Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Har det aldrig slagit någon att det förmodligen är bättre att INTE skrika och gapa och försöka slå isär två hundar som slåss... utan istället ta tag i, hålla fast, imobilisera hundens bakdel och vänta tills den byter grepp och då dra isär hundarna. Alternativt använda en breakstick.

Skulle aldrig falla mig in att oftra händerna Jag kan skydda ansikted med för att ta tag i haserna på en angripande hund oavsett ras som Jag inte känner?
Och att gå runt med "breakstick" (iof ett erkännande av ens hunds brister ikarraktären) är ju ganska ovanligt när man inte ens har hund själv.

Håll för fan huvet kallt och bete sig som en människa och inte en flock apor...

Lätt för dig att säga, när det handlar om sekunder on en annad hund angriper en anhörig valp så tar Jag i med de medel som behövs för att rädda den precis som i vilken annan situation som helst. Sen kanske Jag inte hoppade på den ordagrant som Jag skrev men det krävdes bra mycket för att få loss den. Och det räcker för mig för att skaffa mig en uppfattning om dessa hundar.

För att frågan var så jävla dum, jag kudne inte låta bli.
Starstriker, säg en ras nu så Stoffe blir glad igen. :lol

Seriöst markus, kalla inte mej stoffe.
Och fråga var inte dum.

Ah, fast det har man till alla hundar. Det är bara att det är mördarhundarna som uppmärksammas i media. :tummenupp

Förresten, i det där Svt-programmet sade de väl att det var mördarhundar som stod för hela otroliga 10% av antalet attacker, om det stämmer så är bara det grund för förbud.

Själv kan jag (o)roa mig åt att det flyttat in ytterligare två mördardjur i kvarteret, jag såg dem igår kväll och jag blev faktiskt sugen på att köra över hela ekipaget: mjukisbyxekvinnan plus mördardjur. Tror ni man kan ramma dem och säga att man kände sig hotad av djuren? :confused:

Är du sinnessjuk?
Undra vem det är som borde förbjudas?

Last edited:
Ah, jag blev faktiskt sugen på att köra över hela ekipaget: mjukisbyxekvinnan

Nä Marcus nu blev jag faktiskt riktigt besviken.. nog för att du vill provocera men du måste veta när det är nog. Önska livet ur en annan människa för att den har en hundras som du inte gillar.

Allvarligt Mattias du som är så noga med att rensa trådar, är det inte dags att ge en liten varning iallafall.....

Seriöst markus, kalla inte mej stoffe.
Och fråga var inte dum.

För någon som kallar sig "Råttan" trodde jag inte det skulle vara särskilt uppseendeväckande, men visst behöver jag inte göra det om det stör dig. :pannkyss

Är du sinnessjuk?

Jag tror inte det, å andra sidan är jag nog minst lämpad av alla att ställa min egen diagnos.

Hur så förresten? För att det du inte förstår ter sig allt för abstrakt? Det kan bero på något annat, eller snarare någon* annan.

*= Blink, blink
Jag vet inte.
Jag vem?

..kan vi inte skippa hundrasdiskussioner på SH helt och hållet?

Är det vettigt att ställa frågan i tråden där tydligen de som vill debattera samlats?

För övrigt diskuteras ju politik dagligen.

Förresten hörde jag en sak idag, min brors kompis har en sådan där mördar-/rått-hund: Bullterrier.

Jag har några frågor om den:

1. Är det sant att de är avlade så de inte skall känna smärta, alt. mycket mindre smärta än andra raser? Ägaren påstår att den ibland skadar sig själv just på grund av detta. Om detta stämmer: kan man säga någonting annat än att det är en defekt?

2. Är dessa hundar lika till karaktären jämfört med de andra djuren, t.ex. Pitbull och Amstaff?

3. Varför är det fullkomligt olika ägargrupper till Bullterrier respektive ovanstående andra raser om de är lika till karaktären?

Last edited:
istället ta tag i, hålla fast, imobilisera hundens bakdel och vänta tills den byter grepp och då dra isär hundarna.

Det som garanterat funkar är tummenmotgommentricket men det kanske inte alltid är så lockande att stoppa in fingrarna i en köttkvarn på högvarv.

Blev btw attackerad av en lösspringande Rottweiler nu i veckan, hade varit ute med bågen och står med polarna och snackar skit i vanlig ordning, hunden kommer springandes från en park i närheten, tar sats och hoppar rakt på mig av nån anledning (liknade kanske mat vad vet ja)

Fick tag om halsen på jycken med båda händerna och tryckte ner han mot asfalten, hunden försökte hela tiden hugga efter mina armar/ansikte.
Efter en bra stund kommer hundens ägare springandes och börjar skrika på hunden, när hon har kopplat hunden i fråga släpper jag lugnt taget. DÅ ger han sig på matte istället.

Efter att ha torkat bort allt dregel han sprutade omkring sig så kollade jag över mina armar som var fulla med rivmärken och blåa små prickar efter tänderna när han försökte hugga tag om armarna.
Kompisarna blev skärrade medans ja var förvånansvär lugn, det lät och såg nog värre ut än vad de var.

Ägaren av hunden frågade knappt hur de var med mig än mindre kollade efter utan gick bara sin väg, där snackar vi oanvsarig:mad:

Skulle man kanske ha ringt snuten istället för att låta dom bara gå hem till sig?:va

För någon som kallar sig "Råttan" trodde jag inte det skulle vara särskilt uppseendeväckande, men visst behöver jag inte göra det om det stör dig. :pannkyss

Jag tror inte det, å andra sidan är jag nog minst lämpad av alla att ställa min egen diagnos.

