Extraöppet på fritidsgården

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Efter snart en vecka med mordbränder, mordförsök, misshandel, stenkastning, överfall och andra förortsaktiviteter så slår samhället, Malmö Stad, tillbaka mot slöddret. Nu är det färdigeldat och färdigkastat. Vad jag kan se har nu våldsverkarna inget annat alternativ än att foga in sig i samhället, erkänna sina brott och ta sina straff.

Ilmar har agerat, samhället står enat emot våldet: öppna fritidsgårdarna! Här skall skipas rättvisa!

Det lär dröja innan någon vågar kasta sten på en brandman i Malmö igen.

106 SVT Text Torsdag 19 apr 2007
INRIKES Publicerad 19 april

Brandmisstänkta på väg att ringas in

Polisen misstänker att en liten klick
äldre ungdomar ligger bakom den
senaste tidens anlagda bränder
i Rosengård i Malmö.

Ungdomarna är över 15 år, men har
lyckats få med sig en svans av yngre,
sade Rosengårds närpolischef Björn
Aronsson vid en presskonferens. Miss-
tankarna grundas bland annat på
utpekanden, men ingen har gripits.

På grund av oroligheterna har olika
stödinsatser satts in, bland annat
extraöppet på fritidsgården och utökad
socialjour. Av områdets 20.000
invånare är 8.000 under 20 år.
Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700

Det ska väl lära dom jävlarna, några timmar på fritidsgård kommer nog få dem på andra tankar.:mad:

Det ska väl lära dom jävlarna, några timmar på fritidsgård kommer nog få dem på andra tankar.:mad:

Ja, alltså hade jag kommit från ett land där polisen torterade människor godtyckligt, där man spränger bilbomber istället för att diskutera om viktiga saker och där ett människoliv är värt nada så hade i alla fall jag blivit livrädd om en socialtant med omoderna glasögonbågar och fula stövlar proklamerade att:

"Nu är fritidsgården öppen kära barn, det finns flipper och biljard och videorum! Chokladbollarna säljes till självkostnadspris och allt te och kaffe är rättvisemärkt för jag är dum i huvudet och kommunist"

Chokladbollarna säljes till självkostnadspris och allt te och kaffe är rättvisemärkt för jag är dum i huvudet och kommunist"[/I]

:rofl

Edit: Vad är det för fel på gummikulor och vattenkanoner? Skadar inte (allvarligt) men ger kanske en tydligare signal om att det inte är okej beteende.

Last edited:
tvivlar starkt på att slöddret som håller på med skiten kommer att sätta sig inne på en fritidsgård nu :va

Polisen misstänker att en liten klick
äldre ungdomar ligger bakom den
senaste tidens anlagda bränder
i Rosengård i Malmö.

Ungdomarna är över 15 år, men har
lyckats få med sig en svans av yngre,

FiTpOlis!
vaddå "liten klick"?!
Vaddå svans?!

Alla vet ju att alla de där musli-familjerna är ute å eldar stadsdelar tillsammans!
Alla med sjeGg kastar ju molotovcoctails på polisen. Det är ju deras kultur. Deras kultur är inte att spela postkodmiljonären. Deras kultur är att angripa ambulanser å poliser å små små flickor med blonda flätor.

:mad: :mad: :mad:

vi kan nog göra ett avtal med amerikanarna om att få skicka en del av dom till Irak, ett utbyte helt enkelt då vi tar emot så många flyktingar

:rofl

Edit: Vad är det för fel på gummikulor och vattenkanoner? Skadar inte (allvarligt) men ger kanske en tydligare signal om att det inte är okej beteende.

För att göra det hela extra roligt bör man inte ha vatten i tankarna till vattenkanonen. Svinpiss är det som gäller! Svider lite lagom och gör att man inte gärna står tillsammans med andra som blivit "duschade".
Finns väl gott om bönder där nere så tillgången på pisset borde vara säkrad iaf.

FiTpOlis!
vaddå "liten klick"?!
Vaddå svans?!

Alla vet ju att alla de där musli-familjerna är ute å eldar stadsdelar tillsammans!
Alla med sjeGg kastar ju molotovcoctails på polisen. Det är ju deras kultur. Deras kultur är inte att spela postkodmiljonären. Deras kultur är att angripa ambulanser å poliser å små små flickor med blonda flätor.

:mad: :mad: :mad:

Ja, på bilderna jag sett på t.ex. www.sydsvenskan.se så framgår det ju tydligt att det är ett försvinnande litet ungdomsgäng som det handlar om. :rofl

Kolla på bilderna. Det är ju hela familjer som är ute på festligheter.

Att det kastas sten på räddningstjänsten trodde jag inte ens du kunde försvara, det är lite förvånande.

Ja, på bilderna jag sett på t.ex. www.sydsvenskan.se så framgår det ju tydligt att det är ett försvinnande litet ungdomsgäng som det handlar om. :rofl

Kolla på bilderna. Det är ju hela familjer som är ute på festligheter.

Att det kastas sten på räddningstjänsten trodde jag inte ens du kunde försvara, det är lite förvånande.

I dessa sammanhang är en familj på endast 30 medlemmar inte speciellt mycket att komma med :näsblod
Jag pratade med en skåning igår och det känns som att Malmöborna själva inte vill veta av Rosengård. Vem fan vill egentligen?

I dessa sammanhang är en familj på endast 30 medlemmar inte speciellt mycket att komma med :näsblod
Jag pratade med en skåning igår och det känns som att Malmöborna själva inte vill veta av Rosengård. Vem fan vill egentligen?

Bor 2 mil från malmö och kan GARANTERA dig att varken dom eller hela skåne för den delen vill veta av rosengård.

I Rosengård bor enbart nysvenskar som varenda en är den som "slår ner alla"
och som alla är "rädda" för, dom gillar att ha varandra som idoler typ, sen blir det bara värre och värre när dom ska misshandla, stjäla, råna osv.

Gick en i min klass som bor i Arlöv (annan malmö stadsdel/förort där det bor gott om nysvenskar)
och i princip varenda en av hans kompisar körde utan körkort,
gissar att det är ganska nära samma sak i rosengård.

usch.

Förresten Markus, det uttalandet åkte direkt ner i signaturen :D :yoparty

Det finns ju en ungdomsrörelse som kallar sig själva "Reclaim the city". Skicka in dem så borde det gå fort att förvandla Rosengård till en trivsam förort igen?:confused: :näsblod

4beg4g3.jpg

:gnissla

2895590 Bor 2 mil från malmö och kan GARANTERA dig att varken dom eller hela skåne för den delen vill veta av rosengård.

I Rosengård bor enbart nysvenskar som varenda en är den som "slår ner alla"
och som alla är "rädda" för, dom gillar att ha varandra som idoler typ, sen blir det bara värre och värre när dom ska misshandla, stjäla, råna osv.

Gick en i min klass som bor i Arlöv (annan malmö stadsdel/förort där det bor gott om nysvenskar)
och i princip varenda en av hans kompisar körde utan körkort,
gissar att det är ganska nära samma sak i rosengård.

usch.

Förresten Markus, det uttalandet åkte direkt ner i signaturen :D :yoparty
:fakta

här e en av filmerna på när dem "anfaller" en polisbil med stenar..och polisen drar vapen..
Film

EDIT: Den filmen verkade inte funka längre..Här är en annan..

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...