Förklaring till Haydens resultat i MotoGP

Har det hänt mer än en gång?
Trodde tills för några minuter sedan att Butter var ansvarig för dagens krasch men har nu vevat det fram och tillbaka på DVD-recordern och det känns inte lika solklart längre.
Har inte läst eller hört några intervjuer ännu...
 
Trodde tills för några minuter sedan att Butter var ansvarig för dagens krasch men har nu vevat det fram och tillbaka på DVD-recordern och det känns inte lika solklart längre.
Har inte läst eller hört några intervjuer ännu...

Olivier på Kawan var det som tittade på varvräknaren istället för på sin bromspunkt...
 
Trodde tills för några minuter sedan att Butter var ansvarig för dagens krasch men har nu vevat det fram och tillbaka på DVD-recordern och det känns inte lika solklart längre.
Har inte läst eller hört några intervjuer ännu...

Har gjort detsamma,tyckte först det var Olivier som balla ur men det är ju
dvärgen som tar Oliviers bakhjul:va
 
Har gjort detsamma,tyckte först det var Olivier som balla ur men det är ju
dvärgen som tar Oliviers bakhjul:va
Jättesvårt att avgöra men OJ har tagit på sig skulden även om det faktiskt ser ut som att Butter touchar OJ innan han tappar kontrollen.
 
Som jag såg det på repriserna så missade OJ bromsningen mer eller mindre helt och flög fram till en position han aldrig varit på sedan det regnade härom året. Dani försökte väl svänga in i sitt spår när helt plötsligt OJ's hoj var mitt emellan Dani's och vem-det-nu-vars hoj. J-t olyckligt i alla fall.

Håller på att ladda hem racet så man kan kolla ordentligt.

Klarade sig alla oskadda? Vermeulen körde ju vidare och Edwards såg OK ut men Dani satte sig ner efteråt och OJ såg ut att flyga hårt i backen.
 
Last edited:
På videosnuttarna på www.motogp.com finns det solklara bilder från helikopter på att OJ missar totalt och klipper Pedrosa och Edwards i princip samtidigt. Vermeulen åker också med i bowlingen.
 
Julian Ryder från Spanien:

"Nicky Hayden had another tough day. He does have a set of the exhaust pipes so far seen only on Pedrosa's machine. They do seem to be helping make power delivery a lot smoother and -- relatively speaking -- it's the best he's been on top speed. However, the front is still the main problem and the last two corners, fast downhill rights, are a real issue for the Kentucky Kid."

superbikeplanet.com
 
Man behöver inte vara läktarexpert för att inse att han inte trivs nämnvärt på Hondan iår. Förra året var han bäst... i år är han väldigt blek. Tror inte att en kille som stod på pallen hela förra året tappar allt bara för att han kommer från staterna och dejtar sin syrra. Även om det vore den roligaste anledningen så är det knappast troligt. Han ÄR grym på att köra hoj, men inte Hondas 800!
 
2993390 Man behöver inte vara läktarexpert för att inse att han inte trivs nämnvärt på Hondan iår. Förra året var han bäst... i år är han väldigt blek. Tror inte att en kille som stod på pallen hela förra året tappar allt bara för att han kommer från staterna och dejtar sin syrra. Även om det vore den roligaste anledningen så är det knappast troligt. Han ÄR grym på att köra hoj, men inte Hondas 800!
Då är det ju bara att bita ihop och köra runt problemen. ;)
 
Då är det ju bara att bita ihop och köra runt problemen. ;)
Ligger något i det. Han är oskadad regerande världsmästare! Kommer att tänka på -92 då Doohan slutade tvåa i sammandraget trots 5 DNS pga benbrott som höll på att sluta i amputation. Eller när Schwantz vann på Donington med bruten handled. No pain no glory. Nu var det för övrigt inte fjädringen som var Haydens problem:

"The rear tyre became unbalanced and started to vibrate and chatter really badly - especially in the last five or ten laps, I could hardly ride it."

Det är hur som helst svårt att veta vad Honda tänker. Alla deras förare utom Pedrosa underpresterar rejält.

Melandri: "We'll have to make some drastic changes."
 

Bifogat

  • image002.jpg
    image002.jpg
    20.9 KB · Visningar: 45
  • my_doon2.jpg
    my_doon2.jpg
    35 KB · Visningar: 58
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top