Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
En amerikans dokumentär om pitbull o dog fight. Varning för starka scener.
Ville visa den för alla som beskriver denna ras som aggressiv hund. Alla hundförespråkare o poliser tar upp att detta är en hund som är oerhört social.

http://video.google.com/videoplay?docid=737567328566379082&q=Off+the+Chain+-+Pit+bull+documentary

tittade tills han stampade hunden i huvet.
Så nu skriver jag på mitt gammla tangentbord!
Kan inte beskriva mej hur förbannad jag är just nu.
äsch fy fan!

En amerikans dokumentär om pitbull o dog fight. Varning för starka scener.
Ville visa den för alla som beskriver denna ras som aggressiv hund. Alla hundförespråkare o poliser tar upp att detta är en hund som är oerhört social.

http://video.google.com/videoplay?docid=737567328566379082&q=Off+the+Chain+-+Pit+bull+documentary

Som jag tidigare har sagt: Kruxet är inte att dessa hundar är mer aggressiva än andra raser, de har får en naturlig herarkisensor bortavlad. Jag har själv stått och hoppat på en pitbul (rätt liten faktiskt) som satt i halsen på en rottis, det fanns ingen plan i helvete att få den att sluta utan våld. Efter att ha varit med om det fick Jag helt andra tankar om vissa raser. Så länge det beteéndet inte triggas är de flesta av dessa hundar kannonfina men det där var helt sjukt.

Du missade ironin som så vanligt är död på sh!
Men ska man få vräka en person pga sitt val av hund så kan man ju lika gärna vräka nån för att dom kör sporthoj, dom är ju trots allt farliga och skrämmer gamla människor! Störtlöjligt!!!!!!!!!!!!

Du verkar inte ironisera det minsta eftersom du upprepar ditt argument. Jag har inga planer på att bemöta det nu heller eftersom det saknar verklighetsanknytning!

Som jag tidigare har sagt: Kruxet är inte att dessa hundar är mer aggressiva än andra raser, de har får en naturlig herarkisensor bortavlad. Jag har själv stått och hoppat på en pitbul (rätt liten faktiskt) som satt i halsen på en rottis, det fanns ingen plan i helvete att få den att sluta utan våld. Efter att ha varit med om det fick Jag helt andra tankar om vissa raser. Så länge det beteéndet inte triggas är de flesta av dessa hundar kannonfina men det där var helt sjukt.

A.K.A ullegullekaraktär

Teorin om "hierarkisensorn" är endast rimlig om det varit så att dominans-underkastelse är den mekanism som styr en flock, så mycket som det tidigare gjorts gällande. Detta är idag ansett som flera betydligt mer komplexa samband och det är INTE anldningen till att en PB gärna slåss med andra djur.

Jakt och bytesdrift in absurdum är en rimligare orsak.

Har det aldrig slagit någon att det förmodligen är bättre att INTE skrika och gapa och försöka slå isär två hundar som slåss... utan istället ta tag i, hålla fast, imobilisera hundens bakdel och vänta tills den byter grepp och då dra isär hundarna. Alternativt använda en breakstick.
Håll för fan huvet kallt och bete sig som en människa och inte en flock apor...

Låter ju vettigt att man ska behöva använda en breakstick...

Skrämmande. Vet att det är djur och de styrs av andra mekanismer men ändå?

Förbud är aldrig bra men hoppas nån hittar en fungerande lösning för detta är ett problem.

Ha en härlig helg nu , syns på vägarna!

Skall tråden stängas för att ni kamhundsförespråkare inte kan besvara argumenten som ni överöses med?

Nej du, det finns argument så det räcker och blir över till ÄNNU en tråd.

Nejdå..det var inte alls därför. Utan för att det inte kommer någon vart och bara orsakar tjaffs.
Men nu skiter jag i vilket..för nu jag skall ut o solen och sen skall jag träffa en fin liten hund!
Trevlig helg !

Om vi biter oss i läppen, struntar i att skriva i tråden eller ens läser vad det står kommer tråden dö ut av sig själv.

Trevlig helg, ut å njut av det fina vädret :krama

Det finns för många "Jag-måste-ha-sista-ordet-för-då-har-jag-minsann-rätt" -människor härinne...

:D

JAG tänkte minsann fortsätta skriva här!
Nursey: Jag tycker du ska köpa en sån där gullig liten hund du hade på Irland istället!

Ägarna av kamphund bör införskaffa det då "obligatoriska" tillbehöret breakstick för att på rätt sätt hantera ullegullekaraktären:gnissla
Det är inte ullegullekaraktären som hanteras med den... det är rovdjursbiten.

Att ha bullhund och breakstick är för övrigt som att köra hoj med hjälm och ryggskydd. Bra att ha OM det smäller.

Tyckte den där filmen var bra, den visade karakteristik på både ägare och ras på ett heltäckande sätt. Jag menar, det är väl vanligt hederligt Agility-folk som kopplar elsladdar till sitt husdjur för att avliva det?

Ett husdjur som man behöver ha ett verktyg kallat "breakstick" som tillbehör, det är ganska talande.

Ett husdjur som man behöver ha ett verktyg kallat "breakstick" som tillbehör, det är ganska talande.

Ah, fast det har man till alla hundar. Det är bara att det är mördarhundarna som uppmärksammas i media. :tummenupp

Förresten, i det där Svt-programmet sade de väl att det var mördarhundar som stod för hela otroliga 10% av antalet attacker, om det stämmer så är bara det grund för förbud.

Själv kan jag (o)roa mig åt att det flyttat in ytterligare två mördardjur i kvarteret, jag såg dem igår kväll och jag blev faktiskt sugen på att köra över hela ekipaget: mjukisbyxekvinnan plus mördardjur. Tror ni man kan ramma dem och säga att man kände sig hotad av djuren? :confused:

Vi hade fyra stycken attacker av pitbulls i Landskrona i helgen, varav en på en fyraårig flicka och en oprovocerat i ett trapphus där ägaren satt ut hunden i trapphuset av okänd anledning. Sen hade vi en attack PÅ en pitbull också där ägaren hade kastat in hunden i en vägg.

Det där med att förbjuda folk att ha hund borde gå att tilldömas redan innan de köpt sin första hund...

Ah, fast det har man till alla hundar. Det är bara att det är mördarhundarna som uppmärksammas i media. :tummenupp

Förresten, i det där Svt-programmet sade de väl att det var mördarhundar som stod för hela otroliga 10% av antalet attacker, om det stämmer så är bara det grund för förbud.

Själv kan jag (o)roa mig åt att det flyttat in ytterligare två mördardjur i kvarteret, jag såg dem igår kväll och jag blev faktiskt sugen på att köra över hela ekipaget: mjukisbyxekvinnan plus mördardjur. Tror ni man kan ramma dem och säga att man kände sig hotad av djuren? :confused:

Oh, nu har vi fått in en ras till i tråden :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...