ingen vanlig däckfråga

Låter som ett sant uttalande. Men pilot power road, vad är det optimala?
Jag var som sagt galet nöjd med mina pirelli supercorsa. Nu har jag rennsport bak som tyldigen är snarlikt.

Jag kör med beg bankörda Pirelli supercorsa. So far so good, 100 mil gata + en bankörning. De nya Power Road 2 skall vara bra, men detta e ju bara hörsägen...

Kör Pilot Power, Dunlop Qualifier, Pirelli Diablo Corsa3 eller Metzler M3.
Samtliga presterar bra på bana med en god gatåkare.

Pressar du så är det racedäck som gäller.
Är det väldans varmt och du står på bra kan gatdäcken överhetta.

Vilka kör du med?
Jo det kan jag tänka mig, mitt supercorsa var som en gummivätska sist på gelleråsen :tungan

Btw: ny hoj?

örde på deras sportmax 208 GP förra året, beg bankörda och fick ut 600 mil + 12 bankörningar.
eh hur lyckas du med det? ...jag körde slut 5 set av samma däck år 2006, en bandag resten typ bulten, bogan etc, iofs blev det ca 1800 mil på gatan :gnissla

iallafall - jag prövade pc2 innan. dunlop har bättre grepp, men kortare livslängd. iaf kontra min körning och den hojjen jag hade då. man får väl väga av vad man har för behov, vissa skulle klara sig på billiga touringdäck på sina r-hojjar å köra flera tusen mil på ett set...

Last edited:
eh hur lyckas du med det? ...jag körde slut 5 set av samma däck år 2006, en bandag resten typ bulten, bogan etc, iofs blev det ca 1800 mil på gatan :gnissla

iallafall - jag prövade pc2 innan. dunlop har bättre grepp, men kortare livslängd. iaf kontra min körning och den hojjen jag hade då. man får väl väga av vad man har för behov, vissa skulle klara sig på billiga touringdäck på sina r-hojjar å köra flera tusen mil på ett set...

Hm, jag kör väl som en mes men säg inte det till någon va:)

Den helt överordnade frågan vid däcksköp är vilket däck som ryker mest!
/J

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back