WSBK/WSS Assen 2007

Chris Ash
Det har diskuterats i den här tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146701
Det är bara MotoGB som räknas:huvet

Det är ganska intressant med folks åsikter, var Rossi, Capirossi, Stoner och Pedrosa mycket lättare att slå när de körde 125 och 250? Blir man hux flux en mycket bättre förare när man går över till MotoGP, får man övernaturliga egenskaper eller vad? Kan det inte rentav finnas vissa förare, som tex Pedrosa, som rentav är ännu vassare på en 250 eller 125?

Om en förare flyttar mellan tre klasser med ungefär samma resultat i alla tre, kan det rentav vara så att det inte är någon större skillnad på vilken som är svårast att ta hem?

Det är ganska intressant med folks åsikter, var Rossi, Capirossi, Stoner och Pedrosa mycket lättare att slå när de körde 125 och 250? Blir man hux flux en mycket bättre förare när man går över till MotoGP, får man övernaturliga egenskaper eller vad? Kan det inte rentav finnas vissa förare, som tex Pedrosa, som rentav är ännu vassare på en 250 eller 125?

Om en förare flyttar mellan tre klasser med ungefär samma resultat i alla tre, kan det rentav vara så att det inte är någon större skillnad på vilken som är svårast att ta hem?

Bra frågor!

Absolut. Men sen när en av de största flyttar till den fjärde klassen och den också visar sig svår att ta hem; Borde inte den klassen oxå få lite cred. då?

Absolut. Men sen när en av de största flyttar till den fjärde klassen och den också visar sig svår att ta hem; Borde inte den klassen oxå få lite cred. då?

Jo absolut, vem har sagt något annat? Jag har säkert skrivit 10 ggr att jag tyckte Superbike på Foggys tid, var minst lika bra som 500 under Doohan-åren.

Jo absolut, vem har sagt något annat? Jag har säkert skrivit 10 ggr att jag tyckte Superbike på Foggys tid, var minst lika bra som 500 under Doohan-åren.
"Foggys tid"....."Doohan"...."förr"....."500"...."Schwantz"

Nu skriver vi 2007. Kan vi diskutera nutiden någongång?

Ja jo alltså nu är det hårklyverier... L-motorer ÄR per definition V-motorer.
Bara det att cylindervinkeln är 90 grader.
V-motorbegreppet har du ända ut tills du har en boxer! :)

Det är kul med hårklyverier :tungan Speciellt när så många nappar :D

Du vet, han har gått den guidade turen i Ducatifabriken och fått höra "personligt engagemang", "känsla", "stolthet" och "byggs för hand" (att det hela bara är smart brand management märker inte en troende). När han fick höra att han är en del av "Ducatifamiljen" fanns det ingen återvändo. Självklart kan man rätta felaktiga pressreleaser från Ducati om man är en i "familjen". :rolleyes:

Muuuhahahaha..., du är inte bara gammal o bitter med för mycket fritid..., du är dessutom dryg... :rofl

Snacka om att generalisera :näsblod

Last edited:

Men inte nu? När Max är där och får stryk gång på gång? Han var ju trots allt en av de vassaste i GP...

Nu har du inte bara svurit i kyrkan, du har bajsat i dopfunten också.

Sluta med dina piller----- eller, vänta; kanske en dubbel dos vore på sin plats.

Zoloft för vilsna själar :pannkyss

Jag säger inte att Max var bäst - men mycket bra. Rossi ÄR bäst. PunGt

Edit: Du kanske var på min sida..... Sent nu

Näää..., bara undrade...Så varför inte svara istället för att komma med en motfråga...

Du ska inte vara purken nu bara för du fick pisk av en gammal slö Ducce på :pannkyss

Ducatin var såklart radiostyrd eller självgående på annat sätt? Det var inget förarrelaterat?

Ganska sjukt hur långt vissa drar sin märkesfanatism. -"Ducati vann över dig Sandstream!" Snacka om häxjakt. Tycker han gör det bra för en enligt honom själv, lönnfet 35-åring :gnissla

Nu ska jag återgå till att hålla käften.

Ducatin var såklart radiostyrd eller självgående på annat sätt? Det var inget förarrelaterat?

Ganska sjukt hur långt vissa drar sin märkesfanatism. -"Ducati vann över dig Sandstream!" Snacka om häxjakt. Tycker han gör det bra för en enligt honom själv, lönnfet 35-åring :gnissla

Nu ska jag återgå till att hålla käften.

Självklart var den radiostyrd :fakta

Sen om du tror det gäller någon form av häxjakt..., så får du nog ta och tänka om...

Ta och läs lite Duccetrådar här på forumet, så tror jag det klarnar för dig :pannkyss

Vill ju bara säga att Assen verkligen är en bana som producerar bra race! Grymt Race 2 i WSBK (såg det först igår).

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...