Hur så förresten? För att det du inte förstår ter sig allt för abstrakt? Det kan bero på något annat, eller snarare någon* annan.

*= Blink, blink
Jag vet inte.
Jag vem?

Är det vettigt att ställa frågan i tråden där tydligen de som vill debattera samlats?

För övrigt diskuteras ju politik dagligen.

Förresten hörde jag en sak idag, min brors kompis har en sådan där mördar-/rått-hund: Bullterrier.

Jag har några frågor om den:

1. Är det sant att de är avlade så de inte skall känna smärta, alt. mycket mindre smärta än andra raser? Ägaren påstår att den ibland skadar sig själv just på grund av detta. Om detta stämmer: kan man säga någonting annat än att det är en defekt?

2. Är dessa hundar lika till karaktären jämfört med de andra djuren, t.ex. Pitbull och Amstaff?

3. Varför är det fullkomligt olika ägargrupper till Bullterrier respektive ovanstående andra raser om de är lika till karaktären?

Ja du är jävligt rolig! alla skrattar!

1. Nej, och om du är intresserad så kan du googla.

2.Vilken karaktär är det du menar? ganska svårt att svara på annars.

3. Förstår fortfarande inte vilken karatär du menar?

Jag upprepar..kan vi inte skippa hundrasdiskussioner på SH helt och hållet? Det leder bara till provokationer som är onödiga. Klart man kan låta bli att läsa men det är ju löjligt att det tillåts att sitta o hacka åt båda håll om detta men man får tex inte diskutera politik när det är val. Politik är ju liiite mer konstruktivt iallafall.

Banned topic 2 efter GR.

Ja du är jävligt rolig! alla skrattar!

1. Nej, och om du är intresserad så kan du googla.

2.Vilken karaktär är det du menar? ganska svårt att svara på annars.

3. Förstår fortfarande inte vilken karatär du menar?

:hihi
Hörru, lugna ner dig lite. Det här är internet, inte fritidsgården.

1. Tack för tipset, men jag frågade här.
2. Ledtråd: de kallas kamphundar
3. Se ovan, och jag tror till och med du noterat att det är en annan typ av ägare av t.ex. Pitbull jämfört med Bullterrier, jag har i alla fall aldrig sett en Pitbull i Kista Galleria.

Självklart skulle du ringt snuten, en sån hund skall tas bort innan den skadar någon allvarligt!!!!!

Äh, han gillar ju mördarhundar det vore väl inkonsekvent om han började tjalla till snutten?

Last edited:
Jag upprepar..kan vi inte skippa hundrasdiskussioner på SH helt och hållet? Det leder bara till provokationer som är onödiga. Klart man kan låta bli att läsa men det är ju löjligt att det tillåts att sitta o hacka åt båda håll om detta men man får tex inte diskutera politik när det är val. Politik är ju liiite mer konstruktivt iallafall.

Ääh, ska man hålla på sådär och "förbjuda" diskussioner inom vissa ämnen kommer vi snart inte ha nåt forum att diskutera på alls. Bara ett ryggdunkar plank där alla får berätta hur bra alla är och bara hålla med alla.

Börjar argumenten tryta kanske det är dags backa i diskussionen? Man behöver faktiskt inte alltid ha sista ordet jämt. :pannkyss

:hihi
Hörru, lugna ner dig lite. Det här är internet, inte fritidsgården.

1. Tack för tipset, men jag frågade här.
2. Ledtråd: de kallas kamphundar
3. Se ovan, och jag tror till och med du noterat att det är en annan typ av ägare av t.ex. Pitbull jämfört med Bullterrier, jag har i alla fall aldrig sett en Pitbull i Kista Galleria.

Äh, han gillar ju mördarhundar det vore väl inkonsekvent om han började tjalla till snutten?

1. du har fått ditt svar men om du ska reda på mer fakta kan du googla.

2.Du kan inte ens nämna karaktären som du söker, svagt.

3. LÅter redan som du kan svaret.

Jag ser att du gillar att provocera, kan du inte träna det på din mamma istället?
Du kanske får ett vettigare svar där.
Puss :D

Nu har du antytt på två ställen att jag försöker ha sista ordet..om jag inte missförstått??
Säg det rakt ut om det är något du vill ha sagt!

Du får väl ta det som du vill.... :7peta Fri tolkning på den du. Om det nu trots allt inte skulle stämma så är det väl inget att ta åt sig av? :va :D

Det jag ifrågasatte var väl snarare varför man ska förbjuda diskussioner inom vissa ämnen bara för att den ena sidans argument börjar ta slut?
Om vi förbjuder vissa diskussionsämnen (tar ett i taget, för det finns alltid nån som blir upprörd av nånting?) så har vi ju till slut inget diskussionsforum kvar. Är det så ni vill ha det? Ett klotterplank där vi kan skryta om senaste burnouten eller där vi kan höja varandra till skyarna och berätta hur häftiga vi är för att vi kör hoj. :Bugar :bow
Klarar man inte av diskussionen kan man låta bli de trådar som upprör ju. Men har man tvångstankar om att alltid få sista ordet, ja då förstår jag att det kan vara svårt att låta bli. :D :pannkyss

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!