MotoGP Istanbul 22/4 -O7

• Thread starter Thread starter Zee
  • Start date Start date
och ett par bilder till..

Bifogat

• casey_stoner_turchia_06.jpg
    casey_stoner_turchia_06.jpg
    65.1 KB · Visningar: 33
  • casey_stoner_turchia_05.jpg
    casey_stoner_turchia_05.jpg
    131.2 KB · Visningar: 41
  • alex_barros_turchia_02.jpg
    alex_barros_turchia_02.jpg
    99.2 KB · Visningar: 30
  • 2204-turquia-corsi.jpg
    2204-turquia-corsi.jpg
    77.5 KB · Visningar: 28
  • 2204-turquia-olive.jpg
    2204-turquia-olive.jpg
    73.5 KB · Visningar: 35
  • 0420_154134.jpg
    0420_154134.jpg
    40.8 KB · Visningar: 37
fler bilder från Turkiet..

Bifogat

• 0420_152530.jpg
    0420_152530.jpg
    36.8 KB · Visningar: 29
  • 0420_152552.jpg
    0420_152552.jpg
    39.6 KB · Visningar: 39
  • 0420_153239.jpg
    0420_153239.jpg
    48 KB · Visningar: 40
  • 0420_153336.jpg
    0420_153336.jpg
    40.5 KB · Visningar: 27
  • 0420_153849.jpg
    0420_153849.jpg
    46.6 KB · Visningar: 46
  • 0421_211506.jpg
    0421_211506.jpg
    45.3 KB · Visningar: 64
Får man ha så fult fräst understycke på gaffeln som kawa har i motogp? ;)

Jag saknar dom gjutna magnesiumunderstyckena som man hade innan. Men dom här som är frästa i alu får väl duga. ;)

Nu vet jag vad svanskota heter på engelska också: coccyx! Allt enligt Jacque som tydligen landade på den rätt hårt.

Last edited:
Får man ha så fult fräst understycke på gaffeln som kawa har i motogp? ;)
Mycket race över dem tycker jag. :yoparty
Dessutom om jag fräste alu-gods till Randys hoj skulle inte jag heller lägga så mycket tid på finishen, medeltiden tills RdP själv "bättrar" på ytfinishen brukar inte vara så lång.

Vad håller Fiat Yamaha Team på med? Vet de inte att det där problemet botas hur lätt som helst genom att släppa två klick på returen bak?

Bifogat

• 5.jpg
    5.jpg
    111.2 KB · Visningar: 102
Vad håller Fiat Yamaha Team på med? Vet de inte att det där problemet botas hur lätt som helst genom att släppa två klick på returen bak?
FIAT har inte justerbara dämpare... :D

Undrar om däcket gick sönder på något sätt när Rossi gick av i kurva 11? Rossis körstil verkar inte snäll mot däcken, det har ju hänt honom lite väl ofta nu att däcken går sönder - alla deras måndagsexemplar kan väl inte gå till doktorn?

Mycket race över dem tycker jag. :yoparty
Dessutom om jag fräste alu-gods till Randys hoj skulle inte jag heller lägga så mycket tid på finishen, medeltiden tills RdP själv "bättrar" på ytfinishen brukar inte vara så lång.

Håller med, verkligen prototyp att inte ha tid jobba på finishen. Konstiga överfallsskruvar dock och givarskivan är väldigt klumpig, min är mycket smäckrare.

Om du kollar lite närmare så ser du att Randy redan varit och gradat en kant lite. :D

Michelin säger att vibrationer i bakändan på Rossis hoj slet ner däcket.

Enligt Julian Ryder (stavning) såg Rossis däck helt normalt ut efter racet :rolleyes:

inte min,
Vingmuttern har fortfarande inte presterat en enda podiumplats när
vi nu är inne på hans 7:e säsong i kungaklassen. Patetiskt. :tungan
Patetiskt får stå för dig men jag kan hålla med om att han faktiskt borde ha mäktat med några pallplatser trots att han kört Suzuki mesta tiden i GP.
Den första pallplatsen är inte långt borta.

Förbannat synd att Vermeulen vart indragen i kraschen. Snabbaste varvet under racet och sedan snabbast på gårdagens träning. Lite mer mos i motorn och vi kanske får se en Suzuki på pallen i Kina.

Last edited:
Laguna 06 pajade väl Rossis motor när han var i ledning?
Nej, Rossi ledde aldrig 2006, det var Vermeulen som från pole slet åt sig ett par sekunders ledning för att sedan falla tillbaka till femteplats när hojen började strula vid inbromsningarna (motorn slutade dra ut ur kurvorna om jag inte minns fel).

Tror också vi kommer få se pallplatser och kanske vinst från suzuki i år.
Tycker bägge förarna gör bra ifrån sig.

FIAT har inte justerbara dämpare... :D

Undrar om däcket gick sönder på något sätt när Rossi gick av i kurva 11? Rossis körstil verkar inte snäll mot däcken, det har ju hänt honom lite väl ofta nu att däcken går sönder - alla deras måndagsexemplar kan väl inte gå till doktorn?
Nej, hojen funkade normalt efter avåkningen enligt honom själv.

Michelin ang Söndagens mediokra resultat:

“Today’s result was partly bad luck for us,” explained Jean-Philippe Weber, Michelin’s director of motorcycle racing. “We had four riders who could fight up front and on the first lap we lost Colin and Dani, which left Valentino and Nicky. Valentino had a vibration problem with his rear tyre, which started after half-distance, so only Nicky could do consistent lap times all through the race.

“We think that these four riders all had good tyre choices and we expected at least two of them to finish on the podium. Dani was fast all weekend and Colin and Valentino were also in good shape. Three Ducatis finished up front, we always knew top speed would be important here and it will be even more important at the next race at Shanghai, that’s why we always expected two tough races. Anyway, we have to work more on our tyres and we test here tomorrow to learn more.”

Så nu efter gårdagens test biter nog Stoner på naglarna..... :rolleyes:

Last edited:
Nej, Rossi ledde aldrig 2006, det var Vermeulen som från pole slet åt sig ett par sekunders ledning för att sedan falla tillbaka till femteplats när hojen började strula vid inbromsningarna (motorn slutade dra ut ur kurvorna om jag inte minns fel).

Vad jag minns av Laguna Secas förra året var att Rossi fick däckproblem och blev tvungen att köra så lugnt pga det att motorn blev överhettad. Rossi ledde förövrigt aldrig racet, låg som bäst fyra.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon