Pressar du så är det racedäck som gäller.
Är det väldans varmt och du står på bra kan gatdäcken överhetta.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back