Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Ja det tog några dagar men här är iaf en reflektion över första vändan på bana med Aprilian.
Alltså, väder var
Sjukt med 22 grader i skuggan 15 april.
Och Aprilian glänsde i all sin prakt. Träffade Ecce (Björn.E) och fick höra "Jamen va faan - jag undrade vad det var för nån j_vla dåre som hade lackat sin hoj sån och det är väl klart att det var duu"
Andra undrade om jag hade gjort mig ovän med lackeraren men dom flesta tyckte den var ball 
Hängde på ett sämre begagnat Racetek bak men var för lat för att byta fram och lät nått gammalt Pilot Race sitta kvar.
De första två intrycken, och de bestående intrycken var dels att hojen känns förvånansvärt smidig. Stor i depån men liten o nätt när man väl börjat rulla. Styr dit man vill och gungar inte märkbart. Halvslappa bromsar men dom gör sitt skit. Det andra är att om den känns våldsamt rå och snabb på gata så förbyts det i en helhetsupplevelse av vibrationer och trötthet på Torpets långraka.
När man vrider på på låga varv skjuter det iväg med kraft men sen tar det stopp ganska snart... Och det var lite surt att se nya standard-600or (inklusive min gamla Kawa) åka ifrån mig på rakorna. Prutt!! En annan, öppnare ljuddämpare ska visst göra underverk. Det tillsammans med lite småfix som 520-kedja kanske kan få upp effekten till en acceptabel nivå.
O laptimern visade 1.50, några 1.49... depå... 1.48, 1.48, 1.47.. depå... 1.48, 1.47, 1.47... Menvaffan??? .. 1.45,4. Sådär nånting då
Sen var däcken för kronslut för att det skulle vara trevligt att börja ta i på allvar, men jag känner mig hyffsat nöjd ändå. Hade inte glömt alltför mycket under vintern och det finns många sekunder kvar att kapa!
Fick sen testa en ZX10 och den var sjukt ball. Mindre än min gamla 600 och gick som ett skållat troll
Slutligen åkte jag ett pass på Striders nya R1a och Quickshifter is the shit!!!
Fy va det var skönt att gå ut på en raka på tvåan, framhjulet lyfter sig ett par decimeter över marken och sen med fullgas sparkar man i trean och framhjulet fortsätter hänga i luften flera hundra meter
Svårt som fasen bara att vänja sig tillbaka. Sparkade hårt på växelspaken på Aprilian utan framgång när jag bytte tillbaka.
Åkte förresten några 1.44 på R1an helt utan att ladda så det är en ytterst bra hoj
Jeje, nu blir det Superbike
på Anderstorp nästa helg på Aprilian och om NÅGON kommer bakom mig i rejset så ska denna person häcklas ordentligt. Pinky känns inte fullt konkurrenskraftig 
Alltså, väder var
Och Aprilian glänsde i all sin prakt. Träffade Ecce (Björn.E) och fick höra "Jamen va faan - jag undrade vad det var för nån j_vla dåre som hade lackat sin hoj sån och det är väl klart att det var duu"
Hängde på ett sämre begagnat Racetek bak men var för lat för att byta fram och lät nått gammalt Pilot Race sitta kvar.
De första två intrycken, och de bestående intrycken var dels att hojen känns förvånansvärt smidig. Stor i depån men liten o nätt när man väl börjat rulla. Styr dit man vill och gungar inte märkbart. Halvslappa bromsar men dom gör sitt skit. Det andra är att om den känns våldsamt rå och snabb på gata så förbyts det i en helhetsupplevelse av vibrationer och trötthet på Torpets långraka.
O laptimern visade 1.50, några 1.49... depå... 1.48, 1.48, 1.47.. depå... 1.48, 1.47, 1.47... Menvaffan??? .. 1.45,4. Sådär nånting då
Sen var däcken för kronslut för att det skulle vara trevligt att börja ta i på allvar, men jag känner mig hyffsat nöjd ändå. Hade inte glömt alltför mycket under vintern och det finns många sekunder kvar att kapa!
Fick sen testa en ZX10 och den var sjukt ball. Mindre än min gamla 600 och gick som ett skållat troll
Slutligen åkte jag ett pass på Striders nya R1a och Quickshifter is the shit!!!
Åkte förresten några 1.44 på R1an helt utan att ladda så det är en ytterst bra hoj
Jeje, nu blir det Superbike
på Anderstorp nästa helg på Aprilian och om NÅGON kommer bakom mig i rejset så ska denna person häcklas ordentligt. Pinky känns inte fullt konkurrenskraftig

