Förklaring till Haydens resultat i MotoGP

Alla deras förare utom Pedrosa underpresterar rejält.

Resultatmässigt underpresterar Pedrosa också, han är knappast immun mot hojens problem och skulle säkert haft något högre placering i snitt annars. Å andra sidan är det han och Hayden som ska vända detta i första hand åt Honda men man kan så här i början inte skylla på dem då det är en helt ny hoj, inte en utvecklingsprodukt. Men snart så borde de få ordning på den tycker jag.
 
Går inte alltid... Se Rossi förra året... eller det kanske inte gäller honom:tungan

Han bet väl ihop och fightades till sista racet om titeln trots alla problem och motgångar? Sen fuckade han ur i sista rejset på egen hand, men han gav iaf inte upp under säsongen..
 
Resultatmässigt underpresterar Pedrosa också, han är knappast immun mot hojens problem och skulle säkert haft något högre placering i snitt annars. Å andra sidan är det han och Hayden som ska vända detta i första hand åt Honda men man kan så här i början inte skylla på dem då det är en helt ny hoj, inte en utvecklingsprodukt. Men snart så borde de få ordning på den tycker jag.
Visst underpresterar Pedrosa också men det går inte att använda ordet med samma eftertryck som när man pratar om Melandri och Hayden. Frågan är om Honda kommer försöka göra RC 212 V generellt mer lättkörd eller i första hand med den input man får från Pedrosa. Eller input man får från Hayden?
 
http://www.crash.net/news_View~cid~6~id~149486.htm

Hayden hits form with new chassis.

1. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 42.40 secs
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 42.76 secs
3. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 42.90 secs
4. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 43.09 secs
5. Shinichi Itoh JPN Ducati Test Rider (B) 1min 45.51 secs
6. Nobuatsu Aoki JPN Suzuki Test Rider (B) 1min 46.01 secs

om nu nån missat
 
http://www.crash.net/news_View~cid~6~id~149486.htm

Hayden hits form with new chassis.

1. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 42.40 secs
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 42.76 secs
3. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 42.90 secs
4. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 43.09 secs
5. Shinichi Itoh JPN Ducati Test Rider (B) 1min 45.51 secs
6. Nobuatsu Aoki JPN Suzuki Test Rider (B) 1min 46.01 secs

om nu nån missat
Han var en halv sekund bättre än Vermeulen. So what? Om Hayden står i första startled och ligger i täten längre än tre varv på Donington så ska jag äta upp min cyberhatt. Pedrosa körde för övrigt söndagens race med det nya chassiet men tyckte inte att det innebar någon avsevärd skillnad/förbättring.
 
Han var en halv sekund bättre än Vermeulen. So what? Om Hayden står i första startled och ligger i täten längre än tre varv på Donington så ska jag äta upp min cyberhatt. Pedrosa körde för övrigt söndagens race med det nya chassiet men tyckte inte att det innebar någon avsevärd skillnad/förbättring.


ser jag fram imot
men du kan få äta upp min honda keps iställe :tungan
 
Test är test och race är race. :)
Visst, men har Hayden varit i topp på någon test sen de började med 800:orna?

Tror det faktum att han var snabbare än Stoner med de nya chassit kan ge tillbaka lite av det förtroende han verkar sakna för hojen och sig själv :)
 
Amerikansk media ger sin version av det dystra läget för Hayden:

"While the other Michelin runners skipped day two of the Catalunya test, Repsol Honda's Nicky Hayden was the quickest of just six riders circulating on Tuesday, mainly Bridgestone riders testing their new 16-inch front tire.

Nick, testing a new Honda chassis, turned in a lot of laps during the two extra days at Catalunya. Unofficially, Hayden trimmed his best race tire lap time down to 1:42.4 by the end of Tuesday.

In comparison, his best lap time in Sunday's race was 1:43.987. He only broke the 1:44 barrier once.

It has been a difficult season for the reigning champion in MotoGP. The change to an 800cc formula hasn't played well with his natural dirt track derived style. The new machines seem to respond to a high corner speed, wheels-in-line technique for the really quick lap times.

In Sunday's race coverage, Nick could be seen "backing in" his Honda on corner entry.

Hayden's best finish this year is seventh, a far cry from his championship season that saw him win two races and finish consistently on the box. Honda has, in general, lost some of their momentum in 2007 as Ducati and Yamaha have taken most of the wins this year. Suzuki and Chris Vermuelen won a wet race as well.

Dani Pedrosa has been the fastest man on the new RC212V so far, but he is yet to take a 2007 victory. Many feel the diminutive new Honda was designed with Pedrosa's size in mind and the new bike might not be ideal for the larger Hayden.

Michelin has struggled with the new tire regulations and several riders have said Bridgestone has taken the lead as the top MotoGP tire manufacturer at the moment.

American observers will recall Nicky's 2001 AMA Superbike season. Nick's second full year on a Superbike saw him struggle mightily in the opening races of the season and quickly drop out of title contention.

During the summer, Hayden, Merlyn Plumlee, and the rest of his Honda crew worked hard and found the winning pace again. Hayden and Honda closed the year with four straight victories and carried that momentum into the next season, one that saw Hayden win the championship.

It remains to be seen what happens during the rest of 2007 for Hayden in MotoGP. But if he continues to struggle, it won't be for a lack of trying."


www.superbikeplanet.com

---------------------------------------------------------------------

Att skriva att "Yamaha have taken most of the wins this year" är inte bara ett pinsamt fel utan ett ynkligt sätt att försöka få det att låta som att Yamahan är väsentligt bättre än Hondan. Om Honda har byggt en hoj som inte passar TrickDaddy helt perfekt får han väl tala om det, se till att den ändras och under tiden köra runt problemet. Han är ju världsmästare.
 
Last edited:
Att skriva att "Yamaha have taken most of the wins this year" är inte bara ett pinsamt fel utan ett ynkligt sätt att försöka få det att låta som att Yamahan är väsentligt bättre än Hondan. Om Honda har byggt en hoj som inte passar TrickDaddy helt perfekt får han väl tala om det, se till att den ändras och under tiden köra runt problemet. Han är ju världsmästare.


Det är inte fel, det står ju att Ducati och Yamaha har tagit flest segrar, vilket stämmer.
 
Ducati and Yamaha have taken most of the wins this year. Suzuki and Chris Vermuelen won a wet race as well.
---------------------------------------------------------------------

Att skriva att "Yamaha have taken most of the wins this year" är inte bara ett pinsamt fel utan ett ynkligt sätt att försöka få det att låta som att Yamahan är väsentligt bättre än Hondan.
Läste du inte fel nu? Vad är det som inte stämmer?
Ducati 4, Yamaha 2, Suzuki 1. Att det är Rossi som tagit två segrar och tre andra platser spelar väl ingen större roll då vinklingen är den samma för Duccen. Det är ju Stoner som preseterat.
 
"While the other Michelin runners skipped day two of the Catalunya test, Repsol Honda's Nicky Hayden was the quickest of just six riders circulating on Tuesday, mainly Bridgestone riders testing their new 16-inch front tire.
Enligt en annan källa var det 16 tums bakdäck som testades. De kör väl med 16,5 normalt, eller?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top