Klocka på hojjen?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ja jag vet, folk skriker GoldWing å Touring fasoner, men jag skulle iaf vilja ha en klocka så man har nån aning om man är sent ute eller i tid när man pendlar till jobbet, någon som har något bra tips på klocka för eftermontering, å då vill ja inte ha något Gökur ;)

Har R6:an alltså inte någon klocka man kan få fram på intrumenteringen? På R1:an, i alla fall min 98 får man ju fram en genom att trycka på båda knapparna samtidigt.

Har R6:an alltså inte någon klocka man kan få fram på intrumenteringen? På R1:an, i alla fall min 98 får man ju fram en genom att trycka på båda knapparna samtidigt.

ah inte provat skall genast kuta ner på första fika rasten å kolla thanx :D

Själv tog jag ett armbandsur och klippte bort spännet på det. Placerade sedan bägge ändarna mellan kåpan och kåpglaset och låter armbandsuret ligga mot instrumentpanelen.

Den sitter fast bra och är stabil. Går bra att läsa av den.

Jag köpte en för 29:- på Teknikmagasinet, med hållare så att man kan ta in den om det regnar.

Inte fan har jag kommit ihåg att ta in den, men den tuffar och går IAF.
Man får däremot ställa om den varje år då precitionen är sämre än på ett timglas... (4-5 minuter fel på ett år, på ett digitalur!!!)

Små LCD-klockor finns att köpa på Teknikmagasinet, tror tom att de har självhäftande baksida, 10x3cm eller liknande mått.

Mvh

Ja jag vet, folk skriker GoldWing å Touring fasoner, men jag skulle iaf vilja ha en klocka så man har nån aning om man är sent ute eller i tid när man pendlar till jobbet, någon som har något bra tips på klocka för eftermontering, å då vill ja inte ha något Gökur ;)

På min R1 01 så håller man in select i några sekunder.

Annars har Yamaha små klockor som man fäster med dubbelhäftande om man vill vara märkesbög ;) Polaren köpte en sån till sin Yamaha snöskoter, funkade klockrent (:D) Finns på närmaste Yamaha-center.

ah inte provat skall genast kuta ner på första fika rasten å kolla thanx :D

Trycker in den ena knappen av de två länge.. :tummenupp
Tror det är den som man inte nollar med. Så på min R6:a -03 som jag hade iallafall, och vet att det är så på minkompis -01, han som tipsade mig då.. Hoppas du löser det. :yoparty

Edit: Ser att du fått samma svar av ngn innan nu..

jag köpte klocka från touringbutiken. satte den under tändningslåset på styrkronan med dubbelhäftande, funkar perfekt änsålänge. med belysing också :tummenupp

Köpte en från mc depån som satt med kardborre. funkade helt ok och matchade instrumenteringen. dock märkte jag att det blev ett stressmoment att hela tiden ha koll på när jag skulle vara någonstans. så när den blev stulen var jag nåst intill lättad.

Jag har en R6 -02 ( inköpt för 2 veckor sedan) och undrade med över klockan. Tänkte köpa en som man fäster men nu när ni säger att det går o få fram den så var jag ute o provade, men det gick inte. Höll in reset knapen o sen båda Reset & Select. Inget händer? :(
Har någon nån aning...................

Läste nu i min manual att jag ska hålla Select knappen i minst 2 sekunder men inget händer fan för det :rolleyes: :rolleyes:

Last edited:
Har också en 02a. I manualen står det att man ska trycka ner reset & select samtidigt, men det funkar fan inte...
På bilden som visas står det clock mellan knapparna, men inte på cykeln.
-Skumt!!

Köpte en från mc depån som satt med kardborre. funkade helt ok och matchade instrumenteringen. dock märkte jag att det blev ett stressmoment att hela tiden ha koll på när jag skulle vara någonstans. så när den blev stulen var jag nåst intill lättad.

För mig var det precis tvärtom, nu när jag har koll på tiden kan jag lalla runt som jag vill, utan en massa onödiga stopp för att kolla om det är dags att åka hemåt.

Nästa touringtillbehör (har redan klocka och tankväska) blir handtagsvärmare.
(fast tankväskan åker bara på när jag har proppat fullt innanför jackan, dvs i nödfall)

Allt som kan göra mitt MC åkande mer praktiskt eller njutbart är bra investeringar, även om det är osportigt och töntigt.
(Ja, jag är för gammal för "Ballt men obekvämt")

Last edited:
Själv tjackade jag en VFR, då ingick klocka på panelen :tummenupp

02-vfr-instruments.jpg

Last edited:
Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back