929-tråden

Tank

Är det någon skilnad på tankarna mellan 929 och 954?:va Håller på att beställa en tank-kåpa(krashkåpor) och just tank-kåpan finns bara till 954.
 
Provar slänga ut en förfrågan här också..


Jag behöver hjälp av ngn som skruvat i en honda av nyare modell ( 929 -00 )

Jag skulle montera den främre elstammen för lyset och allt annat och så ser jag att HISS modulen spruckit.
Jag vet inte om jag kopplat fel eller om det är den som gått sönder men detta händer.

Den tänder upp mätarhuset och sånt men bränslepumpen surrar inte...
Enligt manualen så tänds den lilla gröna lampan på varvräknaren el stund för att senare slockna när koden från nyckeln stämmer överens med vad hojen har lagrat.
Min lyser givetvis hela tiden vilket säger mig att det förmodligen är fel på HISS modulen el elfel.

Vad blir fel om man på en fungerande hoj kopplar bort HISS modulen ?
Kan man fortfarande tända upp mätarenheten och dra runt startmotorn ?? Är konsekvensen av att inte ha rätt nyckel med rätt kod att soppapumpen inte går igång men allt annat ??

El har jag fel i min elstam ?

Tacksam för svar...


Det låter som HISSen.
Hojen kommer inte funka om inte HISSen känner av nyckeln kallas startspärr.
Tiltswitchen sitter monterad på framkanten av plåten som håller tankens bakkant. Ja hojen dör om den inte sitter upprätt men det ska jätte mycket för att den ska lossna. Om tilten går in så bara nollar man genom att slå av tändningen och på igen så funkar det.

Låter som du får köpa ny HISS och nya nycklar, sen ska du koda in dessa mot CDIn.

Lycka till.
 
Är det någon skilnad på tankarna mellan 929 och 954?:va Håller på att beställa en tank-kåpa(krashkåpor) och just tank-kåpan finns bara till 954.

En sak är jag säker på. Den är lägre på 954 an.

Och jag tror inte det beror på att den är monterad längre ned. Altså inte samma tank.

Men jag är bara 99% säker
 
Ensitts kåpa

Tjipp
Tänkte bara slänga ut en fråga. Jag vill ha en ensitts kåpa till min lilla leksak, men hittar inte rätt färg. Ingen som råkar ha en gul eller grå sådan liggandes o känner för o göra sig av med den?

Ha det gott
 
Last edited:
Har en liten fråga till =P Hur pass "säkert" är H.I.S.S systemet?

(dvs, hur lätt är det att sno en 929,a 01?
 
Last edited:
Har en liten fråga till =P Hur pass "säkert" är H.I.S.S systemet?

(dvs, hur lätt är det att sno en 929,a 01?

Inte säkrare än att någon fortfarande kan stjäla hojen, plocka ner den i bitar och ändå tjäna massa pengar på stölden :tummenupp Men frågar man Honda är väl svaret givet..
 
Det låter som HISSen.
Hojen kommer inte funka om inte HISSen känner av nyckeln kallas startspärr.
Tiltswitchen sitter monterad på framkanten av plåten som håller tankens bakkant. Ja hojen dör om den inte sitter upprätt men det ska jätte mycket för att den ska lossna. Om tilten går in så bara nollar man genom att slå av tändningen och på igen så funkar det.

Låter som du får köpa ny HISS och nya nycklar, sen ska du koda in dessa mot CDIn.

Lycka till.

Fast man behöver ju inte nya nycklar bara för att man byter ut HISSen
HISSen bara sänder/mottager koden som sitter i nyckeln till boxen..
 
Inte säkrare än att någon fortfarande kan stjäla hojen, plocka ner den i bitar och ändå tjäna massa pengar på stölden :tummenupp Men frågar man Honda är väl svaret givet..

jojo men går den att "tjuv koppla" eller måste man släpa bort den? Har min alltid Fast i Abus extream X-tra kedjan. ´=P
 
jojo men går den att "tjuv koppla" eller måste man släpa bort den? Har min alltid Fast i Abus extream X-tra kedjan. ´=P


Det skulle inte förvåna mig att det går tjuvkoppla..

Men samtidigt så vägrar ju boxen att släppa på ström till bränslepump och tändning om den inte får den rätta koden..

Men jag har sett live en snubbe som lyckades " fånga upp " koderna ur en -06 BMW ur dess styrbox och kopplade sedan upp sin dosa till boxen och startade bilen så det systemet går säkert att anpassa till dagens " smarta " stöldsystem för hojar också....
 
Det skulle inte förvåna mig att det går tjuvkoppla..

Men samtidigt så vägrar ju boxen att släppa på ström till bränslepump och tändning om den inte får den rätta koden..

Men jag har sett live en snubbe som lyckades " fånga upp " koderna ur en -06 BMW ur dess styrbox och kopplade sedan upp sin dosa till boxen och startade bilen så det systemet går säkert att anpassa till dagens " smarta " stöldsystem för hojar också....


mmm iofs fast hoppa inte ngn går så långt på en 01,a omlackad 929 =P fick Abus Skivbroms lås me larm o så samt att hojjen står utan för Sovrums fönstret o har det alltid lite öppet så jag skall nog klara mig =P är beredd me bollträ i värsta fall... så förbaskat irriterande att vissa inte kan hålla skillanden på sitt o andras grejer fast så länge det ligger pengar i det så kommer det ju aldrig att försvinna o dom jäklarna brukar ju nästan alltid ligga steget före =/
 
mmm iofs fast hoppa inte ngn går så långt på en 01,a omlackad 929 =P fick Abus Skivbroms lås me larm o så samt att hojjen står utan för Sovrums fönstret o har det alltid lite öppet så jag skall nog klara mig =P är beredd me bollträ i värsta fall... så förbaskat irriterande att vissa inte kan hålla skillanden på sitt o andras grejer fast så länge det ligger pengar i det så kommer det ju aldrig att försvinna o dom jäklarna brukar ju nästan alltid ligga steget före =/

Jag har ett bra larm..

Vovven jag har som avatar e en grinig djävel :D :mad:
 
Monterade ett micron bolton ikväll,är fan inte nöjd med ljudet,låter för mesigt o den går sämre än med original.Hade en kawa zx10 förut med vance & hines som lät brutalt,dock helsystem
 
Monterade ett micron bolton ikväll,är fan inte nöjd med ljudet,låter för mesigt o den går sämre än med original.Hade en kawa zx10 förut med vance & hines som lät brutalt,dock helsystem


Man tycker hju att om det är något slipon som ska låta bra så är det hju det .
Vill du ha något som låter brutalt högt så är det D&D eller Erion som gäller enl Fireblades.org .Du kan även kapa burken en tum och då blir det mer ljud .
Själv har jag Arata fullsystem och det låter helt ok.väl värt pengarna
 
lite ot, men såg du dokumentären igår lr, automan99? polyamorös...:tuttar :D :tuttar :tuttar
 
Hur ställer man in klockan i Mätarn? min står o blinkar.

Håll in båda knapparna till dess att timmar eller minuter blinkar. Ställ med höger knapp. Byt timmar/minuter med vä knapp. När klockan visar rätt slår du av nyckeln så sparas inställningen.
Nå't i den stilen i all fall. Man gör det ju inte varje dag.
 
Så här:
1. Slå på tändningen
2. Tryck ner höger kontrollknapp och håll den nedtryckt medan du trycker ner vänster kontrollknapp. Klockan kommer då in i programeringsläge och minutangivelsen börjar blinka.
3.ställ timmar och minuter
klockan kommer växla mellan justering av minuter och timmar varje gång som vänster kontrollknapp trycks in.

För att justera tiden,sätt klockan i läge för att justeer timmarna och tryck höger kontrollknapp till dess att rätt timme och aningen AM eller PM visas..

För att justera minuterna, sätt klockan i läge för att justerara minuterna och tryck på höger kontrollknapp till dess att önska minutvisning visas. minutvisningen kommer att slå över till 00 när 60 passerats, utan att påverla timvisningen.

4. Vänta i ungefär 10sekunder så slutar klockan att blinka automatiskt. justering av klockan avbryts om tändningen stängs av när klockan är i justeringesläge.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top