Extraöppet på fritidsgården

Pesonligen, och i egenskap av trådstartare, skulel jag vilja be om att vi inte primärt diskuterar eventuell härkomst på ligisterna utan istället de löjliga åtgärderna som var syftet med tråden. Rosengårds Intifada har pågått i en vecka så den saknar nyhetsvärde, det som hände idag när samhället satte ner foten är dock ganska intressant.

Hur har det kunnat bli så att när samhället ryter ifrån så öppnar de en fritidsgård? Fullständigt obegripligt.

Det våra fjoller till snuttar behöver är en kurs i konflikthantering som lämpligen hålls i Jenin eller till och med på andra sidan sundet.

Vem fan vill egentligen?

Korvgubbe ska bli brandmansvolontär där. :D

Last edited:
Fina barn det där, bra uppfostran :D De måste väl för fan lära sig att polisen bestämmer, det måste någon kunna banka in i huvudet på alla snorungar, svenska eller osvenska.
Förresten, de som filmade med mobilen, talar de skånska med rosengårdsbrytning eller?

Utvisning till deras hemland direkt istället.
Problem solved!

WORD:fakta
Det finns ju en anledning till att dom kom till Sverige, förutom att lura staten på mer pengar i månaden än vad jag tjänar:gnissla
Och en direkt utvisning till deras hemland skulle nog få dom att tänka om lite, för om dom skickas tillbaka till sitt hemland så finns det ju en risk att dom måste börja jobba för att "tjäna" pengar:huvet

:D

Haha när man trodde att man hört allt så dyker detta upp...

Jag tycker Sverige är fantastiskt :yoparty

2895406 Ja, alltså hade jag kommit från ett land där polisen torterade människor godtyckligt, där man spränger bilbomber istället för att diskutera om viktiga saker och där ett människoliv är värt nada så hade i alla fall jag blivit livrädd om en socialtant med omoderna glasögonbågar och fula stövlar proklamerade att:

"Nu är fritidsgården öppen kära barn, det finns flipper och biljard och videorum! Chokladbollarna säljes till självkostnadspris och allt te och kaffe är rättvisemärkt för jag är dum i huvudet och kommunist"
:rofl Sorgligt sant.

Fina barn det där, bra uppfostran :D De måste väl för fan lära sig att polisen bestämmer, det måste någon kunna banka in i huvudet på alla snorungar, svenska eller osvenska.

På Aktuellt nyss var det utmärkta kandidater att pedagogiskt illustrera vem som är vem i maktförhållandet.
Vid Hawara Checkpoint på Västbanken, där är det fan ingen som kastar en endaste liten grusbit på ordningsmakten, det kan jag garantera. :D Uttrycket "Ording i leden" fick just en helt ny innebörd. :)

Har dom lagt ner sina rollspel "hur är motpartens situation" som skulle skappa förstålse mellan polis och ungdomar genom att dom skulle testa att byta plats.

Jag tycker det är jävligt provocerande av Malmö stad att investera i tunga gatustenar. Stackars utsatta förortsungar som riskerar att slita och sträcka sina stackars armar. Nej, någon jävla måtta får det allt vara.

Jag tycker det är jävligt provocerande av Malmö stad att investera i tunga gatustenar. Stackars utsatta förortsungar som riskerar att slita och sträcka sina stackars armar. Nej, någon jävla måtta får det allt vara.

Å nej, det var en utförlig artikel på Sydsvenskan om att de kanske inte slängt stenar på polisen utan det var på deras bilar.

Annars redogör Mona för vad som hänt på Tv4 just nu.

2896465 Å nej, det var en utförlig artikel på Sydsvenskan om att de kanske inte slängt stenar på polisen utan det var på deras bilar.

Annars redogör Mona för vad som hänt på Tv4 just nu.
Jag tycker det är så förbaskat ansvarslöst av polisen att parkera sina bilar där de oskuldsfulla förortsbarnen kastar någon annans gatstenar.

Jag tycker det är så förbaskat ansvarslöst av polisen att parkera sina bilar där de oskuldsfulla förortsbarnen kastar någon annans gatstenar.

Ja, för att inte tala om de kommunala bostadsbolagen som bygger hus där de oskuldsfulla förortsbarnen ska elda.

Det är så där politiker friskriver sig från källkritik... Från båda sidor, det jag läste så verkade SD "vinna" debatten. Med samma medel som S alltid gjort, gå till attack på den andra parten utan att tala om vad man själva vill.

Hualigen... Vad ska det bli av oss!?:rolleyes:

Vann och vann, de pratade i mun på varandra mest. Ekdahl är väl någon gammal kommunist och det sken igenom ganska rejält.
Hur som helst så har d einget problem i Rosengård enligt Mona. :rofl
De kunde väl skicka dit Nalin Pekgul istället som flyttade från Tensta/Rinkeby för att det blivit obeboeligt, hon kanske hade blivit ihop med Jimmie. :D

Den enda lösningen är att låta området brinna ner och skicka hem fanskapen
som har de så svårt.När dom tackar det land och folk som ger dem pengar och husrum med att förstöra mm.
Och att inte föräldrarna ingriper är bevis för att dom tänker lika illa som sina barn.
Ja tror att det bara kommer att bli värre i områden liknande Rosengård
oavsett hur stora summor pengar som matas in när det inte ställs krav på
individerna.Och när det är status att förstöra,misshandla,våldta och stjäla
så är det omöjligt att få ordning på problemen om man inte rensar upp.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman